עוד מעט תעשו want: פייסבוק מפתחת כפתור משלים ל-like

בסוף השבוע נחשף כי הרשת החברתית מפתחת כפתור want שיאפשר למשתמשים להמליץ או לקבל המלצות על מוצרים שונים וכמובן להביע את דעתם על כל מוצר שקיים באינטרנט. את המידע תוכל הרשת להעביר למפרסמים על מנת למקד אותם

חן אידן | 1/7/2012 15:33 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
תגיות: פייסבוק
לאחר השתלטותו של כפתור הלייק, או למעשה של המונח כולו על חיי היום יום של המשתמשים, נדמה כי פייסבוק מתכננת לבצע מהפכה דומה עם כפתור חדש – Want. האם בקרוב תוכלו לספר לכל חבריכם ברשת החברתית על המוצרים השונים שאתם מעוניינים לרכוש? וכיצד בדיוק תנצל זאת פייסבוק לטובתה האישית, אם בכלל?
כפתור ה-want של פייסבוק. שימוש מסחרי
כפתור ה-want של פייסבוק. שימוש מסחרי צילום מסך מהבלוג Tom Waddington
 
נדמה שמאז שהציגה פייסבוק את כפתור הלייק, המשתמשים לא הצליחו לעזוב או להשתחרר ממנו - גם בחיים האמיתיים. כעת, מסתמן כי פייסבוק מעוניינת לשחזר את ההצלחה באמצעות כפתור דומה, שנקרא Want, כאמור.

במהלך סוף השבוע האחרון חשף מפתח בשם Tom Waddington בבלוג שלו כי פייסבוק עובדת על כפתור חדש – Want – שיככב לצידו של כפתור הלייק המוכר. וודינגטון גילה את הכפתור המוחבא לעת עתה, וככל הנראה יתווסף רק בעתיד בערכת ה-Javascript של מפתחי פייסבוק לצד שלל כפתורים ותכונות נוספות שהרשת החברתית מתכננת ככל הנראה ליישם.

את היישום של כפתור ה-Want יכולים המפתחים להטמיע לצד מוצרים שונים באתריהם, או אפילו לצד תמונות ואלמנטים שונים באתרים מוכרים, כגון פינטרסט או אינסטגרם. אך חשוב לציין שאת הכפתור ניתן להציג רק לצד אייטמים המסומנים על ידי פלטפורמת Open Graph כמוצרים (Products), אותם המשתמשים אכן יכולים לרכוש בדרך זו או אחרת.

וודינגטון הציג את הכפתור החדש בבלוג האישי שלו, אך נכון לעכשיו הוא אינו פונקציונלי. כלומר, לחיצה עליו מחזירה למשתמש שגיאה, כמו גם שהפעולה אינו מופיעה על גבי הטיימליין שלו ברשת החברתית.
עוד ועוד מידע

בתחילת השנה, הציגה פייסבוק את Actions, שמשתמש בפלטפורמת ה-Open Graph של הרשת החברתית ומאפשר למפתחים ליצור ולהציע יותר מחוות עבור שלל האתרים, האפליקציות והמוצרים שלהם, מלבד כפתור הלייק. יישום ברור לכך ניתן היה לראות באפליקציות שנועדו לאתרי תוכן, שאפשרו למשתמשים לא רק לבצע לייק, אלא גם להודיע לחבריהם ברשת החברתית כי הם קוראים כתבות או דפים מסויימים.

כעת, מסתמן כי פייסבוק מעוניינת לקחת את המושכות לידיה ולהציג למפתחים, כמו גם למשתמשים, אפשרות חדשה ומעניינת – לשתף את ברצונות שלהם על גבי הרשת החברתית. אין ספק שמדובר בעיקר באלמנט מסחרי חזק שיתרום לפייסבוק, בעזרתו תוכל הרשת החברתית ליצור מאגר מידע של מגוון המוצרים שכל משתמש חושק בהם

– ובכך למעשה לספק מידע חשוב למפרסמים ולאתרי צד שלישי. הללו  יוכלו למקד את הפרסומות שלהם בצורה טובה מבעבר, כמו גם לחשוף את המוצרים השונים לעוד משתמשים.

נודע כי באמצעות כפתור ה-Want החדש, יוכלו המשתמשים ליצור Wish List, להמליץ או לקבל המלצות מחברים על המוצרים השונים וכמובן להביע את דעותיהם על כל מוצר שמופיע באינטרנט - בין אם הם "סתם" אוהבים אותו, או ממש רוצים אותו.

פייסבוק בחרה להגיב לגילוי החדש בהכחשה. אחד מדובריה העיד כי החברה תמיד עובדת ומפתחת תכונות חדשות לפלטפורמת המפתחים שלה – ונכון להיום אין לה על מה להודיע. ככל הנראה, נאלץ להמתין להכרזה הרשמית מצד החברה בכדי לראות את הכפתור החדש בפעולה – ונקווה כי זה יקרה בקרוב.

הכתבה פורסמה לראשונה באתר ניוזגיק

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים