ראשי > ברנז'ה > פרסום > כתבה
בארכיון האתר
יורם באומן נגד אילן שילוח
בעקבות כוונתו של שילוח לרכוש מניות בערוץ 10, כותב באומן למנכ"ל הרשות השנייה: "האם הרשות שינתה את עמדתה לגבי מעורבות פרסומאים בערוצי טלוויזיה מסחרית"?
לכתבה הקודמת דפדף בברנז'ה לכתבה הבאה
NRG מעריב
28/11/2004 16:35
יורם באומן, יו"ר קבוצת באומן-בר-ריבנאי , דורש הבהרות ממרדכי שקלאר מנכ"ל הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו, בדבר מעורבותו של אילן שילוח, מבעלי משרד הפרסום מקאן אריקסון, בערוץ 10.

באומן שלח היום מכתב לשקלאר, כמו גם לשר התקשורת אהוד אולמרט, לממונה על ההגבלים העסקיים עו"ד דרור שטרום, ליו"ר איגוד חברות הפרסום רמי שלמור,  למנכ"ל ערוץ 10 ניר למפרט, ולעפר בלוך, יו"ר איגוד המפרסמים.

"לאחרונה התפרסם במדיה הכתובה שקבוצת משקיעים, בהם גם הפרסומאי אילן שילוח, מתכוונת לרכוש מניות בערוץ 10. עוד התפרסם שמר שילוח,  קיבל לצורך כך את אישור הרשות השנייה", כותב באומן.

"מאחר ועד כה היה ידוע ברבים, ולמיטב ידיעתי אף מצוין בחוק הרשות השניה שפרסומאים אינם יכולים להחזיק במניות ערוץ טלוויזיה מסחרית, בין היתר בשל הבעייתיות התחרותית הקיימת בכך, אני פונה אליך לקבלת הבהרות בנושא זה.  אני מניח שאתה מבין שהנושא חשוב לענף בו אנו פועלים. אישור מהלך שכזה משמעו מתן עדיפות ברורה למתחרה בענף הפרסום. בין היתר משום שברור כי לקוחותינו ייפגעו עסקית מאישור מהלך זה, שיביא בוודאות למתן העדפה חד צדדית למתחרים שלהם ויחשוף את סודותיהם המסחריים".

"אבקש לדעת בהקדם, האם הרשות שינתה את עמדתה לגבי האפשרות של קיום מעורבות משרדי פרסום או פרסומאים הממשיכים להחזיק מניות במשרד פרסום, באחזקה ישירה או עקיפה במניות ערוץ טלוויזיה מסחרית.  מאחר ונשאלתי על ידי לקוחות שאלות בנושא זה, לרבות על המשמעויות שהדבר יגרום למרקם היחסים ולדרך העבודה בענף, במצב החדש שיווצר בו גורם מתחרה בכיר בענף נכנס לאחזקה במדיה מובילה כמו טלוויזיה מסחרית, אני פונה אליכם כגורם הרגולטורי על מנת לקבל הבהרות בנושא".
 
יו"ר הרשות השנייה, מנשה סמירה, מבטיח בתגובה שהמכתב יעלה לדיון מסודר ברשות ביום חמישי הקרוב. לדבריו, חוק הרשות השנייה דווקא כן מאפשר לבעלים של משרד פרסום להחזיק בפועל במניות של ערוצי שידור וזכייניות.  "אנחנו לא יכולים למנוע או לאסור את אחזקותיו של שילוח במניות", הוא אומר, "כיוון שהמחוקק אישר זאת".
 
עם זאת, מבהיר סמירה, הרשות השנייה החליטה לקבוע סייגים ומגבלות לבעלי משרד פרסום המעוניינים להיות בעלי מניות של גופי שידור, כדי למנוע ניגודי אינטרסים, כמו אלה שמציין באומן במכתבו. בין הסייגים: איסור שליטה של בעל משרד פרסום בדירקטוריון הזכיין.
 
לדברי סמירה, הרשות השנייה מתכוונת לקבוע בקרוב סייגים נוספים בשיתוף עם איגוד הפרסומאים, כדי להבטיח הפרדה בין בעלי המניות והמחלקה המסחרית של גוף השידור.
קצרים
פרסום
מדיה
מינויים
  מדד הגולשים
הילה קורח תגיש את ...
                  16.98%
או, יס! זה "הוט"
                  7.55%
רשות השידור...
                  7.55%
עוד...

פרסום
"הקקטוס השנה - ניסוי וטעייה"  
הסלבריקה מתחדש בגמר "הישרדות"  
קול מן השמיים  
עוד...