איריס בק, מנכ"לית משרד הפרסום מקאן אריקסון, הודיעה על סיום תפקידה
בק מסרה כי תישאר בתפקיד עד סוף השנה כדי להשלים את הקדנציה; פרסומאי בכיר: "בתקופתה לא היה כישלון, אבל גם לא הצלחה מטאורית"
בק, שמונתה למנכ"לית מקאן בינואר 2009 לאחר ששימשה כסמנכ"לית שיווק בחברת פרטנר, הודיעה כי תישאר בתפקיד עד סוף השנה כדי להשלים את הקדנציה. בשנים שבהן עבדה במקאן היא התמקדה בעיקר בטיפול בתחום הדיגיטל. רבים בענף הפרסום סברו כי היא לא תהיה זו שתחליף שילוח, שנשאר הדמות הדומיננטית במשרד הפרסום הגדול בישראל.
"אחרי 4 שנים היא היתה צריכה להחליט אם היא ממשיכה לחתונה ונכנסת לשותפות במשרד או נשארת ברומן של קדנציה אחת", אומר איש פרסום בכיר, "היא היתה מנהלת טובה, אבל יש הבדל בין מנהל לבין נותן שירות ללקוחות, ובזה היא הצטיינה פחות. בתקופתה שררה יציבות במשרד, אבל לא נרשמה תנופה. לא היה כישלון או תאונה,
אבל גם לא הצלחה מטאורית, וחלק גדול מהיציבות מיוחס לחברת המדיה של המשרד. בק מקצועית מאוד, אבל נהנית פחות להציג בפרזנטציות, לשמור על קשרים עם לקוחות ולהתחנף אליהם. בכל מקרה, שמה לא עלה כיורשת של שילוח".
כעת נדרש שילוח למצוא לא רק את מחליפו, אלא גם מנכ"ל חדש למשרד. בהודעה על פרישתה של בק מסר שילוח כי היא "הובילה את הקבוצה ואת לקוחותיה לעידן הדיגיטל, שהוא מנוע הצמיחה המרכזי של ענף הפרסום והשיווק בכל העולם, באמצעות יישום אסטרטגיית מקאן 3.0. בתקופתה פעילות הדיגיטל יותר מהוכפלה והגיעה להיקף של כ-40 מיליון דולר, המהווים כ-20% מפעילות הקבוצה".
בק מסרה כי בחודשים הקרובים היא תמשיך ללוות את לקוחות הקבוצה ואת המהלכים הפנים-ארגוניים ותערוך חפיפה למנכ"ל הבא. "אני משלימה במקאן אריקסון תקופה מאתגרת ומרתקת, ושאשאיר מאחורי את קבוצת הפרסום המובילה והמתוחכמת בישראל, שנשענת על צוות מצוין של עובדים ושל מנהלים".

איריס בק
צילום: יח'צ