זוהרת: אלבום הבכורה של עלמה זהר
הבכורה הכמעט מושלמת של עלמה זהר עם "דברי" יוצרת לה נישה חדשה לגמרי במוזיקה הישראלית. עכשיו רק נותר לקוות שהיא כאן בשביל להישאר

עלמה זהר - דברי צילום: עטיפת האלבום
הפעם, תודה לאל, הדילמה נחסכת כליל, כי עלמה זהר כמעט לא נותנת סיבות לכך. אלבום הבכורה שלה "דברי" הוא מאלבומי הבכורה המוצדקים של השנה האחרונה, בעיקר מפני שהוא מביא איתו ניחוח שלא היה קיים לפני.
נאמר זאת ככה: זוכרים שמירי מסיקה הביאה משהו חדש, ואחרי זה הגיעו כל אותם אמנים שלשמם הודבק התואר "המסיקות"? זוכרים איך סאבלימינל ברא סוג של היפ-הופ מקומי? זוכרים איך עידן רייכל הביא את השאנטיות למקומות חדשים? אז כך בדיוק יוצרת לה זהר נישה חדשה לגמרי במוזיקה הישראלית. יכול להיות שיבואו אחריה דברים דומים, אבל אני מתקשה להאמין. כי בכל זאת, קצת קשה לשחזר את הסגנון הייחודי כל כך שלה.
האלבום נפתח בשיר הסול הסיקסטיזי-מוטאוני "דע". זהר מפגינה בו יכולות קוליות ומוזיקליות מרשימות, ותוך כדי כך שוטחת את תפיסת העולם שלה: "דע מי אתה, מאין באת ולאן אתה הולך, ובפני מי אתה עתיד לתת דין וחשבון".
בהמשך האלבום האמונה
באל תקבל ביטוי נוסף, כמו למשל ברצועה הרביעית "גלות בבל השנייה", שבה זהר מספרת על ההצלחה הבועתית לעומת הריק הרוחני שהיא חווה בתוך כך. גם הסינגלים שיצאו לרדיו, "עם הגב" המהפנט ו"אגו טריפ" המסעיר, מוצלחים, אם כי יש טובים מהם, כמו השניים שאך הוזכרו.
בכלל, יש תחושה שזהר מלהטטת בטקסטים. היא מעוררת מחשבה, מבדילה בין עיקר לטפל, כנה ברמות נדירות וגם חושפת לא מעט מחיי הנישואים המפורקים שלה. תוסיפו את העובדה שההפקה המוזיקלית של אסי איילון מצטיינת במיוחד ומזגזגת בין מוזיקת עולם, סול, פופ, רוק ועוד, והכל באריזה של ממתק, והנה קיבלתם אלבום כמעט מושלם. ולמה לא מושלם? כי יש כאן כמה שירים פחות חזקים ("40 מעלות בצל", למשל), מה לעשות.
החשש היחיד שלי הוא שכמו שזהר פרצה לחיינו בסערה, כך היא תיעלם. בכל זאת, גם הביוגרפיה שלה לא הכי עקבית בעולם. אבל משהו ברצינות המוזיקלית שלה אומר שהיא כאן כדי להישאר. אז נקווה.
