סוף הסרט: מה עובר על מל גיבסון?

הוא יצא בשלום מההתבטאויות האנטישמיות שלו, אבל כנראה שהפעם מל גיבסון באמת גמר את הסיפור: קלטות שנחשפו תפסו את השחקן שוב בקלקלתו, הפעם לאחר שנשמע מאיים על חברתו לשעבר ומשתמש במגוון של ביטויים גזעניים. הוליווד, כפי שתבינו, מתקשה לסלוח למי שכבר לא נחשב לכוכב ענק

פטריק גולדסטין, לוס אנג'לס טיימס | 18/7/2010 12:43 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
ביום שישי הודיעה סוכנות ויליאם מוריס אנדבר ‭(WME)‬ כי היא מוותרת על מל גיבסון כלקוח, אך סוכנויות מתחרות כבר שיערו שימיו של גיבסון בסוכנות ספורים.

הסוכנות פרסמה מודעות אבל והצדעה לסוכנו המנוח של גיבסון, אד לימטו, שנפטר ב‭3-‬ ביולי לאחר מחלה ממושכת ונראו בהן תמונות של לימטו עם לקוחותיו הגדולים ביותר, בהם דנזל וושינגטון, סטיב מרטין וריצ'רד גיר.

תמונות של לימטו עם גיבסון, לקוחו שלו במשך שנים רבות, נעדרו מהן. "בשלב הזה הבנו שגיבסון הלך‭,"‬ אמר מנהל אחת הסוכנויות. "הם לא יכלו להשאיר אותו אצלם אחרי מה שהוא אמר‭."‬
   
במקרה שאינכם יודעים במה מדובר: גיבסון, השנוי במחלוקת מאז תקרית האמירות האנטישמיות תחת השפעת אלכוהול בשנת ‭,2006‬ נכנס שוב לצרות לאחר שהתפרסמו קלטות שבהן הוא צועק ומקלל את חברתו לשעבר, אוקסנה גריגורייבה, ומשתמש במגוון של ביטויים גזעניים, כולל מה שידוע בחברה המנומסת האמריקאית כ"מילת ה-נ‭") "'‬ניגר" - כושי‭.(‬
   
ואם לא די בכך, אתמול פרסם אתר אינטרנט קלטת נוספת מתוך שיחת טלפון שניהל גיבסון עם גריגורייבה, ובה הוא משמיע לעברה איומים ומתבטא באופן חריף: "אני אשרוף את כל הבית, אבל קודם תמצצי לי. איך את מעזה‭,"?‬ אמר גיבסון, שמנהל עם הזמרת הרוסייה קרב משפטי מכוער על עתיד ילדתם המשותפת בת השבעה חודשים, לוסייה. השריף של לוס אנג'לס פתח בחקירה של אלימות במשפחה בעקבות מעשיו של גיבסון כלפי גריגורייבה, שדיווחה על התעללות כמה פעמים.

צילום: איי פי
מל גיבסון ואוקסנה צילום: איי פי
אתיקה מזדמנת

המקרה של גיבסון מציע הצצה מרתקת אל תופעת "האתיקה המזדמנת של הוליווד‭."‬ אחרי הכל, היה זה הצאר של ‭,WME‬ ארי עמנואל, בתפקידו כמנהל אנדבר, אחד מבכירי התעשייה הבודדים שיצא נגד גיבסון בשל התבטאויותיו האנטישמיות. עמנואל כתב מאמר ב"הפינגטון פוסט" ובו טען שגיבסון עבר את הגבול: "אנשים בתעשיית הבידור, יהודים או גויים, צריכים להראות שהם מבינים מה מונח כאן על הכף, בכך שינדו את גיבסון מבחינה מקצועית ויסרבו לעבוד איתו, אפילו אם זה יפגע בשורה התחתונה (הכלכלית) שלהם. יש זמנים בהיסטוריה בהם עמידה מול גזענות חשובה יותר מכסף‭."‬
   
לדעת רבים, גיבסון היה עבור עמנואל רק מטרה משנית, בעוד המטרה האמיתית הייתה להפוך את אנדבר לסוכנות המשפיעה ביותר בהוליווד. ההשערה הזאת רק התחזקה כשלימטו (שהגן בחירוף נפש על גיבסון‭,(‬ הפך לאחד משותפיו הקרובים של עמנואל אחרי איחוד הסוכנויות. לימטו הביא את גיבסון איתו ל‭,WME-‬ אבל עמנואל לא החרים אותו ולא דרש מלימטו לוותר עליו כלקוח.
  
איש בהוליווד ובתעשיית התקשורת של אותם ימים לא עשה מזה עניין. גיבסון התנצל על הערותיו, הזמן עבר וריפא את הפצעים, ואחרי הכל הוא עדיין היה שחקן מצליח. כשלימטו הלך לעולמו, נותר גיבסון ללא מגן נאמן. WME אף עמדו בפני דילמה קשה עוד יותר.
  
כמאמין באסכולה הישנה, לפיה על הסוכן לטפל בכל הצרכים של הלקוח, הותיר

אחריו ללימטו לקוחות נאמנים לו בלבד, לא לסוכנות שלו. הדבר נכון במיוחד לגבי דנזל וושינגטון, שהפך ללקוח המוערך ביותר של לימטו בהיותו הכוכב האפרו-אמריקאי הגדול ביותר בעולם, אחרי ויל סמית. גם לפני מותו של לימטו, עוד חיזרו עמנואל והמנהל השותף של WME פטריק וויתשל אחר וושינגטון והבהירו שיעשו את הכל כדי להשאירו בסוכנות. ברגע שהתבררו ממדי הגזענות של גיבסון, היה ברור ש‭WME-‬ לא יוכלו לשמור על וושינגטון, אם ינסו לשמור גם על גיבסון. עבר זמנו של גיבסון.
  
משיחות עם ראשי סוכנויות אחרות ואולפנים בעיר גיליתי שגיבסון מנודה עכשיו בהוליווד. בכל סוכנות טאלנטים ישנו צוות של שחקנים אפרו-אמריקאים שיכעסו מאוד, בצדק, אם הסוכנות שלהם תנסה להחתים אותו כלקוח. השיפוט המוסרי היה בעירבון מוגבל ותלוי מצב. אחד הסוכנים הבכירים ניסח זאת כך: "אילו להימלר היה תסריט טוב ביד, גם הוא היה מוצא כאן מישהו שייצג אותו‭."‬
   
אלא שגיבסון כבר אינו מציאה גדולה לגבי סוכנויות השחקנים. סרטו האחרון, ‭,"of Darkness Edge"‬ הרוויח פחות כסף מעבר לים ‭35)‬ מיליון דולר) מאשר בארצות הברית ‭43)‬ מיליון‭.(‬ הלהיט האחרון שלו היה "סיינס‭,"‬ שיצא בשנת ‭.2002‬ הוא עדיין מוערך כבמאי, אבל אף אחד לא מאמין שיצליח לשחזר את ההצלחה של "הפסיון של ישו‭."‬

רויטרס
לא יצליח לשחזר את ההצלחה. מל גיבסון רויטרס
המוסר הכפול

מה שמשעשע אותי הוא שהמצב אינו חד משמעי. גם ראשי הסוכנויות שנשבעו כי לא ינסו להחתים את גיבסון סירבו לומר זאת בגלוי, מאחר שדברים יכולים להשתנות. אפשר להעניק לעמנואל חצי נקודה על הגינות מוסרית, כיוון שחתם בגלוי על ההצהרה נגד גיבסון, אף אם בסוף קיבל אותו כלקוח. עמיתיו של עמנואל אומרים, נכון לעכשיו, כי יהא זה בלתי אפשרי לדמיין מישהו, אפילו אחת מהסוכנויות החלשות, עושה עסקים עם גיבסון. לא רק בגלל ההערות הגזעניות והאנטישמיות שלו. אך היות שאף

אחד ממנהלי הסוכנויות הגדולות לא מוכן לדבר בגלוי, אנסח אני את תמצית דבריהם: בהתבסס על מה שקרה, אפשר להניח שגיבסון הוא אידיוט מושלם, אז למה שנרצה לעשות איתו עסקים? זה רע לא רק לנשמה שלך, וגם גורם לך להיראות רע, אלא גם שאם הוא מניאק גמור כלפי החברה שלו והאנשים שסביבו, מה ימנע ממנו להיות כזה גם כלפיך? אתה חייב להניח שלעבוד איתו יהיה לא מספק מבחינה רגשית וכלכלית כאחד. במילים אחרות: החיים קצרים מדי.
  
אם רוצים לדקדק, עדיין יש כאן מוסר כפול מסוים. כפי שכתב לאחרונה הסופרבלוגר השמרני, אנדרו קלבן: "לראות את הוליווד נוקטת עמדת גינוי כלפי גיבסון, בעודה מנסה לטהר את אנס הילדות רומן פולנסקי, זה מגעיל כמעט כמו ההערות של גיבסון‭."‬
   
אבל אפילו קלבן מגיע למסקנה שגיבסון מביך את מי שתמכו בו בעבר. ולדעתי, זה לא ישתנה בקרוב. כשאתה כוכב ענק בהוליווד, אתה מוקף באנשים שמסכימים עם כל מה שתעשה. אבל כשכוכבך דועך, תגלה מהר מאוד שישנם מלעיזים בכל אשר תפנה. בימים אלה, קשה למצוא בתעשיית הקולנוע מי שיגיש מועמדות לתפקיד ההגנה על שמו של מל גיבסון.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

פייסבוק

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים