ארגוני הצרכנים: "די לחגיגות המחירים"

זעם רב בארגוני הצרכנים בעקבות ההתייקרויות עליהן הודיעו תנובה ושטראוס. "יצרניות המזון פתחו בחזית נגד הצרכנים"

נורית קדוש | 25/10/2012 14:36 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
זעם רב בארגוני הצרכנים בשל העלאת המחירים בחברת תנובה היום ובשטראוס אמש.איציק אלרוב מתנועת "הצרכנים" אמר כי "יצרניות המזון פתחו בחזית התייקרויות משולבת כנגד הצרכנים. במקום לגלות אחריות ולנהוג באיפוק כלפי הציבור וקהל הלקוחות, החברות מעדיפות, אחת אחרי השניה, להצטרף לחגיגת מחירים פרועה על חשבוננו.
מוצרים בסופרמרקט. חברות המזון לא מגלות אחריות
מוצרים בסופרמרקט. חברות המזון לא מגלות אחריות צילום: רענן כהן


"תנועת 'הצרכנים' קוראת לציבור לשלב ידיים ולאחד כוחות במאבק להורדת יוקר המחיה. על כולנו להוריד מסל הצריכה המשפחתי 10% בכדי לאותת ולהעביר מסר ברור. עד כאן. די לחגיגות המחירים" 

איל עופר ממקימי תנועת "ישראל יקרה לנו" מסר כי "העלאת המחירים של תנובה, יום לאחר שטראוס, מראה כי שוק ייצור המזון בישראל הינו קרטל הנשלט על ידי חברות ענק. ייצור המזון לא טופל על ידי מסקנות ועדת המזון בממשלה ונשאלת השאלה: היכן הרגולציה הממשלתית להגברת התחרות - האם הממונה על ההגבלים
נרדם בשמירה ?".

עוד הוסיף עופר: "שתי החברות נמנעו מלהעלות מחירים במוצרים שהיו במוקד שביתות הקונים במשך שנת המחאה: הקוטג', המילקי והשוקולד - הוכחה כי לציבור יש כוח כאשר הוא מתאחד ומצמצם קניות. במצב שבו כל חברות המזון ממשיכות בתמחור טורפני - נותרה לאזרחי ישראל רק דרך אחת:  צמצום קניות בגלל המחירים הגואים. כך יועבר המסר לקברניטי הכלכלה: אנחנו חנוקים."

בני גרוברמן מיוזמי מחאת הקוטג' מסר כי "החברות מעלות מחירים כעת כי הן חושבות שהציבור אדיש - אולם הציבור אינו אדיש ומוכיח זאת בהורדת כמות הקניות. נתוני הלמ"ס מראים כי הישראלים מצביעים בארנק וקונים פחות מזון. הציבור מתרכז כעת בתהליך הבחירות, הזעם הציבורי מול החברות יפרוץ שוב לאחר הבחירות כאשר הציבור יבין ששום ממשלה, חדשה כישנה, אינה פועלת עבורו - אלא רק עבור החתולים השמנים והאינטרסים המיוחדים".

בואו להמשיך לדבר על זה בפורום צרכנות-
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים