שטייניץ חתם על צו להחלת פיקוח על הסולר לתחבורה
בשלב ראשון יוגדר הסולר כמוצר מפוקח לפי רמת הפיקוח הנמוכה ביותר שתחייב דיווח על רווחיות. בשלב שני יקבע מחיר מקסימום לסולר לתחבורה

שטייניץ. "יש פער במרווחי השיווק" צילום: פלאש 90
באוצר הדגישו כי בדיוני ועדת המחירים שקדמו להמלצתה, הוצגו ממצאי בדיקות שנעשו על ידי משרד האנרגיה והמים והרשות להגבלים
עסקיים בעניין מחיר הסולר ומבנה שוק הסולר. מהמשרד נמסר כי "ממצאים אלה העלו כי מרווח השיווק לסולר שחברות הדלק גובות מלקוחות מזדמנים, גבוה באופן משמעותי ממרווח השיווק המפוקח שנגבה על ידי החברות במכירת בנזין, למרות שאין הבדל משמעותי במבנה העלויות".
"עוד הראו הממצאים כי מרווח השיווק לסולר שחברות הדלק גובות מלקוחות מזדמנים, ששיעורם גדל בשנים האחרונות, גבוה באופן משמעותי ממרווח השיווק שהן גובות מציי רכב. ועדת המחירים תמשיך את עבודתה, תזמן לשימוע את חברות הדלק ותקבע כאמור מחיר סופי למוצר".