שינוי בחוק הביטוח: רכיבה על קורקינט לא חוקי דינה כנהיגה ברכב ללא ביטוח
משרד המשפטים העביר תיקון לחוק נפגעי תאונות דרכים שיסדיר את המעמד הביטוחי של אופניים ושל קורקינטים חשמליים

קורקינט. מטרת התיקון לחוק היא עשיית סדר בהגדרות של תאונת דרכים צילום אריק סולטן
כלומר, מי שירכב על קורקינט או על אופניים חשמליים שאינם עומדים בהגדרות ויפגע בעצמו או באחרים - ייאלץ לשלם את כל ההוצאות הרפואיות והפיצויים שייגרמו מהתאונה. הנפגע יזכה לפיצוי מקרנית (הקרן לפיצוי נפגעי תאונות דרכים), והיא זו שתתבע את הנזק מהפוגע. עד כה הפסיקה לא היתה ברורה ובמקרים רבים קרנית היתה זו שנתבעה.
לפי הגדרות משרד התחבורה, משקלו של קורקינט חשמלי תקני אינו עולה על 12 ק"ג
ומהירותו המותרת היא עד 12 קמ"ש, עם הספק מקסימלי של 100 ואט. אופניים חשמליים מורשים להיות בעלי הספק מרבי של 250 ואט ולהגיע למהירות מקסימלית של 25 קמ"ש. פגיעה של אדם בעצמו או באחר תוך כדי נסיעה על כלי חוקי דינה יהיה כדין כל תאונה ביתית: יחולו עליה דיני הנזיקין הרגילים והיא לא תיחשב לתאונת דרכים.
מטרת התיקון לחוק היא עשיית סדר בהגדרות של תאונת דרכים. במשך השנים מתחו בתי המשפט את ההגדרה, וקבעו בין היתר כי גם פגיעה תוך כדי פריקה וטעינה, תאונות שקשורות לעבודה של כלים הנדסיים ואירועים נוספים ייחשבו לתאונת דרכים. בית המשפט העליון עצמו פנה בשתי פסיקות בעבר למשרד המשפטים בבקשה שיסדיר את הנושא. פסיקות אלה הכבידו את הנטל על משלמי ביטוח החובה, וגם סתמו את מערכת המשפט באלפי תיקים מיותרים. היקף הפרמיות בביטוח חובה עומד כיום על 4.5 מיליארד שקל בשנה, ובמשרד המשפטים צופים כי התיקון לחוק יביא כבר בשלב ראשון לחיסכון של כ-150 מיליון שקל בשנה.