"שטראוס חברה טובה, אבל הצרכן קשוח יותר"

חברת הדירוג מדרוג הותירה את חברת שטראוס ברמה גבוהה עם אופק יציב, אך צופה שגם בשנה הבאה היא תתמודד עם צרכן מודע יותר למחירים ועם מתחרים קשים

אנה נודל | 23/12/2012 10:59 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
תגיות: שטראוס
הצרכן הישראלי התחזק והוא מודע יותר למחירים, בין השאר בעקבות המחאה החברתית והצמיחה של הרשתות המוזלות, כך סבורים כלכלני חברת הדירוג מדרוג. במסגרת דירוג איגרות החוב של חברת שטראוס ציינו כלכלני מדרוג, כי הם צופים שקצב הצמיחה הריאלי בענף המזון בשנה הקרובה יהיה נמוך, בדומה לשנת 2012.

מדרוג אישרה מחדש דירוג Aa1 באופק דירוג יציב לאיגרות חוב (סדרות ב' ו-ג') שהנפיקה קבוצת שטראוס. הדירוג ניתן גם לאיגרות חוב בסך של עד 300 מיליון שקל, שבכוונת החברה להנפיק בזמן הקרוב באמצעות סדרה   חדשה של איגרות חוב.
מותגים חזקים וותיקים בשוק המקומי. שטראוס
מותגים חזקים וותיקים בשוק המקומי. שטראוס צילום: ראובן קסטרו


במדרוג מציינים כי "דירוג החברה נתמך במעמד העסקי החזק של שטראוס בשוק המזון בישראל. לשטראוס מותגים חזקים וותיקים בשוק המקומי, במגוון רחב של קטגוריות מוצר, נתחי שוק מובילים בכל קטגוריות הפעילות וחדשנות שיווקית גבוהה. מאפיינים אלו מתקזזים במידת מה עם קצב צמיחה פנימי מתון המאפיין את ענף המזון והחברה בתוכו".

כלכלני מדרוג סבורים כי מגמת התחזקות בכוח הצרכני תפגע במידת מה בגמישות המחיר של החברה והיא עלולה להוסיף וללחוץ על הרווחיות. במדרוג מציינים כי "ענף המזון בישראל מאופיין ברמת תחרות מתונה יחסית. בשנה החולפת החלה רגולציה לעידוד התחרות בענף, בדמות הורדת חסמי הייבוא וכללים להסדרת היחסים בין היצרנים לקמעונאים. אנו צופים השפעה מתונה מצד הרגולציה על

פעילות שטראוס בישראל בטווח הקצר והבינוני".

מניית שטראוס החלה את הירידות שלה עוד לפני המחאה החברתית כשבשנת 2010 היא איבדה 9% משוויה. ב-2011, ככל הנראה בעקבות המחאה החברתית והלחץ על הורדת המחירים היא אבדה כ-20% נוספים, אך השנה המנייה מתאוששת ובשלושת החודשים האחרונים היא רשמה עליות של 26%. שער מניית שטראוס כיום דומה לשערה לפני שלוש שנים.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...
קבלו עיתון מעריב למשך שבועיים מתנה

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים