בטכנולוגיה פחות זה לעיתים הרבה יותר

ההמתנה המרובה שלנו כצרכים לקבלת שירות ממוקדים טלפוניים של עסקים פרטיים וציבוריים מראה כי שיטת העבודה במקומות אלו מיושנת. ראוי לעבור לדרך עבודה חדשה שתקל על המוקדנים ועל מקבלי השירות

יעל מיתר רי | 12/12/2012 14:24 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר RSS
בעידן של ביג-דאטה (עודף מידע), הפכתי לשכחנית, אז אני מכניסה הכל לאאוטלוק, כי מה שלא באאוטלוק לא קיים. אתמול קפצה לי תזכורת להתקשר לקופת חולים לקבוע תור לשיננית. הרמתי טלפון, הקשתי בסובלנות את מספר הזהות שלי, הקשתי את מספר הטלפון שלי, שמתי את השיחה על ספיקר, והתחלתי להמתין.
 
מרוב מידע זמן התגובה של מוקדני השירות מתארך
מרוב מידע זמן התגובה של מוקדני השירות מתארך אריק סולטן

במהלך 10 הדקות הבאות, אני ועמיתי למשרד הקשנו על מגוון מקשים בהתאם להנחיות המשתנות, הספקנו לשוחח עם שלושה נציגי שירות שונים, לשמוע 2 רשתות רדיו מתחרות ולייחל לנציג שירות שיצליח לקבוע לי תור לשיננית. 

חווית לקוח שלילית ומתסכלת היא מנת חלקינו, בעידן הנוכחי, כמעט מדי יום ביומו, ואנו נקלעים אליה כמעט מול כל ספק שירות, גוף ציבורי או פרטי, ממגזר זה או אחר. חברים ומכרים מתלוננים באוזני על חוויות מיאשות דומות שהם חווים מול בנקים, חברות ביטוח, חברות כבלים או סלולר, ספקי אנרגיה ועוד.

מדוע הם מתלוננים בפני? משום שהם יודעים שאני בתעשייה. והיום כמעט כל אזרח יודע שהכי קל להטיל את האשמה על הטכנולוגיה, וגם שקל יותר לשנות את הטכנולוגיה, מאשר לשנות תהליכים, נהלים ומנהלים בארגון. ואם כבר מדברים על טכנולוגיה, אז הכל מתחיל ונגמר במערכת לניהול קשרי לקוחות (CRM) ומערכת כזאת מלווה מוקדי שירות כבר לא מעט שנים.

איפה הכשל? תפיסת

'הלקוח במרכז' מקנה לנציג השירות תמונת לקוח ברזולוציה של 360 מעלות. כך למשל, לקוח המתקשר לחברת הביטוח שלו על מנת לעדכן כתובת, ממתין עד שהמערכת לניהול קשרי לקוחות נטענת בכל הנתונים שלו: פרטים אישיים, רשימת המוצרים שהוא צורך, ובכלל כל ההיסטוריה שלו מול חברת הביטוח.

כל התהליך מעמיס על מערכת המחשוב, השרתים קורסים מעודף מידע, גם נציג השירות נדרש לתמרן בין עשרות חלונות ותפריטים, לעיתים מיותרים, למטרה הנדונה וכך עלול להיווצר מצב בו תהליך פשוט כמו עדכון כתובת אורך נצח. אל הכאוס וחווית הלקוח המתסכלת מתווספת גם תחושה של חדירה לפרטיות בשל העובדה שכל נציג, מורשה או בלתי מורשה, נחשף לכל פרט ופרט בתיק הלקוח, מאז ומעולם.

תפיסת 'הלקוח במרכז' חשובה, רק צריך להכיר בעובדה כי מה שהיה רלוונטי לפני 5 שנים כבר לא רלוונטי היום ויש צורך להתאים תפיסות למציאות משתנה כמו למשל לעידן הביג-דאטה המזמן אתגרים ואפשרויות חדשות.

אז מה עושים? מכירים בעקרון שלעיתים "פחות זה יותר" (less is more) ומאמצים את תפיסת העבודה – "שולחן עבודה אחוד", המציעה להציף בפני נציגי השירות בקופת חולים למשל, רק את הנתונים הרלוונטיים לתהליך וללקוח הספציפיים, לרבות תסריטי שיחה ויכולות ניווט גבוהות. ועכשיו, רק נותר לקוות שקופת החולים שלי תעבור במהרה לדבר הבא ותעניק לי חוויה מתקנת.

הכותבת היא ארכיטקטית פתרונות עסקיים, חטיבת ה- CRM והטלקום, מטריקס

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...
קבלו עיתון מעריב למשך שבועיים מתנה

עוד ב''טכנולוגיה''

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים