 |
ועדת "קקטוס הזהב" החליטה לדחות את הבקשה לפסילת העבודות שזכובתחרות אשר נטען לגביהן כי הן מועתקות.
כזכור, גלי הוס, מבעלי משרד הפרסום הוס-סמואל דרש ממארגני התחרות לפסול את מודעת הפרסום לסובארו, מבית היוצר של JWT (טמיר-כהן) שזכתה בשני המקומות הראשונים בקטגוריית פרסום חוצות בתחום התחבורה.
דרישתו של הוס מגיעה על רקע הסערה האחרונה בענף שהחלה עם חשיפתמודעות פרסום מחו"ל, הדומות עד כדי חשד להעתקה, למודעות ישראליות שזכו לאחרונה בתחרות, כולן מבית היוצר של משרדי פרסום מובילים.
במכתב שהוציא היום יו"ר ועדת הקקטוס, צבי לוין, נכתב: "חשדותיו של מפרסם או פרסומאי, יהיה נכבד, אמין ומקצועי ככל שיהיה, על כך שעבודה מסוימת הועתקה מאחרת בשל דמיון ביניהן, גם אם הם מעוררים ספק בלב הצופה, אין די בהן, לדעת הוועדה, כדי לשמש ראיה חותכת לקיום ההעתקה, וכפועל יוצא – להכריז על העבודה כמועתקת ולפסול אותה קבל עם ועולם, על כל המשתמע מכך".
"פסילה של עבודת פרסום כלשהיא, בטענה כי העבודה אינה מקורית שכן הועתקה ממקור אחר, הינה בבחינת הטלת כתם בל ימחה בצוות הקריאטיבי האחראי לה, גרימת נזק רב למשרד הפרסום ממנו יצאה העבודה ופגיעה משמעותית ואולי אף בלתי ניתנת לתיקון בשמו הטוב ובמוניטין של המשרד האמור".
יצוין כי בפני הוועדה הושמעו תגובותיהם של מנהלים ואנשי קריאייטיב מובילים, ולאחר מספר דיונים הוחלט כאמור לדחות את הדרישה לפסילה.
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
 |
מודעת הפרסום לסובארו של JWT
|
|
 |
 |
מודעת הפרסום לרנו מחו"ל
|
|
|