עשרות אלפי מבוטחים ללא כיסוי נכות

עמית איבדה את כושר העבודה וגילתה שתקבל קצבה של 440שקל במקום 3,000 שקל. היא לא לבד: מי שהצטרף לביטוח מנהלים במסגרת הסדר פנסיית חובה חייב לדאוג לעדכון הכיסוי שלו

מורן רייכמן | 30/5/2012 8:41 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
עמית (השם המלא שמור במערכת), סייעת בגן ילדים, חלתה בסרטן הגרון, ובעקבות המחלה והטיפולים נפגע כושר הדיבור שלה. רופא תעסוקתי הכריע כי היא אינה יכולה להמשיך בעבודתה וקבע לה אובדן כושר עבודה מלא. לדבאונה, במקום כיסוי ביטוחי של 3,000 שקל בחודש, שמהווים 75% משכרה החודשי שגובהו 4,000 שקל , תקבל עמית קצבה של 440 שקל בלבד-כ-11% משכרה .
עודד שריג. הממונה על שוק ההון והביטוח. יכול לפתור את הבעיה
עודד שריג. הממונה על שוק ההון והביטוח. יכול לפתור את הבעיה יח''צ
 
על-פי הערכות, עשרות אלפי אנשים נוספים אינם מכוסים כראוי מפני אובדן כושר עבודה ונכות. עמית היתה מבוטחת בביטוח חיים, שאליו הצטרפה ב-2008 במסגרת הסדר פנסיית חובה. יש לציין כי הבעיה קיימת בביטוחי חיים בלבד (המוכרים גם כביטוח מנהלים) ולא בקרנות הפנסיה.

"זה דיני נפשות. להישאר עם כיסוי נכות של 11% מהשכר זה סיכון נוראי, ואנשים אינם מודעים למצב", מסביר איצ' ה חושן, סוכן ביטוח ויועץ הביטוח של חברת זכותי, המטפל בפנייתה של עמית לזכותי בניסיון לשפר את מצבה מול חברת הביטוח.

לדבריו, הבעיה היא שבשנים הראשונות לחוק פנסיית חובה, שיעורי ההפרשה היו נמוכים מאוד. ב-2008 עמד שיעור ההפרשה על 2.5% מהשכר ועם השנים הוא עלה בהדרגה ל-12.5% מהשכר היום, והוא ימשיך לעלות עד 17.5% ב-2014. "בשנים עברו השיעורים הנמוכים
חייבו ביטוח נמוך, אבל היום ההפרשות גדלו ואפשר לרכוש איתן כיסוי נכות מלא, של 75% מהשכר. הבעיה היא שאין גורם שמעדכן את הלקוחות ולרוב האנשים אין מושג בדבר הכיסוי הביטוחי שלהם".

האחריות הראשונית לנושא היא של סוכני הביטוח, שמכרו למבוטחים ביטוח חיים במקום קרן פנסיה, אף שברור כי ברמות שכר נמוכות קרן פנסיה היא מוצר עדיף. סביר להניח כי סוכן שמכר ביטוח חיים עשה זאת לצורך רווחים אישיים. היכולת לפתור את הנושא מצויה בידי חברות הביטוח ואגף שוק ההון במשרד האוצר, שיכול לדרוש מהחברות ליידע את המבוטחים בדבר מצבם.

"לסוכני הביטוח אין אפשרות מעשית לעשות זאת בהיעדר ריכוז של הנתונים במחשב", מסביר חושן, "עליהם לעבור על המסמכים של כל לקוח ולברר". לעומת זאת, הוא טוען כי חברות הביטוח יכולות בקלות לאתר באילו לקוחות מדובר, אך הן אינן ממהרות לעשות זאת, מאחר שהמצב הנוכחי עדיף מבחינתן.

בניגוד לביטוחי החיים, בקרנות הפנסיה מתבצע עדכון אוטומטי, כך שהביטוח למקרי נכות גדל עם השנים עד לכיסוי מלא. "החברות צריכות ליידע את הלקוחות ואף לקבוע כי הכיסוי יתעדכן אוטומטית, אלא אם כן הלקוח יבקש אחרת", אומר חושן.

באוצר סירבו להתייחס לדברים.
בואו להמשיך לדבר על זה בפורום צרכנות-
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים