תיאטרון עד הבית
רונן הרשקוביץ עלה על הנוסחה להביא את הקהל לאולמות התיאטרון - הוא פשוט מציע למי שרק רוצה להביא את הבמה אליו הביתה, לסלון, או למשרד, לחדר הישיבות. תכירו את "תיאטרון בסלון"

"הרעיון הגיע מביקוש הקהל, אנחנו מופיעים כבר כמה שנים עם הצגות ברחבי הארץ ומידי פעם אנשים מבקשים שנעשה הופעה פרטית בבית או באירועים אחרים ומפעם לפעם הפורמטים הקטנים מבקשים יותר ויותר ביקוש", מספר רונן הרשקוביץ, שחקן, במאי ויוצר שעומד מאחורי הרעיון.
"אמרתי לעצמי - אם יש כזה ביקוש היום, עם המיתון והמחסור בבילוי בחוץ ויש התפתחות מעניינת בתחום התרבות, צריך לתת מענה לקהל ומענה לפריצת דרך בתחום התרבות. זה חוג שבא לייצר הצגות קטנות לחלל אינטימי ואני יודע מראש שהכול משתנה בהצגות קטנות, תפאורה, שחקנים, מיקום וכו'. ההצגות הגדולות מייצגות דברים שקורים בתיאטראות הרפרטוארים. כשאני בא להצגה בבית, זאת הרגשה שונה בילוי אינטימי יותר מ- 600 איש בקהל".
ואכן, מי שרוצה לצרוך קצת תרבות כשהוא יושב על הספה בסלון ומפצח גרעינים, יוכל לתאם את סוג ההצגה, את השעה המתאימה ואת היום המתאים. הרשקוביץ והחברים יגיעו עם הציוד המקצועי, התאורה, הסאונד והטקסט המשונן היטב ויהפכו את הסלון לתיאטרון.

על אילו הצגות מדובר?
"יש הצגות בתחום הבידור, "קומיקזה" שרצה למעלה מ-7 שנים עם רועי דלצמן, "גבר אישה מילים" של דביר בנדק, שזכה בפסטיבל עכו. שמואל מימרן שיש לו הצגה על חנוך לוין שמשלב סיפורים מאחורי הקלעים, מופע שנקרא "זוג בזיג זג" מחזה על זוגות מתחילים, יש קומדיה של מסכות, וסדנאות של שפת גוף שעובדות עם מסכות".
"כל הסדנאות וההצגות קשורים בתיאטרון ומתאימות לכל קבוצה שרוצה להעשיר את עצמה בתחום התיאטרון, יווני או ריאליסטי או על בימאים מסוימים ממחזות מסוימים. סדנת שפת גוף, שהיא סדנת אלתור וחיבור בין קבוצה", הוא מפרט, "קיבלנו הזמנה להגיע למפגש בין זוג שרוצה להתחתן ומפגיש בין ההורים בפעם הראשונה, מצאתי את עצמי שובר את הקרח בין כולם, זאת הייתה סיטואציה מצחיקה".
מה היתרונות של הצגה בבית?
אני חושב שבהצגה בבית קיימים יותר יתרונות, כיוון שיש את האפשרות לבחור עם מי אתה רואה את ההצגה שזה יתרון אדיר. יש משהו שאנחנו מאוד אוהבים לעשות כשאנחנו מופיעים וזה לשבור את הקיר הרביעי, להוריד את המרחק שיש בין הבמה לקהל. הריחוק הזה שיש בין קהל לבמה לפעמים יוצר ניתוק ואני משתדל בכל ההצגות שלנו לשבור את הקיר הרביעי ולשבור את המרחק בין הבמה לקהל. זה בא לידי ביטוי במופע המסכות או "קומיקזה" אנחנו משתפים את הקהל, נוצר דיאלוג וקירבה עם הקהל וזה יוצר משהו חדש, יוצר ערנות מבחינת התיאטרון.
לפעמים בתיאטרון הקהל חשוך, לא רואה אותך וזה הופך למכני לאט לאט. בתיאטרון בסלון זה לא יכול לקרות הקהל נמצא במרחק שני מטר רואה אותך, מדבר איתך ויש חיות ודריכות של השחקנים לאורך כל ההצגה. לשחקן זה חשוב והאושר שנוצר מזה
קהל היעד של תיאטרון בסלון מורכב מבני 40 פלוס שנפגשים בחוגי בית שונים ומעבירים את השמועה על האטרקציה מפה לאוזן. הרשקוביץ מודה שגם הקהל הצעיר, אליו מגיעה הקבוצה דרך הפייסבוק והטוויטר, מוצא לו עניין במיזם.
"אני מאמין שחבר'ה צעירים יותר לא יזמינו את ההצגה של שי עגנון למשל, אבל יזמינו משהו יותר קליל. הופענו בכפר שפייה הייתה הופעה שנייה שם אתמול, יצאתי מההופעה קיבלתי שני טלפונים משני אנשים שראו את ההופעה ורצו להזמין לאירועים פרטיים שלהם וזאת ההוכחה להצלחה וליציבות. אנשים רואים, נהנים, מבקשים כרטיסי ביקור ואנחנו תמיד שמחים לבוא ולשמח".
לאתר תיאטרון בסלון