בחירות

אתר בפייסבוק לא מספיק כדי להצליח במערכת בחירות

בעוד שבישראל המועמדים לבחירות נעזרים בעיקר בפייסבוק ובמסרונים מציקים כדי למשוך מצביעים, בארה"ב קפצו מדרגה: פתרון CRM כערוץ התקשורת מול הבוחרים היה הנשק הסודי של אובמה

מאיה קומרוב | 31/12/2012 19:41 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר RSS
השנה, אולי יותר מכל מערכת בחירות בעבר, המלחמה על קול הבוחרים היא משמעותית. מיטב הפוליטיקאים מנצלים את כל הכלים באמתחתם על מנת להגיע ללבו של הבוחר ולהטות את הכף לטובתם בכל ערוץ תקשורת אפשרי, החל בטלוויזיה ועד הפייסבוק והאינסטגרם. אך האם די בכך? או לחלופין, האם עליהם להחליף את הכלים שברשותם?
 
קלפיות
קלפיות צילום: דני מרון

בימים אלו, ככל שיום הבחירות קרב ובא, אנו עדים ליותר ויותר מתמודדים שנוהרים להתראיין לתוכניות הטלוויזיה ולעיתונים – בין אם לכתבות "רציניות" או לתוכניות סאטירה. שלטים מקשטים את הרחובות ובאנרים ממלאים את אתרי האינטרנט. רובנו, אם לא כולנו, זכינו לשטף מסרונים ממועמדים, את חלקם אנו כלל לא מכירים.

ובתוך המולת הבחירות הזו – משהו חסר. המועמדים אמנם מנסים לתת מענה לרחשי הציבור, אך אותו מסר החוזר על עצמו בסיסמאות נדושות ובוריאציות שונות כבר אינו מספיק. הציבור מבין שאנו חיים בעידן שבו קהל הבוחרים הם גם לקוחות. ולקוחות צריכים שיקשיבו להם.

אחת הסיבות לניצחונו השני של אובמה בבחירות בארה"ב הייתה המענה לאותו הצורך ממש. אם בבחירות ב-2008 הכלים המרכזיים שקישרו בין אובמה לבין הבוחרים היו הפייסבוק, הטוויטר והיו-טיוב, הרי שבבחירות האחרונות היתה זו מערכת ה- CRM (Customer Relationship Management) של Salesforce.com, שסייעה לנהל את כלל ערוצי הקשר עם הבוחרים ולזכות בבחירות בזכות הקשר וההבנה האמיתית של הקולות המתנדנדים. צוות הקמפיין ידע ששיעור ההצבעה בבחירות 2012 תהיה נמוכה משמעותית משיא ההצבעה ב- 2008 ולכן היה חייב להבטיח כי מצביעי הליבה

של אובמה יישארו מחוברים לקמפיין ומסריו.

אותה מערכת עקבה אחר 80 אלף הודעות ביום (ובסך הכול – כמעט 6 מיליון הודעות) שהתקבלו בדוא"ל, בטלפון ודרך אתר אינטרנט. המערכת יצרה באופן אוטומטי תגיות, המבוססות על מילים שהופיעו בפניות שנשלחו לצוות הקמפיין, וקטלגה אותן לנושאים כגון "בריאות" או "חינוך".

לאחר המיון על פי נושאים, פניות הבוחרים הוצגו על הדשבורד (לוח מחוונים) של צוות הקמפיין של אובמה, כך שהם קיבלו דיווח ישיר מציבור הבוחרים מהן הסוגיות שמעניינות אותם או מציקות להם. יתרה מזאת, הצוות היה יכול לבדוק את הנושאים המטרידים את הבוחרים גם על פי פילוח חכם (כמו עיר או מדינה), כך שהתאפשר להם להתאים את המסרים הרלוונטיים לקהל הרלוונטי בזמן אמת. לאותן תובנות היו יכולים אנשי הקמפיין להגיע גם בעודם בשטח, באמצעות גרסאות מובייל של הדשבורד.

באמצעות הכלי הצליח צוות הקמפיין להיות עם אצבע על הדופק לגבי המצביעים החשובים של אובמה, ולהתאים את המסרים שלו לסוגיות הבוערות בקרבם. פתרון CRM רב ערוצי שכזה חשוב פי כמה וכמה במערכת בחירות כמו בישראל, המאופיינת בריבוי מפלגות הנלחמות במידה רבה על טווח זהה או דומה בקשת הפוליטית. ניהול נכון בשיטות מתקדמות של הקשר עם הבוחרים יכול להיות ההבדל הגדול שיביא עוד כמה מנדטים ואולי את ראשות הממשלה.


הכותבת הנה מנכ"לית בלאט לפידות יישומים ארגוניים, נציגת Salesforce.com בישראל

היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של מעריב
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...
קבלו עיתון מעריב למשך שבועיים מתנה

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים