ראשי > ברנז'ה > ראיון השבוע
בארכיון האתר
"ברקוד" תעלה למרות הרשות
מנכ"ל הטלוויזיה החינוכית, יפה ויגודסקי, מודיעה שלא תוותר על מגזין השיווק שלה. "איבדנו בנושא הזה פרופורציות לחלוטין", היא אומרת
לכתבה הקודמת דפדף בברנז'ה לכתבה הבאה
מיטל זדה
29/11/2004 16:09
הטלוויזיה החינוכית לא מתכוונת לוותר על הפקת מגזין השיווק "ברקוד", למרות החלטת הרשות השנייה. כך אומרת ל-NRG מנכ"ל הטלוויזיה החינוכית, יפה ויגודסקי. כזכור, החליטה הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו לא לאפשר לטלוויזיה החינוכית לשדר בערוץ 2 את מגזין השיווק, בשל מעורבותו של יובל ארד, מבעלי "ארד תקשורת" בהפקת התוכנית.
 
"אם הנושא של התוכנית לא היה עולה בתקשורת, הרשות השנייה לא היתה כלל דנה בנושא. הפורמט היה נכון. הפרסום בתקשורת גרם נזק לא רק לנו אלא לערוצים נוספים", מסבירה ויגודסקי. "תוכן שיווקי הוא לא נושא חדש ובטח לא הומצא בחינוכית. באותו
שבוע שדנו בתוכנית שלנו, דנו בתקשורת גם על 'ארץ נהדרת', ואם מה שקורה שם זה לא תוכן שיווקי, אז אני לא יודעת מה נחשב תוכן שיווקי. איבדנו בנושא הזה פרופורציות לחלוטין. אנחנו בכל מקרה לא נוותר על תוכניות שיווק שחשובות ורלוונטיות לנו".
 
מ"קשת" נמסר כי בניגוד לפרסומים בכלי התקשורת השונים, התוכנית "ארץ נהדרת" אינה כוללת תוכן שיווקי. ברשות השנייה לטלוויזיה ורדיו אומרים שכלל לא רלוונטי אם הנושא נדון בתקשורת או לא. מה שחשוב, לדבריהם, הוא השאלה אם התוכנית עומדת בכללי הרשות- והתוכנית "ברקוד", במתכונתה הקודמת, לא עמדה בכללים. 
 
יגיש תוכנית עם ילדי "תלמה ילין". נתי רביץ במסיבה של "מיכאלה". צילום: מורן שריר
25 תוכניות מקור
שנה לא קלה עברה על הטלוויזיה החינוכית. התקציב צומצם, יותר מ-150 עובדים פוטרו, והניסיונות להפיק תוכניות כמעט ללא תקציב, בעזרת שיתופי פעולה עם גורמים חיצוניים, הוכשלו על ידי הרשות השנייה. אך נראה שיפה ויגודסקי לא מוותרת בקלות. לדבריה, היא החליטה לשנות את פני הטלוויזיה החינוכית. "בשנים האחרונות היה נתק בין הטלוויזיה החינוכית לבין משרד החינוך", היא מסבירה, "לצד ההתייעלות בכוח האדם, החלטנו לשנות את מה שהכרנו עד כה, ולחזק את הקשר עם משרד החינוך".
 
במסגרת השינויים עמלים היום, לדבריה, במשרדי הטלוויזיה החינוכית על לא פחות מ-25 תוכניות מקור המיועדות לילדים ונוער. "אני לא חושבת שיש ערוץ מסחרי כלשהו שיכול להתחרות עם כמות התוכניות שלנו", היא אומרת.
 
ויגודסקי סוקרת רשימה ארוכה של תוכניות מקור, ביניהן שלוש הפקות חדשות שמיועדות לרצועת הנוער החדשה, שתעלה בערוץ 2 בתחילת דצמבר. סדרת הדרמה  "הפסקה גדולה"  בהנחיית נתי רביץ ובהשתתפות תלמידי ביה"ס תלמה ילין, היא הבולטת שבהן, ולצדה מגזין נוער שבועי בשם ”שוונג", ששם דגש על מסרים של סובלנות.
 
"ברור שגופים מסחריים לא מטפלים כמונו בילדים ובני נוער", אומרת ויגודסקי. "אנחנו בכל מקרה לא ננסה להתחרות באותן תוכניות שמביאות את הרייטינג. לנו יש את האג'נדה שלנו, ואנחנו לא נכנסים לתחרות".
 
והרשות השנייה לא מוצאת לנכון להקל עליכם באיזשהו אופן?

ויגודסקי: "הרשות השנייה מתנהגת איתנו כמו עם הערוצים האחרים, היא אולי אפילו מחמירה איתנו יותר כי אנחנו החינוכית".
 
ומה בנוגע למצב הכלכלי הקשה בו שרויה הטלוויזיה החינוכית?

"החינוכית נמצאת במצב כלכלי מסוים, אבל היא גם צריכה לעמוד בסטנדרטים כלשהם. אנחנו לא ביקשנו מעולם הנחות, ואני מקווה שגם לא נצטרך".
קצרים
פרסום
מדיה
מינויים
  מדד הגולשים
הילה קורח תגיש את ...
                  16.98%
או, יס! זה "הוט"
                  7.55%
רשות השידור...
                  7.55%
עוד...

הטלוויזיה החינוכית תשדר מגזין שיווק בהגשת ערן יסעור


ראיון השבוע
"תוך שנתיים ערוץ 10 יעבור את ערוץ 2"  
מתקרבת למסך  
תופר חליפה  
עוד...