הנפקת פייסבוק יצאה לדרך: גייסה 16 מיליארד דולר ומכרה 421.2 מיליון מניות
הרשת החברתית בראשותו של מארק צוקרברג בן ה-28 מכרה 421 מיליון מניות ברף הגבוה של מחיר העומד על 38 דולר למניה. השבוע הרחיבו בחברה את מספר המניות כדי לענות על הביקוש, דבר שיאפשר למשקיעי החברה לקצור רווחים נוספים
- צוקרברג יהפוך לבעל הון עתק של כ-20 מיליארד דולר
- אז מה בעצם המודל העסקי של פייסבוק?
- חתמי פייסבוק יפעילו את מנגנון "נעל ירוקה"

צוקרברג. שיאה של האבולוציה של פייסבוק בתוך פחות מעשור
בשבוע שעבר הודיעה פייסבוק רשמית לרשות לניירות ערך האמריקנית (ה-SEC) כי היעד שלה עבור סכום הגיוס בהנפקה הראשונה שלה לציבור הוא 12.8 מיליארד דולר, יעד המשקף לה שווי שוק של מעל מיליארד דולר. כעת, מדווח הוול סטריט ז'ורנל, כי לאחר שגייסה החברה 16 מיליארד דולר, עומד השווי שלה על 104 מיליארד דולר.
כעת, לאחר שההנפקה יצאה לדרך, יתחילו החתמים של החברה לחלק את המניות בין הרוכשים ומחר אחר הצהריים תתחיל החברה להיסחר.
החברה שעדכנה את מחיר
ההנפקה המתוכנן כלפי מעלה, מטווח של 28 דולר עד 35 דולר לטווח גבוה יותר שבין 34 דולר ל-38 דולר, המשקף לרשת החברתית שווי שבין 92 ל-103 מיליארד דולר, קיבלה בהנפקה את המחיר הגבוהה למניותיה, בהתאם להערכות מוקדמות שדיברו על שווי של כ-100 מיליארד דולר.
בעקבות היעד החדש שהוצב, דווח השבוע כי החתמים של החברה יממשו את האופציה שלהם להפעיל את נוהל "נעל ירוקה", אשר מאפשר להם למכור אופציות עד לסכום של 50.6 מיליון דולר נוספים.
ההנפקה מהווה את שיאה של האבולוציה של פייסבוק בתוך פחות מעשור, ממה שהחל כפרויקט של מספר סטודנטים במעונות של אוניברסיטת הרווארד, והפך לרשת החברתית הגדולה בעולם, עם יותר מ-900 מיליון משתמשים.
פייסבוק היא אמנם חברה צעירה, בת 8 שנים בלבד, אך בתקופה קצרה זו צברה מומנטום עסקי מרשים והגיעה לפרישה חסרת תקדים. נכון לסוף מרץ 2012, לרשת החברתית היו למעלה מ-900 מיליון משתמשים ברחבי העולם, כלומר כל תושב שמיני של כדור הארץ (כולל תינוקות וזקנים) רשום בפייסבוק, עם 125 מיליארד קשרים בינם לבין עצמם.
בואו להמשיך לדבר על זה בפורום בורסה ושוק ההון-
