מכתב ששיגר בנק לאומי ללקוחותיו עורר סערה
מפנייה של הבנק ללקוחותיו עולה כי מסגרת האשראי שאושרה להם לא תעמוד לרשותם אוטומטית בעקבות תגובות נזעמות מסר הבנק בתגובה: "המכתב נועד להסב את תשומת לב הלקוחות להתנהלות הנדרשת מהם. נבחן פרסום הבהרה למכתב"

בנק לאומי. המכתב עורר סערה. פלאש 90
עוד מזהירים בבנק לאומי "שאם הפעילות בחשבון לא תכלול הפקדות בסכומים מספקים, הרי שהחשבונות עלולים להיכנס לסטטוס של פיגור. בהתאם לכך יוטלו מגבלות כמו ביטול מסגרת האשראי, חסימת כרטיסי האשראי ועוד".
כאמור , המכתב הלא שגרתי גרר תגובות נזעמות מצד חלק מהלקוחות. הם תהו באיזה
פיקדונות מדובר, כיצד ניתן לשנות באופן חד-צדדי את נוסח הסכם המסגרת, ואם כספי המשכורת נחשבים לחלק מפיקדונות אלה. חלק מהלקוחות פנו לסניפים בבקשה לקבלת הבהרות. באופן מפתיע, מתברר שגם חלק מעובדי בנק ישראל קיבלו את המכתבים, נלחצו וביקשו הבהרות. בעקבות כך נערכה פנייה מבנק ישראל ללאומי, שהבטיח לפרסם מכתב הבהרה נוסף שירגיע את הלקוחות.
בתגובה לפניית עסקים נמסר מבנק ישראל כי מבחינתו לא מדובר בהוראה חדשה, ושבנק לאומי החליט לפרסם את המכתב דווקא בעיתוי הנוכחי משיקוליו. בבנק ישראל אישרו כי אכן נערכה פנייה ללאומי והובטח שתפורסם הבהרה בנושא.
מבנק לאומי נמסר בתגובה לפניית עסקים: "המכתב שנשלח ללקוחות נועד להסב את תשומת לבם לאופן ההתנהלות הנדרש מהם, ואשר הוסכם עמם במסגרת קביעת האשראי בחשבון בהתאם לצורכיהם. בעקבות תגובות שקיבלנו מלקוחות אנו בוחנים כעת הוצאת הבהרה למכתב ".
בואו להמשיך לדבר על זה בפורום בורסה ושוק ההון-
