יום חופש מהקייטנה: פסטיבל "קסם של אגדה"

פסטיבל הצגות הילדים "קסם של אגדה" יחל מחר במרכז סוזן דלל בתל אביב ויציג מופעים במגוון תחומים שיהיו פתוחים לקהל הרחב

יונתן אסתרקין | 12/8/2012 10:49 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
ההצגה
ההצגה "ארץ הגרביים". יחצ
פסטיבל הצגות הילדים "קסם של אגדה" ע"ש ירון ירושלמי, המציין 22 שנים להיווסדו, יחל מחר (שני) במרכז סוזן דלל בתל אביב, ויימשך עד יום רביעי. הפסטיבל יציג הפקות תיאטרון, מחול, תיאטרון בובות, תיאטרון חפצים, מופע מוזיקה יהודית ותיאטרון סיפור לקטנטנים. מדי יום ביומו יועלו מופעי חוצות שיהיו פתוחים לקהל הרחב, סדנאות יצירה ופינות הפעלה.
  
בין היוצרים שיציגו השנה ניתן למנות את הזוג גל אביב-קלדרון ויניב קלדרון, בעל ואישה שלמדו יחד בסטודיו של ניסן נתיב וייסדו את "תיאטרון התיבה" לילדים. השניים יציגו את "מזוודות ומציאות", המגוללת את סיפורה של נולה, עובדת בתחנת רכבת שאליה מגיעות כל המזוודות האבודות. "הרעיון הבסיסי של ההצגה", אומרת גל, "הוא ההכרה לטוב שטמון בנו ולטוב שקיים בכאן ועכשיו, בפרטים הקטנים. כילדים מלמדים אותנו כל כך הרבה מידע שהוא לא תמיד רלוונטי לנו, במקום ללמד אותנו על עצמנו ועל חדוות החיים".

חיים יוסף
מזוודות ומציאות. הכרה בטוב שבנו. חיים יוסף

לא מזמן הפכתם בעצמכם להורים. היחס לילדים וליצירה לילדים השתנה?

יניב: "בעיניי, כשהופכים להורים לא באמת משתנים. אנחנו אותם הילדים שהיינו רק עם יכולות פיזיות ושכליות מפותחות יותר, שמאפשרות לנו לא רק לראות את הדברים פועלים אלא גם להבין איך ולמה. כהורה וכמבוגר אני יודע מה פועל עליי כילד ומה אני יכול לתת לילד שלי. אני מתייחס ליצירה ביותר רצינות כמבוגר שיוצר

לילדים מהסיבה הפשוטה שקהל הילדים - להבדיל מקהל המבוגרים - הוא פשוט חסר עכבות, או שהם איתך או שלא. חד וחלק. אתה צריך לעבוד קשה כדי לספק את הסחורה".

גל: "הילדים שלנו מעורבים מאוד בעשייה שלנו. לפני שאני מתחילה לפתח מחזה חדש אני בודקת את סיפור העלילה על הילדים, אם זה מרתק אותם או לא".

קשה לעבוד יחד כזוג או שזה דווקא תורם ליצירה?

גל: "זה פשוט ולא פשוט. מצד אחד אנחנו עובדים טוב ומבינים זה את זה, וזה עובר לבמה. זה קשר חזק שקשה להשיג בין שני שחקנים שזה עתה הכירו לצורך ההפקה. מצד שני, לפעמים העבודה הזאת לא נגמרת ואין מספיק הפרדה בין בית, משפחה, עבודה וזוגיות וצריך להזכיר לעצמנו את ההפרדות הללו. לפעמים אנחנו נוסעים עם הילדים להצגות בכל הארץ והופכים את זה למסע ולחגיגה".

מה דעתכם על ההיצע של התיאטרון לילדים בארץ?

גל: "זה בהחלט תפקידנו, העוסקים במלאכת התיאטרון, להחזיר את האמון לקהל. השפעת הטלוויזיה גדולה. יש הרבה בלבול אצל מנהלי התיאטראות ורכזי התרבות. צריך להילחם על הרף הגבוה ולעשות שינוי אמנותי. יש הרבה חוסר ביטחון, וכך בדיוק גם בתיאטראות למבוגרים. חוששים שאם לא ניקח שחקנים מפורסמים מהטלוויזיה הקהל לא יבוא. צריך לחזור אל המקורות, אל עבודת השחקן, אל הסיפור".

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מחשבון הריון

אנא הזיני את תאריך המחזור האחרון שלך:

פייסבוק

מדורים