התפוח היקר בעולם: ערך המותג של אפל הגיע ל-182 מיליארד דולר
על-פי מחקר המותגים BrandZ זינק ערך המותג של אפל ב-19% בלבד במהלך השנה האחרונה. לעומתה פייסבוק הגדילה בתקופה זו את ערך המותג שלה ב-74% ל-33 מיליארד דולר

מנכ''ל אפל טים קוק מציג את אייפד 3. המותג היקר בעולם צילום: רויטרס
על-פי המחקר, שמדרג את המותגים המובילים בעולם, הגיע ערכו של מותג אפל ל-182.9 מיליארד דולר. גוגל,אשר המותג שלה שווה לפי הסקר 107.8 מיליארד דולר, איבדה את המקום השני לטובת יבמ, שהציגה גידול של 15% בערך המותג ל-115.9 מיליארד דולר.
פייסבוק, שמניותיה קורסות בבורסת הנאסד"ק בניו יורק, מציגה את שיעור הצמיחה הגבוה ביותר בדירוג: החברה הגדילה את שווי המותג ב-74% במהלך השנה ל-33.2 מיליארד דולר, וקפצה מהמקום ה-35 בשנה שעברה למקום ה-19 בדוח הנוכחי.
על-פי המחקר, המותגים הגדולים בעולם המשיכו להגדיל את שוויים גם בשנת 2011, על אף חוסר הוודאות בשוקי העולם. בין השנים 2006 ל-2012 גדל השווי הכלכלי של 100 המותגים המובילים על-פי
דירוג BrandZ ב-66%, והוא מגיע כיום לשווי כולל של 2.4 טריליון דולר. תוצאות המחקר ממחישות עד כמה הפכה הטכנולוגיה לחלק מרכזי בעולם הכלכלי: 7 מתוך 10 המותגים המדורגים במקומות הראשונים הם מותגי טכנולוגיה או טלקום.
מהמחקר עולה כי מותגי הסלולר לא נפגעו מההאטה הכלכלית וכי תחום זה הוא בין היחידים שצרכנים לא הראו נכונות לוותר עליו או לקצץ בו. בשוק זה מותג הטלקום בעל השווי הגדול ביותר הוא AT&T עם 68.8 מיליארד דולר.
לדברי איתי אולניק, משנה למנכ"ל שילוב Millward Brown בארץ : "מותגים חזקים מספקים ערך גבוה יותר לבעלי המניות. מניתוח של 100 המותגים המובילים כמניה לאורך 7 השנים האחרונות עולים ביצועים טובים יותר בהשוואה לשוק המניות. בעוד החזר ההשקעה של כל החברות במדד S&P 500 היה רק 2.3%, מותגי BrandZ סיפקו החזר השקעה בגובה 36.3% - מה שמוכיח כי חברות בעלות מותגים חזקים יכולות לספק ערך גבוה יותר לבעלי המניות".