אכן, גוגלmania
לא עברו 48 שעות מאז התחלנו את התחרות, ובגוגל כבר צצו 108 אתרים (ועכשיו יותר מ-250) וחמש פרסומות עם הביטוי המוזר "לתור מוטור". שגעת?
  עידו קינן
4/1/2005  12:46
:עוד בכתבה
למה אנחנו לא מלנקקים לאתרים המשתתפים?
עדכון (יום רביעי על הבוקר): הגיע עדכון מגוגל - כרגע יש למעלה מ-250 תוצאות בחיפוש לתור מוטור, פחות משלושה ימים אחרי שהתחלנו.
 
השקת
תחרות הגוגלmania ביום ראשון השבוע לא היתה נטולת חששות. תחמון מנועי החיפוש הוא שוס גדול בארצות הברית, אבל לא היינו בטוחים שהוא יעניין מספיק אנשים בשלולית העברית של הרשת. לכן תאמינו לנו שהופתענו הבוקר למצוא בגוגל ישראל 108 תוצאות למחרוזת החיפוש <לתור מוטור>.
 
כשפתחנו את התחרות הבהרנו שהכניסה של NRG לתוצאות החיפוש לא משנה, כי האתר, מן הסתם, לא משתתף בתחרות של עצמו. גם כאן הופתענו: NRG כלל לא חדר לרשימה. זה ודאי יקרה בימים הקרובים. אנחנו מבטיחים לא לתחמן.
 
צילום: אי.פי.איי; עיבוד מחשב
המודעות
בחרנו בכוונה ביטוי שלא מופיע בכלל בגוגל, כדי להתחיל את התחרות עם דף חלק. ביום א' לא היו בגוגל תוצאות. ביום ב' כבר גילינו שמספר אתרים רכשו פרסום בגוגל על מילות החיפוש <לתור מוטור>, מה שיצר מצב משעשע: אפס תוצאות ושלוש פרסומות.
 
אחת המודעות מפרסמת את אתר ספריית ה-DVD "תולעת סרטים" (
tolas.co.il). חיטוט בקרביו של האתר מגלה שהוא מציע למכירה סרט DVD בשם "לתור מוטור".
 
איתי מגן, הבעלים של החנות, מספר שאתרו מופיע במקומות גבוהים בגוגל כשמחפשים <סרטים> ו<תרגום עברי>. "אמרתי, אם אני מופיע בכאלה מילים במקום ראשון, אני אשים את ה'לתור מוטור' הזה, אולי אני גם אזכה מקום ראשון", סיפר. "אבל אני דווקא התלהבתי מהפרסום. אני חושב שזה גימיק מעולה. אני נכנס שם לכל אחד מהספונסרים – זה מעניין אותי. מי שכבר נכנס לתחרות, נכנס הרבה לאינטרנט. גם עיתונאים נכנסים לזה. זה פרסום נטו. חוץ מזה, הסרט 'לתור מוטור', נראה מי יזמין אותו. מישהו בטוח ישאל על זה".
 
מכיוון שהוא קנה פרסום, מגן מקבל סטטיסטיקות על החשיפות של המודעה שלו. עד היום בבוקר נחשפה המודעה 600 פעמים, והוא זכה ל-10 הקלקות. "זה פרסום טוב, זה פרסום מתוחכם. זה תחכום על תחכום על תחכום", הוא אומר.
 
מודעה נוספת מפנה
the-trivia.com, שגם מציג את המחרוזת <לתור מוטור> בעמוד השער. אסף מישר, מפעיל האתר, סיפר שהוא בכלל לא מעוניין להשתתף בתחרות, אלא לתפוס עליה טרמפ פרסומי: "אני רציתי להשתמש בפרסום הזה. עכשיו עם כל הקידום שאתם נותנים שם, זה מקפצה מאוד טובה להכרת האתר שלי, ולכל מי שרוצה לקדם את האתר שלו. כאשר האתר הוא גדול, וגם ככה יש לו עשרות אלפי כניסות ביום, מספיק שאתה מוסיף את המילה 'לתור מוטור' והוא מופיע במקום הראשון בגוגל. בסך הכל שמתי את המילה 'לתור מוטור' בשער. כמובן שאם אני אחזור על זה כמה פעמים בתוך האתר, זה יקדם את האתר עצמו והוא יגיע יותר למעלה".
 
קהל היעד שלך הוא אנשים שמתחמנים את גוגל, אלה שוודאי יגיעו לחפש את <לתור מוטור>?
"לאו דווקא. בעיקרון, מי שמשחק באתר שלנו זה גילאי 18 ומעלה, כי יש פרסים כספיים. ראיתי בזה עוד מדיה שאפשר לשים בה מודעה באופן די קל".

בלי תוכן, רק מודעות. צילומסך מגוגל, אתמול
המובילים
אתמול בלילה רקד גוגל את אחד מריקודיו – כך מכונה העדכון של האינדוקס של גוגל, והבוקר, כאמור, 108 תוצאות. התוצאה המובילה בשעת כתיבת מילים אלה שייכת למיכאל לוגסי מאתר החיפוש הישראלי 2find.co.il. תסמכו על לוגסי שהוא מכיר כמה שטיקים מאחורי הקלעים של גוגל.

במקום השני נמצא "סוסיתא" (
susita.com), אתר חיפוש שמספק שירותים חינמיים לבוני אתרים. "תסתכלו על האתר חסר התכלית הזה טוב טוב, כי זהו האתר שהולך לזכות במקום הראשון בתחרות לתור מוטור של אנרג'י",  משתחצנים שם. "אני רוצה לספר לכם סיפור, זה סיפור על 2 אחים משועממים שאין להם מה לעשות אז הם החליטו שגם הם רוצים להשתתף בתחרות הלתור מוטור ולנסות את מזלם". אגב, אם אתם "לותוריסטים מוטוריסטים", אנשי האתר קוראים לכם לשתף איתם פעולה.

ובמקום השלישי נמצא האתר של חנן כהן,
info.org.il. כהן, תותח תחמוני גוגל בפני עצמו (חפשו <כהן> בגוגל, למשל), החליט להשתמש בהנדסה חברתית: במקום לתחמן את גוגל בעצמו, הוא משכנע אנשים ללנקק אליו (יותר לינקים = מיקום יותר גבוה בגוגל), ומבטיח שאם יזכה באחד הפרסים הראשונים, יגריל אותו בין המלנקקים.

אניל דאש,
זוכה תחרות התחמון Nigritude Ultramarine, השתמש גם הוא בשיטה החברתית, אבל המוטיבציה שהציע למלנקקים היתה שונה – "כדי להוכיח שתוכן אמיתי מנצח את כל תכסיסי האופטימיזציה המפוקפקים שמישהו יכול להעלות על דעתו. עשו לי טובה: לנקקו את הפוסט הזה עם הביטוי Nigritude Ultramarine. אני מעדיף לראות בלוג אמיתי מאשר כל אחד מהאתרים המזויפים שמופיעים בחיפוש הזה כרגע".

ויש גם
בלוג, של אחד "ישראל ישראלי", המסקר את התחרות (ומבטיח שהוא לא מתכוון להשתתף בה).

עיבוד מחשב
רענון חוקים
העמוד שמגיע לתוצאות החיפוש בגוגל הוא העמוד המשתתף בתחרות. אם העליתם באתרכם עמוד השתתפות בתחרות, אבל הלינק בגוגל מוביל לעמוד אחר – כאילו לא השתתפתם.

בעמוד ההשתתפות בתחרות, חובה לפרסם את הטקסט "אני משתתף בתחרות הגוגלמאניה של NRG הרשת", וללנקק ממנו לעמוד הראשי של התחרות,
כאן. כמו כן יש לפרסם כתובת אימייל פעילה. עמוד שיש בו את המילים "לתור מוטור" אבל לא מכיל את הטקסט, הלינק והאימייל – לא משתתף בתחרות.

ועוד משהו: ניר לוטן
ניסה לזבל את הפורום הרשמי של התחרות עם לינקים לאתרו, וננזף. אנחנו מזכירים: מותר לתחמן, אסור להטריד. זיבול פורומים, הפצצת אימיילים ושאר דברים שמאמללים את חייהם של הגולשים עלולים לפסול אתכם מלהשתתף בתחרות.
למה אנחנו לא מלנקקים לאתרים המשתתפים?
לינק מ-NRG (ומכל מקום אחר) לאתר שמשתתף בתחרות מעלה את הציון שגוגל מעניק לאותו אתר, וכתוצאה מכך גם את מיקומו בתוצאות החיפוש. כדי לא להשפיע על התוצאות, לא נלנקק לאתרים השונים בכתבות שעוסקות בתחרות.
שמור במזוודה שלח לחבר הדפסה
הוסף תגובה    עבור לפורום כתוב לעורך


ראשי > הרשת > מיוחד > גוגלמאניה

  
  
  
שמור במזוודה שלח לחבר הדפסה
הוסף תגובה  עבור לפורום כתוב לעורך
כתבות פרוייקט
מנצחים את גוגל וטסים לאירופה
חוקי התחרות
013 ברק מטיסה אתכם לאירופה!
איך לקמבן את גוגל
הימים הראשונים
לתור מצחך זהב מוטור