פלא מתמטי: מונית בחזרה מנתב"ג עולה עד 57% יותר ממונית אליו
משרד התחבורה: "בנסיעה אל שדה התעופה התחרות גדולה יותר, ולנוסעים יש זמן רב יותר לערוך השוואת מחירים"
אז כמה זה עולה? לפי מחירון נתב"ג, נסיעה מנתב"ג לתל-אביב עולה 138 שקל בתעריף 1 או 157 שקל מהשעה 21:00. כאשר צלצלנו למוניות הדר וביקשנו להזמין נסיעה מתל-אביב לנתב"ג בשעה 22:00 נאמר לנו שהתשלום יהיה 100 שקל בלבד, ואין תוספת עבור מזוודה. התעריף להרצליה הוא 170 שקל לנסיעת יום ו-196 שקל בלילה. מוניות הדר דרשו 120 שקל עבור נסיעת יום מהרצליה לנתב"ג, 30% פחות מהנסיעה בכיוון ההפוך. המחירון של משרד התחבורה קובע שעלות נסיעה מיוחדת לירושלים היא 262 שקל ביום או 312 שקל בלילה. כשצלצלנו ישירות למוניות נשר וביקשנו להזמין מונית ספיישל בלילה נדרשנו לשלם 280 שקל, 32 שקל פחות מהכיוון ההפוך. לפי תעריף משרד התחבורה, נסיעה של מוניות עמל מנתב"ג לחיפה עולה 521 שקל במשך היום ו-637 שקל בלילה. כשביקשנו להזמין מונית של עמל בשעות הבוקר מחיפה לנתב"ג
נדרשנו לשלם רק 450 שקל, 71 שקל פחות מהכיוון ההפוך. אז למה מי שאמור להגן עלינו האזרחים, הצרכנים, בעצם מקבע עובדות שבגינן אנחנו משלמים הרבה יותר?
רש"ת הודיעה בתגובה: "את תעריפי הנסיעה קובע משרד התחבורה והוא גם מפקח על המחירים. לרש"ת אין כל מעורבות בקביעת המחיר, והזיכיון ניתן ל-5 שנים ".
תגובת משרד התחבורה: "נמל התעופה בן גוריון הוא שטח פרטי. בתחום נמל התעופה החליטה הנהלת השדה להוציא מכרז להפעלת תחנת מוניות. חברת המוניות הפועלת משדה התעופה גובה תשלום עלפי חוק, בהתאם לתעריף המקסימלי שמשרד התחבורה קבע ומפורסם באתר המשרד. באופן טבעי, בנסיעה אל שדה התעופה התחרות גדולה יותר היות שישנן חברות מוניות רבות יותר הפועלות בעיר המוצא, וכן לנוסע יש זמן רב יותר לערוך השוואת מחירים. לעומת זאת, בנסיעה משדה התעופה מרבית הנוסעים בוחרים בדרך הפשוטה ומסתמכים על תחנת המוניות הפועלת במקום, ולכן התחרות פוחתת והאינטרס של חברת המוניות לתת הנחות פוחת. עם זאת, הנוסע איננו מוגבל לשימוש בתחנת המוניות הפועלת בשדה התעופה. באפשרות הנוסע להזמין מונית מכל חברת מוניות הפועלת בארץ".

נהגי המוניות - מפגינים בקיאות במתמטיקה.
צילום: יוגב אטיאס. עריכה: תמי בנימין