בסין מכוניות יוקרה הן סמל סטטוס מוביל

סין מייצרת עשרות אלפי מיליונרים חדשים שאוהבים להפגין את מעמדם דרך מכוניות יוקרה, והיצרניות המערביות עושות הכל כדי לספק את דרישותיהם

דידי טאנג, AP | 30/4/2012 19:41 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
 האן ז'ונגפינג, בעל מכרה פחם בן 38, מחזיק ב-4 מכוניות יוקרה מתוצרת ב.מ.וו ומרצדס. את כולן הוא רכש במזומן, ובשבוע שעבר הוא הגיע לתערוכת הרכב בבייג'ינג כדי לחפש אחת נוספת. "הכי יקר זה הכי טוב", הוא אומר בזמן שהוא שוקל את רכישת הדגם החדיש ביותר של ב.מ.וו סדאן, "אנחנו הסינים אוהבים פאר. כשיש לנו כסף, אנחנו רוצים להשוויץ בו".

האן והעשירים הסינים החדשים מהווים חלק משמעותי בעתידן של יצרניות רכבי יוקרה, ממרצדסבנץ דרך קאדילק ועד אינפיניטי היפנית. הן מעצבות דגמים שמתאימים לטעם הסיני ומעבירות חלק ממפעליהן למדינה, שמייצרת עשרות אלפי מיליונרים חדשים. על-פי נתוני JD פאוור אנד אסוסייטס, שוק רכבי היוקרה בסין גדל ב-21% ברבעון הראשון של 2012, לעומת צמיחה של 2% בלבד בשוק הרכב הכללי המדינה. ההערכות הן כי הצמיחה החזקה בתחום תימשך בשנים הקרובות, ומסירת רכבי היוקרה תזנק ממיליון יחידות ב-2011 ל-3 מיליון עד 2025. " אנשים בסין רוצים מאוד להפגין את הסטטוס החברתי שלהם", אומרת הואיבין לין, אנליסטית של תעשיית הרכב הסינית עבור IHS אוטומוטיב.

כחלק מההתאמות לשוק הסיני פיתחו היצרניות דגמים בעלי מושבים אחוריים גדולים יותר, מכיוון שרוב עשירי סין מעסיקים נהג ויושבים מאחור. השאר מעוניינים לפנק את הנוסעים עמם. במושבים האחוריים של הגרסה הסינית של אאודי A6L הותקנו מחממי כוסות תה ויחידות מסאג', ואילו היושבים במושבים האחוריים של ב.מ.וו סדרה 3 יכולים לדחוף קדימה את המושבים הקדמיים בלחיצת כפתור כדי ליצור לעצמם מרחב.

כמו כן, כדי להימנע ממסי הייבוא הגבוהים ולהגביר את התפוקה במפעלים הקיימים יצרנים רבים מעבירים מפעלי הרכבה לסין. קאדילק מבית ג'נרל מוטורס ואינפיניטי של ניסאן הודיעו החודש על תוכניותיהן לפתוח את מפעליהן הראשונים בסין. בכך הן יצטרפו אל מתחרותיהן הגרמניות, שמייצרות מכוניות במדינה זה כעשור.

את הביקוש מניעה הצמיחה בסין, שהתאוששה במהרה מהמשבר הכלכלי העולמי של שנת 2008. למרות צמיחה של 8.1% בלבד ברבעון הראשון של השנה - הצמיחה הרבעונית האיטית ביותר זה 3 שנים - מדובר בנתון גבוה משמעותית מאלה של ארה"ב, אירופה ויפן. "אנשים נעשים עשירים יותר", אומר ג' ייקוב ג'ורג', מנהל חברת הייעוץ J.D פאוור אסיה-פסיפיק, "ובסין יש נטייה גדולה יותר לקנות מוצרי יוקרה".
AP
BMW מתערוכת הרכב בבייג'ינג. שוק רכבי היוקרה בסין גדל ב-21% ב-2012 AP

על אף הביקוש הרב לין מעריכה כי קאדילק ושאר מותגי היוקרה האמריקאיים והיפניים הגיעו לסין באיחור רב ויעמדו בפני תחרות קשה מצד המותגים הגרמניים המבוססים.

"אם הייתי לקוחה סינית, המראה של מכונית יוקרה גרמנית היה תואם יותר את מעמדי החברתי", היא אומרת, "אני חושבת שקדאילק והאחרים ישתרכו מאחור".

מכירותיה של אאודי, מותג היוקרה הפופולרי ביותר בסין, גדלו ב-37% בשנה שעברה והגיעו ל-313 אלף מכוניות. ממרצדס נמסר כי המכירות של דגם S קלאס בסין זינקו ב-74% ברבעון הראשון.
בחברה בעלת תודעת מותג כמו סין מכונית יוקרה משמשת גם ככלי עסקי. ז'נג יונג-שיאנג בן ה-42, יזם מבייג'ינג שמפעיל רשת מכבסות, מעוניין לרכוש כלי רכב יוקרתי יותר מ ה פולקסווגן שיש ברשותו כיום. "הלקוחות לא יגידו לי כלום, אך הם שופטים אותי לפי המכונית", הוא אומר, "יש חברות במדינה שלא ייתנו לי סיכוי אם לא תהיה לי מכונית מכובדת". לי יאנג-סונג, פרסומאי בן 34, שוקל לרכוש אאודי מכיוון שאנשי הממשל משתמשים במכונית הזאת מאז שנות ה-90. " אנשים חושבים שמי שנוהג בה נוסע ברכב של המדינה, וזה עוזר לעסקים", הוא מודה.

תערוכת אוטו-צ'יינה 2012 היתה תצוגת תכלית עבור מותגים עולמיים, אך גם עבור יצרנים איטלקיים קטנים יותר הבונים מכוניות ספורט בהרכבה ידנית ומעוניינים בנתח מהשוק הסיני. מרצדס משווקת את הסמארט שלה ב"מהדורת דרקון"- 700 כלי רכב צבועים אדום ובזהב ועליהם עיטור של דרקון; פיאט מציגה 500 מכוניות קומפקטיות שעוצבו בידי בית האופנה גוצ'י; ואילו רולס רויס מציעה דגמים המותאמים לשוק המקומי תחת הכינוי "שנת הדרקון".

עם זאת, בכירים בענף אומרים כי עריכת התאמות רבות מדי במטרה לענות על דרישותיהם של הסינים עשויה לפגוע במכירות. לקוחות רבים רוצים מכוניות בעלי חזות של "תוצרת גרמניה" או "תוצרת איטליה", והמותגים נזהרים לא לחבל בכך. "אנחנו תמיד רוצים לדעת אילו התאמות דרושות בשווקים, ומובן שלסין יש כיום קול ניכר, אבל זה לא אומר שאנחנו צריכים לייצר מכוניות סיניות", אומר יו"ר דיימלר דיטר זטשה, "אחרי הכל הם מעוניינים במכונית גרמנית בגלל העיצוב והיכולות הטכנולוגיות".

בואו להמשיך לדבר על זה בפורום בורסה ושוק ההון-
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים