יום חופש מהקייטנה: פסטיבל "קסם של אגדה"
פסטיבל הצגות הילדים "קסם של אגדה" יחל מחר במרכז סוזן דלל בתל אביב ויציג מופעים במגוון תחומים שיהיו פתוחים לקהל הרחב

ההצגה "ארץ הגרביים". יחצ
בין היוצרים שיציגו השנה ניתן למנות את הזוג גל אביב-קלדרון ויניב קלדרון, בעל ואישה שלמדו יחד בסטודיו של ניסן נתיב וייסדו את "תיאטרון התיבה" לילדים. השניים יציגו את "מזוודות ומציאות", המגוללת את סיפורה של נולה, עובדת בתחנת רכבת שאליה מגיעות כל המזוודות האבודות. "הרעיון הבסיסי של ההצגה", אומרת גל, "הוא ההכרה לטוב שטמון בנו ולטוב שקיים בכאן ועכשיו, בפרטים הקטנים. כילדים מלמדים אותנו כל כך הרבה מידע שהוא לא תמיד רלוונטי לנו, במקום ללמד אותנו על עצמנו ועל חדוות החיים".

מזוודות ומציאות. הכרה בטוב שבנו.
חיים יוסף
לא מזמן הפכתם בעצמכם להורים. היחס לילדים וליצירה לילדים השתנה?
יניב: "בעיניי, כשהופכים להורים לא באמת משתנים. אנחנו אותם הילדים שהיינו רק עם יכולות פיזיות ושכליות מפותחות יותר, שמאפשרות לנו לא רק לראות את הדברים פועלים אלא גם להבין איך ולמה. כהורה וכמבוגר אני יודע מה פועל עליי כילד ומה אני יכול לתת לילד שלי. אני מתייחס ליצירה ביותר רצינות כמבוגר שיוצר
לילדים מהסיבה הפשוטה שקהל הילדים - להבדיל מקהל המבוגרים - הוא פשוט חסר עכבות, או שהם איתך או שלא. חד וחלק. אתה צריך לעבוד קשה כדי לספק את הסחורה".
גל: "הילדים שלנו מעורבים מאוד בעשייה שלנו. לפני שאני מתחילה לפתח מחזה חדש אני בודקת את סיפור העלילה על הילדים, אם זה מרתק אותם או לא".
קשה לעבוד יחד כזוג או שזה דווקא תורם ליצירה?
גל: "זה פשוט ולא פשוט. מצד אחד אנחנו עובדים טוב ומבינים זה את זה, וזה עובר לבמה. זה קשר חזק שקשה להשיג בין שני שחקנים שזה עתה הכירו לצורך ההפקה. מצד שני, לפעמים העבודה הזאת לא נגמרת ואין מספיק הפרדה בין בית, משפחה, עבודה וזוגיות וצריך להזכיר לעצמנו את ההפרדות הללו. לפעמים אנחנו נוסעים עם הילדים להצגות בכל הארץ והופכים את זה למסע ולחגיגה".
מה דעתכם על ההיצע של התיאטרון לילדים בארץ?
גל: "זה בהחלט תפקידנו, העוסקים במלאכת התיאטרון, להחזיר את האמון לקהל. השפעת הטלוויזיה גדולה. יש הרבה בלבול אצל מנהלי התיאטראות ורכזי התרבות. צריך להילחם על הרף הגבוה ולעשות שינוי אמנותי. יש הרבה חוסר ביטחון, וכך בדיוק גם בתיאטראות למבוגרים. חוששים שאם לא ניקח שחקנים מפורסמים מהטלוויזיה הקהל לא יבוא. צריך לחזור אל המקורות, אל עבודת השחקן, אל הסיפור".