שינויים בהרגלי הצריכה: וודקה עד הבית

פעמים רבות עלה לנו רעיון עסקי שחשבנו שהוא מגניב ועם הזמן ירדנו ממנו. בועז וגלעד לא ויתרו והקימו את כוכבית דרינק – משלוחי אלכוהול עד הבית. ראיון

שלומית חביב וליאור לבנון | 8/1/2010 12:00 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
בתקופה האחרונה החל לפעול ברחבי תל אביב שירות משלוחים חדש של אלכוהול עד פתח הבית. מאחורי השירות שנקרא "כוכבית דרינק" עומדים גלעד אליצור ובועז בכר, שני סטודנטים צעירים בני 28 המעורבים בחיי הלילה של העיר העברית הראשונה.
גלעד אליצור ובועז בכר
גלעד אליצור ובועז בכר צילום: דן להב

השניים הקימו את "כוכבית דרינק" כשירות לצרכן המחפש אלכוהול במחירים שפויים ומוזלים, אך בשעות לא קונבנציונאליות ורצוי עד הבית. את טבילת האש האמיתית, הסילבסטר האחרון, עברו בהצלחה עם למעלה מ-40 משלוחים של ה"רגע האחרון".

רעיון מקורי, איך חשבתם עליו?
"הרעיון התבשל אצלנו במשך זמן רב. בהתחלה היינו ממורמרים על מחירי האלכוהול הגבוהים במועדונים, כך שהתחלנו להיפגש בבתים לפני כל יציאה ולשתות קצת. לפני חודשיים וחצי בערך בועז הזמין אליו את כל החברים לצפות במשחק כדורסל. מכיוון שלא היה אלכוהול בבית שוב ירדנו לקיוסק וקנינו מספר בקבוקים.

"פתאום ירד לנו האסימון שהמחיר שגובים מאיתנו אסטרונומי וגבוה בעשרות אחוזים מהמחירים הנהוגים בחנויות. ישבנו ודיברנו על זה והחלטנו להרים את הכפפה, לנסות ולהרים שירות חדש בתל אביב, שיהיה גם זול".

אז כמה זמן אתם בעסק?
"בחיי הלילה והמסעדנות אנחנו כבר למעלה מחמש שנים. על 'כוכבית דרינק' התחלנו לעבוד לפני שלושה חודשים ופתחנו לפני כחודש באופן רשמי".

ואיך אתם עובדים? כלומר, כיצד מתבצעות ההזמנות, איך הן מגיעות אליכם ואיך הן יוצאות ללקוח?
"כרגע החשיפה העיקרית שלנו היא דרך הפייסבוק שלקבוצה שפתחנו לפני חודש יש כבר מעל 500 חברים, בנוסף, עשינו מסיבת השקה במועדון גדול בעיר, חילקנו אלפי פליירים, וצילמנו סרט תדמית שרץ ברשת ופשוט התקשרנו לכל מי שאנחנו מכירים כדי לספר לו על השירות. השירות בבסיסו עובד דרך הפייסבוק. יש שם דף המפרט את כל המוצרים שלנו כמו כן ישנו מס' טלפון שלנו. הלקוח מתקשר למספר שמופיע

כשהוא מתקשר אנחנו מציעים לו מבצעים נוספים שלא רשומים ולבסוף לוקחים את ההזמנה.

"כרגע המשלוחים מבוצעים על ידינו ובימים עמוסים באים חברים ועוזרים לנו. המשלוח מגיע תוך 20 דקות לערך. אנחנו יכולים להגיע למהירות כזו גבוהה מכיוון שלהבדיל משליחויות של אוכל לנו אין זמן הכנה. המשקאות מגיעים ללקוח בטמפרטורה הנכונה למשל הקאווה קרה, והוודקה מגיעה קפואה".

ועכשיו רק בינינו, אתם עובדים עם חשבוניות, עסק מורשה?
העסק שלנו הינו עוסק פטור המוכר במע"מ ומס הכנסה. גם קיבלנו אישור מהמשטרה לבצע את השליחויות. התשלום לעת עתה מתבצע במזומן בלבד ובקרוב אנחנו נעלה אתר לרשת שיאפשר גם תשלום בכרטיסי אשראי".

כשבוחנים את התפריט שמציעים אליצור ובכר ניתן למצוא מותגי וודקה ב-58 שקלים, בקבוק ליטר וויסקי איכותי ב-150 שקלים ועוד שאר משקאות שרובנו לא יכול להרשות לעצמו בכל בילוי בבאר".

איך אתם יכולים להרשות לעצמכם מחירים מוזלים למשקאות?
"אנחנו הרבה שנים בתחום כך שאנחנו מכירים את הנפשות הפועלות. לפתיחת העסק קדמה עבודת רקע של חודשיים שעיקרה היה מציאת המחירים הזולים ביותר וגם עכשיו אחרי פתיחת העסק אנחנו כל הזמן מחפשים דרכים להוזיל עלויות.

"אם אנשים היו יודעים כמה כסף האלכוהול עולה לקיוסק ובכמה מוכרים להם אותו הם היו מאד מופתעים וזאת בלי לדבר על הכמות האדירה של משקאות מזויפים שמסתובבים בקיוסקים. בינתיים אנחנו בולעים את כל העלויות הנוספות עלינו, שעות העבודה, עלות המשלוח ואפילו את הפליירים אנחנו מחלקים בעצמנו".

מודעת פרסומת של כוכבית דרינק

אז בעצם מי קהל היעד שלכם?
"בתחילה סברנו שקהל הבית שלנו יהיה אנשים כמונו, צעירים, סטודנטים  ואנשי לילה. אך מהר מאד גילינו שהשירות שלנו פונה לכל אחד ששותה אלכוהול. למשל בשבוע האחרון עשינו משלוח למסיבת רווקות, חתונה, הרמת כוסית במשרד הייטק ברמת החייל, וכמובן הלחם והחמאה שלנו - צעירים ששיחקו פוקר אצל אחד החבר'ה".

ואיך אתם מתמודדים עם צעירים מתחת לגיל החוקי שמזמינים אלכוהול?
"בעת לקיחת ההזמנה מוודאים שהלקוח מעל גיל 18. אנחנו גם מודיעים לו שבמידה והשליח יגיע ולא תוצג בפניו תעודת זהות לא נבצע את המכירה".
  
אתם רואים את העסק מתפתח?
"לפני שפתחנו אמרנו שנלך עם זה חודש אחד ונראה אם יש פוטנציאל בדבר. במהלך החודש האחרון קרו דברים שלא תיארנו לעצמנו שיקרו".

מה למשל?
"למשל הזמנות במהלך כל השבוע הראשון, הזמנות שבאו מאנשים שלא מכירים אותנו ומעל הכל  הפרגון הגדול מכל אחד שסיפרנו לו על העסק. רק בסילבסטר היו לנו מעל 40 הזמנות חצי בערך הגיעו דרך חברים והחצי השני דרך הפייסבוק.

"עכשיו אחרי החודש הזה אנחנו יודעים שיש פוטנציאל לעסק ואנחנו מתכוונים להמשיך ולפתח אותו. כבר עכשיו אנחנו עובדים על אתר אינטרנט, בנוסף פנו אלינו כמה גורמים לשיתוף פעולה".

ותגידו, מה ההורים שלכם חושבים על המקצוע המקורי?
"בהתחלה קצת היו סקפטים, חשבו שזה עוד אחד מהרעיונות שלנו אבל כשהתחלנו לעבוד על זה ברצינות וכשפתחנו את העסק באופן רשמי הם הפכו צד בתקליט והתחילו לתמוך בנו, אבא שלי לקח פליירים לחלק בעבודה וסבתא של גלעד קנתה בקבוק וודקה 'כדי שיהיה'".

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

עוד ב''כתבות''

כותרות קודמות
כותרות נוספות

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים