מנכ"ל פילטונה: נוכל לעמוד בהפחתה מדודה של המכסים
מנכ"ל פילטונה קובי כהן סבור שהנפגעת העיקרית מהפחתת המכס על הטונה תהיה השחקנית הבכירה בשוק סטארקיסט, הנהנית מרווחים שמנים כיום. "אנחנו בנויים בצורה תחרותית. יש לנו רק 2 פקידות. בניגוד למודל הרזה שלנו סטארקיסט ממוקמת במגדלים מפוארים"

קובי כהן. סטארקיסט גובה מחירים גבוהים אלברטו דנקברג
"בניגוד למודל הפעולה הרזה שלנו, סטארקיסט ממוקמת במגדלי אביב המפוארים מול הבורסה ליהלומים", הוא אומר, "אני מעריך שיש להם פי כמה יותר מנהלים בהשוואה אלינו, וכיוון שחברת ההפצה דיפלומט קנתה חצי מהחברה, הם חייבים לשלם לה עמלת הפצה גבוהה שמהווה מרכיב בתמחור הקופסה, ושאצלי לא מנפחת את המחיר". פילטונה היא אחת מ-3 החברות המובילות בשוק אריזת הטונה, תעשייה המגלגלת יותר מ-100 מיליון שקל בשנה.
כהן מציין כי המחירים שסטארקיסט גובה על הטונה שלה, שהרכב העלויות שלה דומה, גבוהים בהרבה מאלה של פילטונה. מבדיקת עסקים עולה כי בחודש מאי גבתה פילטונה כ-3.8 שקלים עבור מכירה סיטונאית של קופסאות טונה בשמן במשקל של 160 גרם, ואילו מחיר קופסה
זהה של סטארקיסט עלה ב-10% לכ-6.5 שקלים - מחיר רשמי הגבוה ביותר מ-50% מזה של מוצר זהה, המלמד לדברי כהן על רווחיות גבוהה.
"סטארקיסט יכולה למכור במחיר גבוה יותר כיוון שיש לה מותג, וכניסה של תחרות יכולה לפגוע בה. ירידת המכסים יכולה להביא לישראל שחקנים חזקים כמו ריו, במבל-בי או צ'יקן אוף-דהסי, מה שיפחית באופן משמעותי את כוח המיקוח והמחירים שהיא תוכל לגבות מהרשתות", אומר כהן. "אנחנו נוכל להתחרות, אבל יש דבר אחד שאני מבטיח - גם אם התחרות תגבר בעקבות הורדת המכסים, המחירים לא יירדו. מה שיקרה זה שיבואן גדול יקנה יותר מ-100 קונטיינרים במחיר שוק נמוך ויישב עליהם. גם אם הוא יקנה ב-2.4 שקלים לקופסה הוא ימכור תמיד ב-5 אגורות פחות מאיתנו, זה הכל. הרווח יישאר אצלו ולא יגיע לצרכנים".
מחברת סטארקיסט נמסר כי פילטונה היא יצרן לואו-קוסט קלאסי המתחרה אך ורק בגזרת המחיר, ולפיכך "ברור כי תנאי הייצור ואיכות המוצר אינם ברמה של מוצר ממותג בעל שם ומוניטין בינלאומיים כמו סטארקיסט". להערכת החברה, הפחתת המכסים תפגע קשות בכל יצרניות הטונה, ובעיקר ביצרניות הרוכשות חומרי גלם איכותיים. מכירות הטובה בישראל מסתכמות ב-750 מיליון שקל בשנה.
בואו להמשיך לדבר על זה בפורום צרכנות-
