מה שיותר סגול - דיפ פרפל לישראל

"כנראה שהנוסטלגיה חזקה מהכסף", מסביר האמרגן זאב אייזיק את הביקוש האדיר להופעות של להקת "דיפ פרפל". אפילו חברי ההרכב הופתעו לשמוע כמה הם פופולאריים

ערן סויסה | 3/8/2008 7:35 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
דיפ פרפל
דיפ פרפל צילום: רויטרס
על הרקע של מכירות הכרטיסים הדלות, ביטולי ההופעות והחלפת הלוקיישנים כמעט בכל הופעה של אמן מחו"ל שמגיע הקיץ לישראל, הודיע אתמול המפיק זאב אייזיק על העלאת הופעה שלישית דווקא ללהקת הרוק "דיפ פרפל".

לאחר שאזלו הכרטיסים להופעה
הראשונה בקיסריה, החליט המפיק להעלות הופעה נוספת באותו מקום. משגם כל הכרטיסים להופעה השנייה נמכרו, החליט המפיק להעלות מופע נוסף, שלישי, בהאנגר 11. " זה מפתיע אותי לטובה", הוא אומר. "גם אני לא ציפיתי שזה יצליח בצורה כזאת".

איך אתה מסביר את העובדה שנמכרו יותר מ-8,000 כרטיסים, ועדיין יש עוד חמישה שבועות עד למופע?
"אלו אנשים מבוגרים יותר, והלוקיישן של קיסריה הוא נוח כי יש להם מקום לשבת. אני חושב שאנשים גדלו על המוזיקה הזאת, אז הם מרשים לעצמם".

המחירים, אגב, נעים בין 540 שקלים ל-1,000 שקלים לכרטיס, ובמונחים מקומיים ללא ספק מדובר בתעריף יקר. ההופעה של מוריסי, לדוגמא, עלתה 350 שקל בלבד. "אני מסכים שהמחיר גבוה, אבל לא פחדתי כי ידעתי שיש ללהקה מעריצים והם יקנו", מסביר אייזיק. "הנוסטלגיה במקרה הזה חזקה מהכסף".

חשבת להוריד קצת את המחיר? לאפשר ליותר אנשים לקנות?
"אני לא רוצה חלילה לסחוט את הקהל הישראלי, פשוט אלה המחירים של ההופעות שלהם. אחת הסיבות שהאמנים הגדולים לא מגיעים לארץ, חוץ מהמיקום הגיאוגרפי ובשל סיבות ביטחוניות, היא כי בארץ אנו לא עומדים בדרישות הכספיות שלהם".

איזה קהל קנה את הכרטיסים?
"אני חושב שזה מדבר לשלושה סוגי קהל. מבוגרים בני 60-40 שגדלו על המוזיקה הזאת, צעירים יותר בני 30-18 שלמדו לאהוב את הרוק, וגם עולים מרוסיה. ברוסיה 'דיפ פרפל' מופיעים כל הזמן, וזו מוזיקה שאוהבים שם מאוד".

מבחינת הפקת המופע, לא היו בעיות להוסיף שתי הופעות על התכנון המקורי?
"את המופע השלישי היה קצת קשה לארגן, מפני שיומיים לאחר מכן הם מופיעים בספרד, והיינו צריכים להתחנן בפניהם שיישארו עוד יום. בגלל זה היינו צריכים לבצע הרבה שינויים בטיסות שלהם".

איך אתה מסביר את זה שמוריסי הביא רק קצת יותר מ-5,000 צופים?
"מוריסי מדבר לגילאים שהיו חזקים לפני 15 שנים. אם בן אדם היה בן 15 כשהוא אהב והעריץ את "הסמית'ס" או את קריירת הסולו של מוריסי, היום הוא בן 30 והוא עוד לא מיושב. במקרה של'דיפ פרפל', להורים וגם לילדים יש רצון משותף לשמוע אותם. אם תשאל אנשים ברחוב מי זה מוריסי, רק אחד מתוך עשרה יידע להגיד לך, ואם תשאל מי אלה ה'דיפ פרפל' כל אחד, גם מי שלא מבין במוזיקה, יוכל לזמזם לך לפחות ארבעה שירים".

איך הגיבו חברי הלהקה ומפיקיה לביקוש?
"הם היו מופתעים מאוד".
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

פייסבוק

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים