הכוכב הזה מת: על "היכל התהילה"
"היכל התהילה", תוכנית הדגל החדשה של ערוץ 24, היא למעשה סוג של "האח הגדול VIP" וטריק זול למלא שעות של שידור בסגנון ערוץ 20. מצד אחד, מדובר בתוכנית עם פוטנציאל טראשי ממכר ושינוי כיוון מאווירת הכפיים של הערוץ. מצד שני, מדובר במלכודת התבזות שיכולה להשכיח קריירה שלמה
''היכל התהילה'', ערוץ 24

תוכנית הפתיחה של "היכל התהילה" ששודרה אמש בערוץ 24 הזכירה יום הולדת חמישים. הרבה אנרגיות עטופות בדממה דקה. כוכבי העבר נכנסו לאולפן אחד-אחד. קליפ קצר, שיר ארוך, דברי קישור של המנחים (עינת ארליך וזוהר ישראל היבשים בצורה קיצונית) והנה הם בפנים.
מפתיע שבכל ההצדעה לימי החתימות נשכחו מחיאות הכפיים והקהל. איך בתוכנית שנמשכה שעתיים לא מצאו לנכון לשבץ קהל, אמיתי, כזה שקורע חולצות וצורח צרחות? ואולי מדובר בשינוי גישה מצד הערוץ שחרט על דגלו את ההמוניות ויצא למסע שכולו אולפן שקוף בארץ ישראל. "היכל התהילה", כך נראה, היא התחלת פניית הפרסה של ערוץ 24 מכותל המזרח. ימי הדודו אהרון עם הקוקו והסרפן עומדים להסתיים עם התייצבות ערוץ המוסיקה הים תיכוני של רשת. המסע של כוכבי העבר הוא הדרך לבסס את הערוץ בחזרה כבית נוסטלגי של מוסיקה ישראלית.
הבעיה הגדולה היא ש"היכל התהילה" נתפס כגימיק ונצפה ככזה. האמת שמדובר בגימיק רב שכבתי: ערוץ בחובות אשר לוקח פורמט אחד ומורח אותו על פני שעות של שידור. למי שפספס, ערוץ 24 ישדר את "היכל התהילה" משעה עשר בבוקר עד אחת בלילה, רובן שידור ישיר מתוך חדר החזרות ותוכנית אחת מרכזית.
בים השעות האלה תוכלו לראות את האומנים מעשנים, מרכלים, מתעצבנים ומקליטים. זה נראה כמו ערוץ 20, מזכיר את ערוץ 20 ומעיד על היעדר תפיסה פורמטית רחבה. האם קשת מסוגלת להוציא מידיה רק פורמט אחד? רציתם "היכל התהילה" וקיבלתם מהדורה מזמרת של "האח הגדול VIP". אין כיווני מחשבה אחרים? למה הכל חייב להיות ארוז בוילה, בישולים ומריבות? לישראל מגיע יותר. הניסיון לייצר פורמט אחד חסכוני שבצידו פיתרונים רגולטוריים תוך מחשבה שהצופה לא ישים לב ויחשוב שהוא מקבל עולם תוכן שלם הוא מביך.

נפלאות דרכי הקאמבק. הכוכב העולה, זה שהבנות קורעות את חולצתו, יספר בכל ראיון שזה לא קל. שכל כך בא לו לאכול סנדוויץ' טונה בארומה תוך אנונימיות גמורה שנמאס לו שכולנו עסוקים במצעים שלו ובכלל הוא עדיין חושב על עצמו בטריקו ובג'ינס. הכוכב היורד המתראיין יספר שהוא לא מתגעגע לימים האלה, עכשיו הוא מצא את עצמו והוא מפוכח יותר, טוב לו שלא מזהים אותו בדרך לסניף הבנק המקומי. וזה שאינו יודע לסמס, יבוא ל"היכל התהילה" ויודה בפני כולנו שבא לו לכבוש, להבקיע ולהוכיח. הוא יבוא לממלכת הסמסים כדי להראות שהוא עדיין רלוונטי. האמת בדרך כלל נמצאת באמצע ותלויה בקומוניקט. קאמבק אמיתי הוא קאמבק שמכיל לקח אמיתי מטעויות עבר, יישום שלו והמצאה עצמית מחודשת. תשאלו את גלי עטרי, דנה אינטרנשיונל, ירדנה ארזי וריטה. הן בהחלט יכולות לתת כמה שיעורים לכוכבי "היכל התהילה" ברלוונטיות מחודשת בלי להשתמש בגלגל ההצלה של ערוץ המוזיקה.
הקו המפריד בין קאמבק לפתטיות דק מאוד. משתתפי התוכנית ומארגניה יודעים זאת היטב. הניסיון ללכת בין הטיפות יוצר משדר מנוכר שמטפל בגיבוריו בכפפות של משי. זה לא מחזיק מעמד.
הליהוק של "היכל התהילה" הוא לב העניין: אילנה אביטל שהוכיחה כבר כמה שנים שהיא לא אמרה את המילה האחרונה מתגוששת עם רוחמה רז שלוהקה לתפקיד המלכה האם המכובדת של המשדר. בני אלבז, בתפקיד שומר המצוות המזמר שעוד יגיע אל היום המואר, ולצידו אריק סיני שיכול להפוך לסוס השחור והמנצח של התוכנית. במובנים רבים זוהי תשובה נאותה למעיין הנעורים שמציג "האח הגדול" וז'אנר הריאליטי בכלל. במקרה שלנו הגיל הוא יתרון.
בסוף המשדר חילקה עינת ארליך סולואים והזמרים התחלקו במיטות. החלוקה הייתה לפי מי שנוחר ומי שלא. אבי ביטר הציע הפגנה כי אין מזוזות בחדרים. ברמת המשימות הוחלט שבני אלבז ישיר את "על כפיו יביא" ואדם ישיר את "לעולם בעקבות השמש". כבר שנים שלא היו בערוץ 24 שירים כאלו. ואולי תבוא איזו נחמה.