 |
 |
/images/archive/gallery/151/424.jpg ילדים הולכים לבית ספר. צילום: רונן לידור
|
|
 |
10 טיפים תזונתיים לקראת החזרה לביה"ס |
 |
|
 |
 |
מה לתת לילדים לארוחת הבוקר, מה למרוח על הלחם והאם כדאי לספק דמי-כיס לקיוסק |
 |
|
 |
 |
|
 |
 |
1. ארוחת הבוקר היא הארוחה החשובה ביותר, ומספקת אנרגיה לצורכי לימוד ומשחק בשעות הבוקר. מחקרים רבים הוכיחו שילדים שאוכלים ארוחת בוקר מזינה הם אנרגטיים, יצירתיים יותר ובעלי הישגים טובים יותר מאלו שנוהגים לדלג על ארוחה זו.
מה לארוחת הבוקר: 2. לילדים שאוהבים מתוק, מומלץ להציע פירות יבשים: תמרים ותאנים, חופן שקדים, או חופן בוטנים. 3. לילדים שאוהבים פחמימות מומלץ להציע קרקר עם ממרח גבינה, קוטג', טחינה או חומוס.
4. אם הילד מעדיף דייסה, מומלץ להציע דייסת קוואקר עם צימוקים או דבש על בסיס חלב סויה או חלב 3% שומן.
5. לילדים שאוהבים מאכלים קרים מומלץ להציע יוגורט ביו עם חתיכות פרי כמו תפוח/אגס/ענבים ולהוסיף מעט צימוקים ואגוזים קצוצים.
6. לילדים שאוהבים רק לשתות: מומלץ מיץ תפוזים או אשכוליות טבעי העשירים בוויטמין C המסייע גם בחיזוק מערכת החיסון.
7. לילדים שאוהבים דגני בוקר, מומלץ להציע דגנים מחיטה מלאה, ניתן להמתיקם בדבש או בפירות יבשים.
ומה להציע בתיק האוכל ולארוחת העשר? 8. מומלץ להרגיל ללחם עשוי מחיטה מלאה. מרכיב זה בריא יותר ומעניק תחושת שובע לאורך זמן. ממרחים מזינים ובריאים הם: אבוקדו, טחינה, חומוס, חמאת בוטנים, חמאת שקדים, פסטרמה וגבינה לבנה. יש להימנע מלמרוח מרגרינה או חמאה וכתחליף ניתן להשתמש בכמה טיפות של שמן זית או ממרח משמן זית.
9. כדאי להוסיף לסנדוויץ' גם ירקות דוגמת עגבנייה, מלפפון או חסה לקישוט. מומלץ להוסיף גם קופסה המכילה מנת פרי או ירקות חתוכים לנשנוש בין השעורים. חשוב לצייד את הילד גם בבקבוק מים או מיץ טבעי ולא מיץ ממותק. המלצה זו רלוונטית גם לעונת החורף בה נוטים לחוש פחות בצמא ופחות מזיעים.
10. מומלץ שלא לצייד את הילד בכסף לקניות בקיוסק, כי לרוב הבחירה תהיה בממתק ולא במצרך בריא ומזין. צחי כנען הוא דיאטן קליני |  |  |  |  | |
|
 |
 |
 |
|
 |
|
|

|
|
 |
|
 |
 |
|
 |
 |
|
 |
 |  |  |  | ממרחים מזינים ובריאים הם: אבוקדו, טחינה, חומוס, חמאת בוטנים, חמאת שקדים, פסטרמה וגבינה לבנה. יש להימנע מלמרוח מרגרינה או חמאה וכתחליף ניתן להשתמש בכמה טיפות של שמן זית או ממרח משמן זית |  |  |  |  | |  |
|
|
|
|
|
 |

|