גיאוקרטוגרפיה: כמיליון מנויים כבר החליפו מפעיל סלולארי
מסקר חדש שביצע נשיא קבוצת 'גיאוקרטוגרפיה', עולה כי כ-10% מסך מנויי חברות הסלולר (כמיליון מנויים) עברו מחברה לחברה. נתון משמעותי נוסף אליו צריכות חברות הסלולר להתייחס הוא כי 28% נוספים שוקלים בסבירות גבוהה לעבור לחברה אחרת

השקת גולן טלקום. שברה את המחירים בשוק הסלולאר צילום: יהונתן שאול
מהמחקר עולה עוד כי כ-10% ממנויי חברות הסלולר שמספרם עומד על כמיליון מנויים (בישראל יש כ-10 מיליון מספרי סלולאר בחברות התקשורת) כבר עברו בין החברות השונות. נתון משמעותי נוסף אליו צריכות חברות הסלולר להתייחס הוא כי 28% נוספים שוקלים בסבירות גבוהה לעבור לחברה אחרת - מתוכם 4% אומרים, "בטוח שאעבור".
"יש קבוצת נאמנים המהווה כ-35 אחוז מכלל המנויים שאינה שוקלת כלל לעבור חברה סלולארית", מבהיר פרופ' דגני. "לצידה יש עוד קבוצה בת 22 אחוזים שמגלה נאמנות מסוייגת, ועוד כ-28 אחוזים שאמרו כי יש סבירות גדולה שיעברו, כלומר מעבר פוטנציאלי של כ-3-4 מיליון מנויים נוספים".
פרופ' אבי דגני: "המחקר שערכתי מגלה כי חלק גדול מהמעברים שבוצעו היה בעצם מעבר הדדי בין החברות הקיימות. הדבר מוכיח כי חברות הסלולר הגדולות בכל זאת נחלו סוג של הצלחה בקרבות הבלימה הגדולים שניהלו ערב כניסת מהפכת הסלולר לתוקף. מצד שני, חלק גדול מהמנויים התפתו לקבל את ההטבות והחבילות החדשות שהחברות הקיימות הציעו להן, ובסופו של דבר החליטו שלא לבצע את המעבר לחברה אחרת".

נתוני הסקר. ''חלק גדול מהמנויים התפתו לקבל את ההטבות החדשות שהחברות הציעו להן''
"לולא קרבות הבלימה כמות הנוטשים היתה גדולה יותר"
"עם זאת", אומר פרופ' דגני, "תוצאות המחקר מעלות כי המהפך הסלולארי הגיע בזמן, בשעה שבה המהפכה הצרכנית מתרחשת בישראל. השינויים בשוק הסלולר תפסו את הציבור בשל לקבל בשורה צרכנית חדשה בתחום וכזה הגיע, זה התפרץ".
"אני יכול להעריך כי אילולא קרבות הבלימה שניהלו חברות הסלולר הגדולות בחודשים האחרונים, כמות המנויים הנוטשים היה אף גדול יותר. הדבר משתלב גם עם התופעה החדשה שאנו
מזהים בשוק הצרכני בישראל, אותה אני מכנה 'אתחול מותגים' - המותג כבר לא מדבר לצרכנים כבעבר וחלק מהחברות כבר אתחלו את המותג, וכבר לא מוכרות רק חוויה, אלא שמות יותר דגש על מחירים ושירות", מסכם פרופ' דגני.
לבסוף הוא מדגיש כי "התכונה השיווקית ושינויי מחיר ומבצעים, יצרו משחק אינטנסיבי של 'כסאות מוזיקליים' – 'כיסאות סלולאריים', שתוצאתו, מקרב אותם 10% שעברו, היא הבאה:

מאזן הביניים של כל אחת מהחברות הוא לפיכך הבא, כאמור מתוך 10% שעברו לחברה אחרת
גיאוקרטוגרפיה