הרשות לסחר הוגן קוראת לצרכנים: היזהרו ממתנות חינם

למרות שהצרכנים יודעים כי חברות לא נוהגות להציע מתנות חינם, חלק ניכר ממשיך להתפתות להצעות מסוג זה ומוצא את עצמו משלם מאות אלפי שקלים בגין מוצרים ושירותים שלא הזמין

נורית קדוש | 9/7/2012 8:23 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
אף שצרכנים רבים יודעים שחברות עסקיות לא נוהגות להציע מתנות חינם ללא כל תמורה, חלק ניכר מהם ממשיך להתפתות להצעות מסוג זה ומוצא את עצמו משלם מאות ואלפי שקלים בגין מוצרים ושירותים שונים שלא ביקש להזמין או לרכוש.
שופינג. אין מתנות חינם.
שופינג. אין מתנות חינם. שאטרסטוק


ממידע שהגיע למשרדי הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן עולה כי חברות שונות פונות לאחרונה לצרכנים ומודיעות להם שזכו במתנות או בזיכויים. מי שמתפתים לקבל את ה"מתנה" נוכחים לדעת כי חויבו בכרטיס האשראי בגין דמי משלוח בסך עשרות שקלים או בגין מוצרים ושירותים בסך מאות ואלפי שקלים, שכלל לא הזמינו.

כאשר
הצרכנים שנפגעו פנו לחברות לשם ביטול העיסקה הם נתקלו בקשיים רבים ולעתים קרובות גם בסירוב לבטל את העיסקה ולהחזיר להם את כספם, אף שעל-פי זכות הביטול בחוק ניתן לבטל עיסקה מיום ביצועה ועד תום 14 יום מקבלת המוצר.

הממונה על הרשות, עו"ד תמר פינקוס, קוראת לציבור הצרכנים להימנע מלהתפתות להבטחות בדבר מתנות חינם ולא למסור את מספר כרטיס האשראי עד שאין בידיהם את מלוא פרטי העיסקה. "הרשות דרשה מהחברות לחדול לאלתר משיטת השיווק המטעה ולעמוד בדרישות החוק בעיסקאות המתבצעות במכירה בטלפון ובאתרי האינטרנט".

בואו להמשיך לדבר על זה בפורום צרכנות-
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים