מחשבים מסלול מחדש
בתחילת העונה נראה שהמרוץ לאליפות הפורמולה 1 יהיה פתוח לחלוטין, עם יתרון לפרננדו אלונסו. אחרי הפגרה ראינו סיפור אחר, או לא ממש: סבסטיאן פטל ורד בול חזרו לדהור

פטל ומאסה, שלשום. היתה פגרה גטי אימג'ס
השינוי הגדול החל בחודש יוני בולנסיה. אל מול הקהל הביתי, שחרר המנצח פרננדו אלונסו הצהרת כוונות במהלך המרוץ ובסיומו. "צריך להעריך את מה שעשינו היום", אמר הספרדי. "אין לנו מכונית לאליפות עולם, לכן הניצחון הוא עצום. יהיה עלינו להמשיך ולגרד מקומות במרוצים הבאים". לפגרת הקיץ, שלושה מרוצים לאחר מכן, אלונסו יצא עם 40 נקודות יתרון בטבלת הנהגים. הגירוד הצליח. אבל אז הגיעה הפגרה.
אחרי שנתיים של הגמוניה, מצאה עצמה רד בול עם מירב הביקורות וסימני השאלה. למרות שנהגיה איישו את מקומות 2 ו-3 במחצית העונה, קבוצת הכנפיים איכזבה בגדול. "אף אחד לא ציפה שהפער יהיה כל כך גדול", הודה מנהל הקבוצה כריסטיאן הורנר, אך חתם באופטימיות. "בעונה לא יציבה, כשהשיטה היא 25 נקודות לניצחון וכשנותרו תשעה מרוצים לסיום, אני
לא ממליץ להכתיר אלופים ולקבוע מאכזבים".
כנראה שהורנר צדק. וזה לקח רק ארבעה מרוצים להבין זאת. הפגרה באה בול בזמן לרד בול, ובמיוחד לאלוף סבסטיאן פטל. 42 הנקודות שהפרידו בינו לבין אלונסו לא ממש הפריעו לגרמני, שחזר להיות הנהג של השנתיים הקודמות.
לגראנד פרי סוזוקה שלשום, הגיע פטל עם פול פוזישן ביד. כשאלונסו נמצא חמישה מקומות מאחור, האפשרות לקזז עוד כמה נקודות קרצה לפטל. "אני חושב רק על ניצחון ולא מתכוון להביט לאחור", אמר לפני המרוץ. קצת פחות מהקפה, משהו כמו 1.50 דקות, והמבט של פטל ננעץ במראות. התנגשות בין אלונסו לקימי רייקונן גמרה לספרדי את המרוץ, ופתחה לגמרי את העונה. פטל שייט עד הסיום, הוסיף 25 נקודות מול 0 של נהג הפרארי, והפער בצמרת כעת עומד על 4 נקודות בלבד.
את הנחמה מצאה פרארי בפליפה מאסה. הנהג המושמץ, שככל הנראה ייפרד מהקבוצה בתום העונה, השיג פודיום ראשון מאז אוקטובר 2010. מרגש היה גם סיפורו של קאמוי קובאישי המקומי, שביחד עם הטניסאי קיי נישיקורי, שזכה במהלך המרוץ בטורניר טוקיו, הביא המון כבוד ליפנים עם מקום שלישי מרשים.