אופל מציגה: זאפירה לכל המשפחה
זאפירה, המיני-מיניוואן החדש של אופל, מציע יותר פינוק ונוחות מאשר מהירות וכוח, אך בתוספת עיצוב נאה ומחיר אטרקטיבי מדובר בכלי שמכוון לראש הקטגוריה
בארסנל של אופל יש עדיין כמה הפתעות שטרם התגלגלו אלינו. מכונית מריבה הקומפקטית הייחודית היא אולי המעניינת מכולן וגם גרסת 4 הדלתות של אסטרה שתשווק אצלנו עוד השנה לצדה של גרסת ה.GTC-
כעת מתחיל השיווק של זאפירה, מינימיניוואן בעל 7 מקומות ישיבה שעושה רושם ראשוני מבטיח ביותר יחסית למתחריו בקטגוריה. זאפירה המקורי הוא אחד המיני-מיניוואנים הראשונים באירופה. קדם לו רק סניק המקורי של רנו, וכמו רוב בני קבוצתו הוא התבסס על פלטפורמה קומפקטית - של אסטרה במקרה זה.
זאפירה החדש נקרא באירופה "זאפירה טורר" כדי להבדילו מן הזאפירה הקודם שיוסיפו לייצר במקביל לו, אבל לא לייבאו לישראל. בשונה מזאפירה הקודם ובדומה לרנו גראנד סניק, הוא ארוך יותר כדי להכיל שורת מושבים שלישית ו7- מושבים בסך הכל. הפלטפורמה שהוא מבוסס עליה, פלטפורמת האסטרה/קרוז, משותפת לכמה דגמים בקבוצת ג'נרל מוטורס ) שאופל עדיין משתייכת לה(והוא קיבל את המתלה הקדמי של המשפחתית הגדולה אינסיניה (המתלה האחורי הוא של אסטרה). בן דודו של זאפירה, שברולט אורלנדו שמיוצר בקוריאה על בסיס הקרוז, כבר משווק בישראל זה כחודשיים, אך מוצע לפי שעה רק עם מנוע טורבו דיזל.
את זאפירה, לעומתו, התאפשר לייבא עם מנוע דיזל או עם מנוע בנזין אטמוספרי שנפחו 1.8 ליטר, אבל תחת זאת הוחלט לייבא אותו עם מנוע 1.4 ליטר מוגדש טורבו שמניע אצלנו את הגרסה המוצלחת יותר מבין גרסאות האסטרה. מנוע זה מספק ביצועים דומים למנועי 2 הליטרים האטמוספריים שאופייניים לחלקה העליון של הקטגוריה הזאת בישראל.
רגע לפני שמפליגים בזאפירה ראוי להגדיר שמיניוואנים בגודל מלא - דוגמת קרייזלר ויאג'ר או קיה קרניבל - הם החריגים במקומותינו, מפני שהם מעט גדולים מדי לתנאי הנהיגה הצפופים אצלנו. מיני-מיניוואנים, לעומתם, אשר מבוססים על פלטפורמות קומפקטיות, מציעים ברוב המקרים 5 מקומות ישיבה, ומיעוטם מציע 7-6 מקומות. כך או אחרת, כל שוק המיניוואנים )גדולים וקטנים( מחזיק כיום פחות מ3%- משוק הרכב הישראלי.

זאפירה בולט לטובה בעיצוב החיצוני הנאה שלו בזכות חרטום שמצליח להסוות את המראה דמוי הקופסה השכיח בקטגוריה. גם עיצוב הפנים של המכונית נאה מאוד, והשימוש בחומרי פלסטיקה איכותיים משדר תחושה נעימה לנהג ולנוסעים. אופל, כמו חטיבות אחרות של ג'נרל מוטורס, בחרה לצופף חלק גדול מהכפתורים והמתגים במרכז לוח המכשירים ובאופן שיוצר עומס רב מדי, אבל זו התלונה העיקרית וכמעט היחידה שנוגעת לעיצוב הפנים.
זאפירה נמכרת ברמת אבזור יחידה וגבוהה למדי, שאופיינית לקטגוריית המשפח- תיות הגדולות. מה שחסר הם אמצעי סיוע לנהג מפני הסחות דעת, למשל מערכת למניעת סטייה מהנתיב והתרעת התנגשות. מושב הנהג קשה ותומך היטב. עם זאת, חבל שהמסעד שלו לא מכוון באמצעות גלגל ולכן אי אפשר להביא אותו לזווית מדויקת, אך שפע אפשרויות הכיוון שלו יוצרות תנוחת נהיגה טובה מאוד ושולטת.
הסיבה העיקרית לבחור במיני-מיניוואן בן 7 מושבים היא הצורך בהסעת 5 או 6 נוסעים, שכן בכל המקרים מיני-מיניוואנים מציעים רק 5 מקומות בגודל מלא ושני מקומות שמתאימים לילדים ולנסיעות מז- דמנות. זאפירה, על הרקע הזה, בולט לטובה מפני שהוא
כמו ברנו סניק המקורי ובכל אלה שחיקו אותה מאז, גם זאפירה מציע 3 מושבים נפרדים בשורה האמצעית שאפשר להסיט (כל אחד בנפרד), קדימה ואחורה או לקפל כדי לקבל משטח הטענה שטוח. לשורת המושבים האחורית, כאמור, יכולים להשתחל רק שני ילדים, וגם להם מוצע מרחב ראש די מצומצם. אם מושבים אלה בשימוש לא נותר כמעט נפח למטען - אם כי זה לא שונה מן המקובל בקטגוריה. השיטה של אופל מאפשרת לקפל בקלות את כל 7 המושבים מאחור ולקבל משטח העמסה שטוח ושימושי מאוד, ואפשר לקפל גם כל אחד מהם בנפרד. בזכות ממדים נדי- בים יחסית ומושבים מעוצבים היטב מתקבל מרחב פנימי יעיל ומרווח ליושבי השורה השנייה עם תנוחת ישיבה טובה ומושבים תומכים. לרמת שימושיות גבוהה נוספים כמה עשרות תאים שונים שמפוזרים ברחבי תא הנוסעים, וגם זה עניין די מקובל בקטגוריה. חבל ששני תאי הכפפות מלפנים כשמם כן הם, מספקים נפח שמתאים בעיקר ל... כפפות, ולא הרבה מעבר לכך.

היות שמדובר ברכב עבור משפחה אף אחד לא מצפה מזאפירה שיהיה "מכונית לנהג," והוא, מצדו, באמת מבכר את נוחות הנסיעה על פני הנאה מנהיגה. זאפירה מאופיין בזוויות גלגול ניכרות ובקצב גלגול מהיר יחסית, מה שאומר שמי שינסה לתקל כבישים מפותלים במהירות יקבל מקלחת של צוננים מכל נוסעיו. מה שמחמיר את המצב מבחינתו של הנהג הוא היגוי חסר תחושה, קל, מהיר וחד, או במילים פשוטות - שילוב אידאלי למי שנוהג בעיקר בעיר או בכבישים ישרים. אף שהוא מתאפיין בהתנהגות כביש צפוף.
