הדרך האחראית אל הרווח
חברות רבות הבינו בשנים האחרונות שעליהן להתנהל בשקיפות ובהגינות; כעת ספר חדש טוען: "אין סתירה בין לעשות כסף ובין אחריות תאגידית"

כסף נקי- יש כזה דבר. צילום: שאטרסטוק
כשעברי ורבין פתח ב-2002 את Good Vision, ייעוץ לאחריות ארגונית, התחום בארץ היה בחיתוליו. "אחריות ארגונית זו תפיסה ניהולית שאומרת שארגון עסקי צריך להתחשב בצרכים של כל מחזיקי העניין - עובדים, ספקים, לקוחות, רגולציה - ולא רק של בעלי המניות. אמנם המטרה היא עדיין להגדיל את הרווח, אבל הדרך אל הרווח צריכה להיות בהגינות, בשקיפות, בלי לזהם", אומר ורבין. "אין סתירה בין לעשות כסף ובין אחריות תאגידית, זה ווין-ווין".
לטענת ורבין, התחום של אחריות תאגידית התפתח בשנים האחרונות הודות לרגולציה חזקה בתחום הסביבתי ובתחום של דיני עבודה, ההצטרפות של מדינת ישראל לארגון מדינות ה-OECD והתרחבות חברות ישראליות לשוק הבינלאומי. ורבין מדגיש כי ללא אחריות תאגידית חברות גדולות לא ישרדו. "חברות שנתפסו כלא הוגנות בתקופת המחאה ספגו ירידה במכירות", הוא אומר.
ייחודו
של הספר החדש הוא העיסוק בסוגיות ישראליות, כמו שירות מילואים. "כשיש מלחמה כל החברות מתלהבות לתרום לצה"ל. השאלה היא מה קורה בין המלחמות", מסביר ורבין. במקביל לתהליך שהחברות עוברות, ורבין מזהה התפתחות אצל הצרכנים, שהופכים ליותר ביקורתיים ולומדים להבדיל בין תרומה לעמותות שמצטלמת נהדר ובין שינוי מהשורש באתיקה של הארגון.
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של מעריב