פייסבוק החלה במגעים לרכישה אפשרית של "וואטסאפ"
מארק צוקרברג כבר הכריז על כוונתו להיכנס לפעילות בתחום הסמארטפונים. אפליקציית "וואטסאפ" המצליחה המאפשרת שליחת מסרונים היא פלטפורמה ראויה למהלך

מארק צוקרברג. הכיוון סלולרי בלומברג
"וואטסאפ" הינה אפליקציה המאפשרת למשתמשיה לשלוח מסרונים מהסמארטפון שלהם על-ידי שימוש בחיבור אינטרנטי, ללא פרסומות. האפליקציה עושה שימוש באנשי הקשר במכשיר הסלולרי של המשתמש.
השמועות על המהלך החלו לאחר שמנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג, הודיע בחודש שעבר כי עתיד החברה שלו הוא גם בכניסה לפעילות במכשירים סלולריים. צוקרברג אמר למגזין BusinessWeek כי "ברור שהדבר הגדול הבא הוא טלפונים ניידים, ישנם חמישה מיליארד אנשים בעלים המשתמשים בהם".
התעניינותו של צוקרברג באפליקציה אינה מפתיעה בהתחשב בהיקף השימוש בה ברחבי העולם, עם מעל מאה מיליון משתמשים במאות מדינות. בממוצע, מספר זה משתווה לכמעט 40 מיליון מסרונים בשעה וכמעט 700 אלף בדקה. השרתים של "וואטסאפ" מעבירים מעל 10 מיליארד הודעות ביום, על פי מפתחי האפליקציה,
ומכסים 750 רשתות סלולריות.
ב-TechCrunch פורסם כי "וואטסאפ" מבקשת להעסיק בשעה זו מתרגמים לעברית, לערבית, לפרסית, לדנית, להולנדית, לצרפתית, לגרמנית, להינדי, ליפנית, ועוד שפות רבות.
למרות ההבדלים הברורים במודלים העסקיים של "וואטסאפ" ופייסבוק, שכן האפליקציה הינה בתשלום בניגוד לרשת החברתית החינמית, ייתכן כי צוקרברג דווקא מתעניין ברווחיות של "וואטסאפ" ללא שימוש בפרסומות.
נראה גם שעלות האפליקציה אינה מרתיעה משתמשים: "וואטסאפ" היא האפליקציה השניה הנמכרת ביותר באפ-סטור של אפל בארה"ב, שם היא עולה 99 סנט. במכשירי האנדרואיד של "גוגול" האפליקציה הותקנה עד היום בין 100 מיליון ל-500 מיליון פעמים.
"וואטסאפ" היא דוגמה לעסק בינלאומי עם מספר רב של משתמשים פעילים, המהווה מודל עיסקי בלתי מעורער. שני מייסדי האפליקציה, יאן קום ובריאו אקטון, החלו ראשית לעבוד יחד ב-"yahoo ושם למעשה פיתחו את הרעיון למודל עסקי אשר אינו עושה שימוש בפרסומות.