 |
/images/archive/gallery/124/861.jpg נוער נוער נוער.
צילום: נאור רהב  |
|
|
סקר TGI נוער קובע: הצעירים של היום (12-17) גולשים יותר באינטרנט, וצופים פחות בטלוויזיה |
|
|
 | דפדף בברנז'ה |  | |
NRG מעריב 7/2/2005 13:36 |
|
|
|
|
 |
נתוני סקר ™TGI נוער (12-17) 2004 שפורסמו היום, מראים כמעט הכפלה בזמן שהצעירים מקדישים לגלישה באינטרנט, בשבוע ממוצע, לעומת הסקר הקודם שנערך בשנת 2002. המקום הנכבד שתופס האינטרנט בקרב קהל היעד הזה בא על חשבון הזמן שהם מקדישים לאמצעי מדיה אחרים. כ-36% מהנשאלים בסקר הצהירו כי הם מעדיפים גלישה באינטרנט על פני צפייה בטלוויזיה (לעומת כ-23% שהצהירו להיפך). בזמן שהגלישה באינטרנט עלתה מ-3 שעות ו-45 דקות בשבוע
ממוצע לפני שנתיים, ל-6 שעות ו-22 דקות ב-2004, הצפייה בטלוויזיה ירדה מ-3 שעות ורבע, לשעתיים ו-45 דקות ביום חול ממוצע. בעיתונות הכתובה הנתונים לא יותר מחמיאים: בעיתונות היומית נרשמה ירידה בזמן הקריאה הממוצע ביום חול מ-24 דקות ב-2002 ל-18 דקות ב-2004, בעיתוני סוף השבוע מ-40 דקות ב-2002 ל-30 דקות ב-2004, ובמגזינים מ-36 דקות בשבוע ממוצע ב-2002 ל-23 דקות ב-2004. כל הנתונים, כאמור, בקרב בני נוער בני 12-17.
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
|
אוהבים פרסומות
|
 |
|
 |
 |
 |
|
עם זאת, 46% מבני הנוער הצהירו כי הם מסתכלים במודעות פרסום בעיתון לעומת כ-36% מהבוגרים, כ-28% מהם שמים לב לפרסומות ברדיו לעומת כ-14% מהבוגרים, ומעל 38% מבני הנוער מדברים על הפרסומות שהם ראו לעומת כ-18% מהבוגרים. הנתון המעודד פחות, מבחינתם של המפרסמים, הוא שמעל 50% מהנשאלים הצעירים הצהירו כי בזמן שידור פרסומות בטלוויזיה הם מחליפים ערוץ. ועוד טיפ לפרסומאים: מנתוני הסקר עולה שהגורם החשוב ביותר לבני הנוער כשהם רואים פרסומת, היא ש"הפרסום יגרום להם לצחוק". 82.4% הצהירו שזה חשוב להם, לעומת רק 58.4% מהנשאלים בסקר הבוגרים של TGI, שפורסם גם הוא לאחרונה. השבועון "ראש 1" הוא כיום השבועון הנקרא ביותר על ידי בני הנוער, כך לפי נתוני הסקר. 23.3% מהנשאלים נחשפו אליו בתקופת המשאל (אוקטובר-דצמבר 2004). אחריו, בפער קטן, נמצא "מעריב לנוער", עם חשיפה של 22.3 אחוזים. השבועונים "פנאי פלוס" ו"רייטינג" ממוקמים אחריהם, עם שיעורי חשיפה של 14.8 ו-12.1 בהתאמה.
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
|
רדיו חזק
|
 |
|
 |
 |
 |
|
בני הנוער מעדיפים את תחנות הרדיו האזוריות על פני התחנות של קול ישראל ושל גלי צה"ל. 41.9% מהם דיווחו על האזנה לתחנות האזוריות בתקופת הסקר, לעומת 37.1% לגל"צ וגלגל"צ, ורק 18.5% לכל תחנות קול ישראל גם יחד. הם גם קוראים עיתונים יומיים: 33.2 אחוזים מהם נחשפו ל"ידיעות אחרונות" באמצע השבוע בתקופת הסקר, לעומת 19.4% ל"מעריב" ו-2.2% ל"הארץ". את עיתוני סוף השבוע בני הנוער קוראים יותר: 44.1% נחשפו לגיליון סוף השבוע של "ידיעות אחרונות", לעומת 22.6% ל"מעריב" ו-2.5% ל"הארץ", בסופי השבוע. מאגר המידע השיווקי TGI™ מבוצע ע"י חברת מחקרי סינגל סורס, מקבוצת טלסקר. מאגר ™TGI נוער מבוסס על מדגם מייצג של 1,200 מרואיינים בקרב האוכלוסייה היהודית בגילאי 12-17, המשקפים אוכלוסייה בשיעור של כ- 500 אלף נפש. סקר TGI™ נוער נערך כל שנתיים, והנתונים החדשים מהווים את הסקר הרביעי מאז השקתו. |  |  |  |  | |
|
|
|
|
|
|
|
|