שלמה שמלצר: "לפחות חברת ליסינג אחת תפשוט רגל עד סוף השנה"
בעלי חברת הליסינג הגדולה בישראל טוען כי החברות בענף הפכו אותו לג'ונגל של מחירים נמוכים במיוחד, שהן מציעות ללקוחות. לדעתו ענף הרכב סובל ממיתון חריף והמחירים בו נמוכים באופן מלאכותי כתוצאה מהיצע גדול של רכב משומש
לדברי שמלצר, מה שיוביל לפשיטת רגל כזאת הוא מצד אחד "התנהגות לא אחראית" של כמה מחברות הליסינג", ומנגד ידם הקלה של מוסדות המימון, ובמיוחד של שוק ההון, בהזרמת כספים לחברות ליסינג "מבלי לבדוק איך החברות הללו מנהלות את הסיכונים שלהן ואת עסקיהן".
שמלצר יוצא כנגד ההתנהלות של כמה מן החברות בענף הליסינג אשר הפכו לדבריו את הענף לג'ונגל של מחירים – הן במחירים נמוכים במיוחד, ולא כלכליים לדעתו, שהן מציעות ללקוחות שלהן, הן בבחירת הלקוחות, וגם במכירה האגרסיבית של רכב משומש.

שלמה שמלצר. ענף הרכב במצוקה יח''צ
"מוסדות פיננסיים, ובעיקר שוק ההון, מקבלים כפשוטם נתונים שמוצגים להם על-ידי חברות ליסינג", אומר שמלצר, "מבלי לבדוק לעומק את איתנות הלקוחות ואת המחיר האמיתי שבו נמכרות המכוניות כמשומשות. התוצאה הבלתי נמנעת תהיה התמוטטות של לפחות חברת ליסינג אחת, והנפגעים העיקריים יהיו המשקיעים בשוק ההון".
שמלצר יוצא גם כנגד שיטת ה"תספורות", ואומר שהגנת "חברה בע"מ" לא צריכה להוות הגנה מפני מי ללווים שלא מחזירים כספים כמובטח. "התבטאתי בעבר כנגד ה'תספורות' ואמרתי שמי שמבצע תספורת – שייקחו לו את העסק. היו מי שיצאו כנגדי ואמרו שאי אפשר לקחת למי שהסתבך את הבית, ושיש לו הגנה במסגרת החברה שלו, אבל לא זה מה שאמרתי. אני אמרתי שייקחו לו את העסק, לא את הבית.
מי שנכשל ולא מעוניין להחזיר חובות – שייקחו לו את העסק. הבעיה היא שגם לבנקים לא נוח להיכנס ולנהל חברות שפשטו רגל – להם קל יותר למחוק את החוב מהמאזנים ולטעון שזה "רק אחוז אחד" מן ההלוואות שלהם. במצב כזה מה הפלא שכולם לוקחים הלוואות ולא כולם מחזירים?".