שמאי הרכב לוי יצחק: "עליית מחירי הדלק כבר משפיעה על הרגלי הנסיעה"

לדבריו הנהגים נוסעים פחות ועוברים לגיר ידני, שחוסך 10% בצריכה; מחירי המכוניות הגדולות וזוללות הדלק ירדו ב-5%-3%

יהודה שרוני | 9/4/2012 8:03 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
תגיות: לוי יצחק
"העלייה התלולה במחירי הדלק שניכרת מתחילת 2012 כבר משפיעה על הרגלי הנסיעה והקנייה של הנהג הישראלי", אומר לעסקים שמאי הרכב לוי יצחק, אשר פרסם בשבוע שעבר את מחירון הרכב לאפריל.

לדבריו, "מחיר הדלק משפיע בכמה מובנים. ישנה התעוררות בביקושים למכוניות קטנות ובינוניות, שנמכרות מהר הרבה יותר מהגדולות. בעוד מחיר המכוניות המשומשות הקטנות שנפח המנוע שלהן 1,600-1,200 סמ "ק ירד ב-2% בלבד , המכוניות הגדולות וזוללות הדלק התייקרו ב-5%-3%". יצחק מציין כי ההנחות הניכרות שהעניקו היבואנים בגין המכוניות הגדולות לחצו כלפי מטה את שוק המכוניות הקטנות.

שמאי הרכב מדגיש כי "לראשונה בישראל יותר ויותר נהגים עוברים ממכוניות עם גיר אוטומטי למכוניות ידניות שחוסכות 10% בצריכת הדלק. משפחה ממוצעת המוציאה על בנזין 2,000-1,000 שקל בחודש חוסכת מאות שקלים רק בסעיף זה". לטענתו ,
מרבית המכוניות בארץ הן אוטומטיות, והידניות נדחקו לשוליים, אך הזינוק במחירי הדלק שינה זאת.

יצחק מצביע על תופעה נוספת - התעניינות גוברת במכוניות חשמליות. "הסיבה העיקרית לכך היא שהיזמים מבטיחים את עלות הדלק לתקופה של 5-4 שנים - גורם משמעותית מאוד המשפיע על הנהג הישראלי". הוא מוסיף כי "אני מתפלא שהמכוניות המונעות בגז נדחקו הצידה. עוד לא רואים בישראל פריסה מספקת של תחנות תדלוק בגז משום מה, ובמזרח אירופה אחוז גבוה מכלי הרכב מונעים בגז".

למרות ההתייקרויות יצחק לא חושב שהישראלים ממהרים להמיר את הרכב הפרטי בתחבורה ציבורית. "עוד לא פגשתי מי שמוכנים לוותר לחלוטין על מכוניות, ואין מצב שבו אנשים יחליפו את המכוניות בתחבורה ציבורית לא טובה. אבל בהחלט מוותרים על נסיעות מיותרות, ואני מניח שאחרי שחברות הדלק יפרסמו את נתוני המכירות נדע בדיוק מהי ההשפעה".
נאור רהב
לוי יצחק נאור רהב
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים