המכירות ברשתות השיווק עלו ב-3.4% בלבד ברבעון ה-1

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה: מכירות המזון ברשתות בין החודשים ינואר-מרס עלו ב-0.7% בלבד לאחר עליה של 3.5% ברבעון הקודם

יוסי גרינשטיין | 2/5/2012 13:35 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
קפאון במכירות המזון, בעקבות המחאה החברתית: מכירות המזון ברשתות השיווק עלו בינואר-מרס ב-0.7% בלבד (בקצב שנתי) לאחר שעלו ב-3.5% ברבעון הקודם, כך עולה מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.

סך המכירות של רשתות השיווק עלו ריאלית בינואר-מרס ב-3.4% בקצב שנתי לאחר עלייה של 2.5% ברבעון הקודם. כלומר המחאה החברתית עדיין משפיעה והציבור קונה פחות מוצרי מזון ברשתות השיווק. מומחים צופים המשך קפאון עמוק בצריכה הפרטית בחודשים הבאים, עם סיום הקניות הגדולות של החגים.

בנק ישראל צופה כי הצריכה הפרטית תעלה השנה ב-2.1% בלבד ורמת החים תזחל בשיעור זעום של0.2% בלבד עקב ההאטה הכלכלית במשק. יצויין, כי אשתקד נרשמה האטה חריפה ברכישות הציבור ברשתות השיווק:
סך המכירות ברשתות עלו ב-1.4% בלבד, לעומת שיעור של 3.4% ב-2010. מכירות הדלק בתחנות ירדו ב-3% לאחר שעלו בשנת 2010 בשיעור של 10%.

ומה קרה בתחום המכירות במחלקות השונות של רשתות השיווק? לא הרבה. מכירות המזון עלו ב-0.8% בלבד, ומכירות תמרוקים תרופות וצעצועים עלו רק ב-2.5%. מנגד, מכירות רהיטים ומוצרי חשמל ברשתות ירדו ב-0.2% (לאחר שזינקו ב-4.3% ב-2010). מכירות הלבשה וטקסטיל עלו ב-5.6% (לעוצמת 7.1% בשנה הקודמת).

יש לציין כי נתוני המכירות נאספים מדי חודש מרשתות השיווק ע"י סוקרי הלמ"ס והם מהווים אינדיקטור להיקף הצריכה הפרטית. נתוני המכירות מקדימים בחודש את נתוני פדיון המסחר הקמעוני ממקורות מע"מ, המהווה מדד נוסף לצריכה הפרטית.
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים