להיות סורי קרוז: ילדות "מעושרת"

בבוטיק "מקסים ביי אניגמה" בכיכר המדינה כבר מורגלים בילדות קטנות שקופצות עם כרטיס האשראי של אמא לקנות בגדי מעצבים של מותגים כמו פראדה, דיור ודולצ'ה וגבאנה. אופנת עילית – לא למבוגרים בלבד

יערה רובינזון | 14/11/2011 15:14 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
בעוד שניקול ראידמן בדיוק פתחה את ה-חנות בכיכר המדינה לנשים "מעושרות", מסתבר שגם לילדים "מעושרים" יש גם אופציה לקניות יוקרתיות בכיכר המדינה, ב"בוטיק מקסים ביי אניגמה".

שוחחנו עם יוני שטבהולץ, הבעלים של החנות שעסק עד לפני שנתיים בעריכת דין,  כדי לברר מה בדיוק המחירים שאנחנו מדברים עליהם ומי הילדים וההורים שבאים לקנות בכיכר שרק בקיץ זעקה ל"צדק חברתי". התוצאות מפתיעות. בייבי דיור – לא לאוליגרכים בלבד.
נועלת נעלי עקב של מבוגרות. סורי קרוז.
נועלת נעלי עקב של מבוגרות. סורי קרוז. איי פי

- אז מי באמת בא לקנות כאן?

"אני לא יכול להצביע על סקטור מסוים. זה לא טייקונים, או רק אנשי עסקים, או אנשי הייטק, אלא אנשים מכל המגזרים ומרוב הרמות. בגדול, כל הלקוחות שלי הם אנשים שמעריכים אופנה, כשחלק באים בשביל בגדים ליום יום וחלק יקנו כאן בגד אחד לאירוע מיוחד כמו בת מצווה, חתונה וימי הולדת.
אחד מהאבות שבא לכאן כדי לקנות לבת שלו שמלה לבת המצווה, הסביר לי שהדבר האחרון שהוא רוצה שיקרה, זה שבחגיגה של הבת שלו יגיעו עוד שלוש בנות עם אותה השמלה. כשקונים ברשתות הגדולות זה יכול לקרות אבל כשבאים לכאן אפשר להיות רגועים.

לקראת החגים הרבה הורים מגיעים לחנות כדי לקנות לילד בגד לחג, ולא רק היהודים. במגזר הערבי יש מודעות רבה למותגים, ראיתי את זה במספר ההורים והילדים שהגיעו לחנות כדי לקנות לילדה שמלה לאיד אל פיטר. המגזר הערבי גם שונה ביחס שלו לרכישה. הם מקפידים לקנות מותג פעם בשנה כי חשוב להם לדעת מה הם מקבלים".

-מה המותגים שיש כאן?

"המותגים המובילים אצלי בחנות הם בייבי דיור, איי פינקו פלינו, פראדה, פנדי, דולצ'ה גבאנה, מוסקינו ומונקלייר, הלהיט שכובש את אירופה כבר כמה שנים. מונקלייר התחילו בתור בית אופנה לבגדי סקי ולאחרונה התרחבו גם לקהל הרחב ולילדים.

איי פינקו פלינו היא דוגמא למותג יוצא דופן שמעצבים בו אופנה עילית לילדים בלבד. מבחינת ההבדלים ביניהם, אני יכול לומר לפי ההתרשמות שלי שאיי פינקו פלינו ובייבי דיור מנסים לשמר פנטזיה של ילדות. בבגדים של איי פינקו פלינו, תמיד יהיה קצת את התום והילדותיות שהרבה הורים מנסים לשמר בילדים שלהם. דיור גם שומרים בגזרות ובבדים שלהם על משהו חמוד ותמים, לעומת פנדי או רוברטו קוואלי שעושים בגדים למבוגרים קטנים".

-כמו סורי קרוז שנועלת נעלי עקב של מבוגרות?

"כן. אני לא אומר שזה לא יפה, אבל אפשר לראות את שתי המגמות האלה בשוק הזה באופן ברור. יש אצלי בחנות נעלי עקב לילדות עם עקבים קטנים ועגולים, לא עקב סיכה, והן שומרות על הטון ועל האווירה הילדותית בנעל. החברות עצמן מקפידות שלא לייצר עקבים מטורפים לילדות, למרות שיש ביקוש. יש גם הרבה לקוחות מבוגרות שמתקשות למצוא נעליים במידות קטנות ומגיעות לפה כדי לקנות מותגים במידה שלהן".

יחצ
ילדים מודעים למחירים ואפילו יודעים לבקש הנחה. יוני שטבהולץ. יחצ

- האם קיימת בכלל מודעות בקרב הילדים ובני הנוער לאופנה עילית בארץ?

"ילדים מבינים במותגים, בהתאמות ובצבעים בצורה מפתיעה. לפעמים אתה רואה ילדות בנות שש שממש מבינות בבד ובגזרה, והן בעצם כמו סטייליסטיות קטנות. הילדים מודעים גם למחירים ואפילו יודעים לבקש הנחה. קורה לא אחת שהאמא עוצרת בחוץ והילדה נכנסת לקנות משהו עם כרטיס האשראי. מגיעים גם ילדים עם תמונות וגזרי עיתונים של ג'סטין ביבר וכוכבי ילדים נוספים. הם יודעים

מה הם לובשים ואיזה מותגים הם לובשים, וזה חשוב להם.

כמובן שזה גם קשור לגיל. מתחת לגיל שש יש להם הרבה פחות סבלנות. בגיל בת ובר מצווה הילדים כבר עושים את הקנייה בעצמם וההורים רק משלמים. בגיל הזה מתחילה אצל הילדים מודעות לגוף ולמראה. כשילד לא באמת רוצה בגד אז לא יקנו לו, אבל ברגע שילד רוצה בגד מסוים, יהיה קשה מאוד לסרב לבחירה שלו".

- לפי מה אתה בוחר את הפריטים שאתה מביא לחנות?

"את הקניות אני עושה בפאריז ובמילאנו בבתי האופנה עצמם. אני קובע פגישות עם כולם, עובר בין בתי האופנה ומחליט מה יתאים לחנות. הכל מתבצע שנה מראש. רק עכשיו באוגוסט הייתי באירופה וקניתי פריטים לקיץ הבא.

אנחנו גם מתאימים את הקולקציה לאקלים הישראלי ומביאים יותר דברים שמתאימים לארץ. אבל עדיין חשוב לזכור שהרבה מהלקוחות פה הם מתגוררים במקומות אחרים או מטיילים הרבה, כך שיש כאן נעלי סקי של דולצ'ה גבאנה וקונים אותם, אבל לא בשביל החרמון. הרבה פעמים אומרים לי שרואים שיש לי בן מבחינת הפריטים שאני מביא. בדרך כלל בחנויות ובקולקציות רק 15% מהבגדים הם לבנים, וכאן יש קצת יותר".

יחצ
פנטזיה של ילדות. בייבי דיור. יחצ

- אבל הילד יגדל...

"שומרים בארון ומעבירים לילד הבא. גם מבוגרים מחדשים מלתחה כל שנה – שנה וחצי. בסופו של דבר האיכות קובעת. יש לנו המון פוטרים לילדים קטנים שהלקוחות חוזרים וקונים למרות שהם יותר יקרים מבדרך כלל. ברוסית אומרים "אנחנו לא עשירים מספיק כדי לקנות בזול", וזה משפט שנכון במיוחד כשמדובר בבגדי מעצבים".

- אז מה באמת טווח המחירים כאן?

"בין 300-3,000 שקל, כשיש גם לא מעט שמלות ב300-400 שקל. הרבה פעמים באים לפה אבות כדי לפקח על המחיר. אבל ברגע שהאבא רואה את הבת שלו הוא כבר לא יכול לסרב ונמס כי היא נראית כמו מיליון דולר.

בסופו של דבר, הלקוחות שלי נהנים מאיכות וממותג בתמורה לכסף שהם משלמים. אני גם מבין אותם. אני מחכה עכשיו לרגע שבו תיוולד לי בת שאוכל להלביש כמו נסיכה".

הכנסו לפייסבוק של להיות הורים והשארו מעודכנים

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מחשבון הריון

אנא הזיני את תאריך המחזור האחרון שלך:

פייסבוק

טבורית

לקבלת מידע אודות שימור דם טבורי, מלאו פרטיכם
ונציג מקצועי של טבורית יחזור אליכם




/ /
שלח

פרטיך נשלחו בהצלחה
בזמן הקרוב נציג טבורית
יצור עימך קשר

מדורים