משעמ-אמי: התחזיות שלנו לאמי 2011
עונת טלוויזיה מצוינת כמו 2011-2010 ראויה לבחירות פחות משעממות מאלה הצפויות בטקס השנתי של האמי. קבלו רשימה אלטרנטיבית של הזוכים האמיתיים
רק מה, רשימת המועמדים של האקדמיה השמרנית כהרגלה שעממה אותנו עד כדי כך שמלבד ההימורים המתבקשים על המועמדים הצפויים מדי לזכות הוספנו את מי שלדעתנו ראוי באמת לקבל את הפרס הנכסף, או לכל הפחות להיות מיוצג אי שם בין 19 המועמדויות של "מד מן" השבעה או בין 13 המועמדויות של "רוק 30" המדושנת. בברכת שנת טלוויזיה טובה ומרתקת לפחות כמו קודמתה קבלו את ההימורים הבטוחים, האפשרויות המוגבלות וההיעדרויות הכי מרגיזות של טקס פרסי האמי 2011.
מועמדות: "מד מן", "אימפריית הפשע", "דקסטר", "האישה הטובה", "אורות ליל שישי", "משחקי הכס".
הצפוי: הפעם הרביעית ברציפות ש"מד מן" מועמדת בקטגוריה לדרמה הטובה של השנה תהיה כנראה גם הפעם הרביעית שבה היא תקטוף את הפרס. הסדרה, שזכתה כבר כל קומפלימנט אפשרי, הפתיעה ברביעית עם עונה שנכנסה לנבכי נפשותיהן של הדמויות ושבה הדרמה התקופתית והצילום המדהים נהפכו לרקע בלבד לאינטריגות בעלילה ולמשחק המרשים של כל צוות השחקנים. זכייה כמעט בטוחה, למרות תחרות מעניינת.
הרצוי: התחרות הבריאה שנוצרה בקטגוריה הכי צפויה בטקס גורמת לפזול בהנאה לעבר "משחקי הכס" המצוינת, שראויה בהחלט לפרס. אבל אם סקס, סמים ואלכוהול בשילוב תנועות מצלמה מהירות וטקסטים שנונים נהפכו לסימן ההיכר של כל מה שטוב בטלוויזיה, הרי שאין

מועמדות: "המפץ הגדול", "גלי", "משפחה מודרנית", "המשרד", "מחלקת גנים ונוף", "רוק 30".
הצפוי: הזוכה הגדולה של הטקס הקודם, שהשכילה להוציא את אד אוניל מהנפטלין, לשדך לו את סופיה ורגרה וליצור את הזוג הכי מצחיק על המסך, הפציצה גם הפעם עם 17 מועמדויות לקומדיה הכי מצליחה בארה"ב. אילו היה פרס לאנסמבל שחקנים, לא הייתה ראויה מ"משפחה מודרנית" לקחת אותו. אבל גם את פרס הקומדיה הטובה היא תיקח בהליכה.
הרצוי: שלוש קומדיות של רשת NBC מפארות את הקטגוריה, "המשרד" רווית הבאזז (בעקבות עזיבתו של סטיב קארל), "רוק 30", שכבר לקחה כל פרס אפשרי ושיא של כל הזמנים עם 22 מועמדויות בשנה אחת, ו"מחלקת גנים ונוף" הקורעת, שבעונתה השלישית הקצינה את דמויותיה האקסצנטריות והביזאריות לקצה גבול היכולת וניצול הז'אנר המוקומנטרי עד תום. למי שעדיין לא התוודע לקומדיה האדירה הזאת, מומלץ מאוד להיכנס לעניינים.
מועמדות: "סאות'פארק", "משפחת סימפסון", "פיוצ'רמה", "רובוט צ'יקן", "המופע של קליבלנד".
הצפוי: לאחר שזכו השנה בטוני על המחזה "ספר המורמונים", עם 11 מועמדויות וארבע זכיות בפרס ועונה משוגעת לחלוטין של סדרת האנימציה הכי קיצונית בטלוויזיה, "סאות'פארק" היא המועמדת הבטוחה לקחת את הפסלון בפעם החמישית. השמועות בדבר ירידתה של הסדרה בתום העונה הנוכחית רק מחזקות את הביטחון בזכייתה (והתנצלות כנה שלוחה לכל מי שנשבר לבו בזמן קריאת שורות אלה).
הרצוי: "סאות' פארק", "משפחת סימפסון", "פיוצ'רמה" - עד כאן הכל טוב ויפה, אבל לתת מועמדות ל"רובוט צ'יקן" ול"מופע של קליבלנד" על חשבון “Bob's Burgers”, סדרת האנימציה החדשה שהרגה את אמריקה מצחוק בזכות דמויות מוגחכות והומור אדיש וטבעי שכמותו לא נראה עוד בטלוויזיה? לא נשכח ולא נסלח, רק נזרז את yes ו-HOT למהר ולהביא לנו כבר את הממתק המצויר הכי מצחיק בטלוויזיה.

מועמדים: סטיב בושמי על "אימפריית הפשע", קייל צ'נדלר על "אורות ליל שישי", יו לורי על "האוס", מייקל סי הול על "דקסטר", ג'ון האם על "מד מן", טימותי אוליפנט על "צדק פרטי".
הצפוי: ג'ון האם הוא דונלד דרייפר ודונלד דרייפר הוא "מד מן". השחקן הכי חתיך בטלוויזיה הוא גם מהמוערכים ביותר על המסך הקטן ומי שייקח כנראה את הפרס, לאחר שבריאן קרנסטון, שזכה בפרס שלוש שנים ברציפות על משחקו בסדרת המופת "שובר שורות" לא נכלל השנה בקטגוריה בשל אילוצי לוחות זמנים שלא אפשרו לסדרה להגיש מועמדות.
הרצוי: הקטגוריה הכי מעניינת בטקס השנה מפגישה בין המשחק של מייקל סי הול כדקסטר, סטיב בושמי, שהרשים מאוד בגילום הדמות של נאקי תומפסון, ויו לורי, שבאופן בלתי הגיוני בעליל עדיין לא זכה באמי על תפקידו כגרגורי האוס, עובדה מצערת שרק בגללה מגיע לו הפרס הזה עטוף בהתנצלות. הוא ייאלץ כנראה להתנחם בעובדה שהוא השחקן בעל המשכורת הגבוהה ביותר מבין המועמדים בקטגוריה.
מועמדות: קוני בריטון על "אורות ליל שישי", ג'וליאנה מרגוליס על "האישה הטובה", קתי בייטס על "החוק של הארי", מירל אינוס על "The Killing", מריסקה הרגיטיי על "חוק וסדר: מדור מיוחד", אליזבת מוס על "מד מן".
הצפוי: ג'וליאנה מרגוליס, שכבר לקחה את גלובוס הזהב על משחקה כאלישיה פלוריק ב"האישה הטובה", צפויה לקטוף גם את האמי. רק קוני בריטון, שזכתה להתעלמות מהאקדמיה עד כה והרשימה מאוד כתמי טיילור בעונה האחרונה בהחלט של "אורות ליל שישי", עשויה אולי, בלחץ, לגנוב ממרגוליס את הפרס.
הרצוי: אחרי שלוש מועמדויות על משחקה כפגי אולסון, האישה שגידלה ביצים בעולם הגברי של "מד מן", הגיע הזמן שאליזבת מוס גם תזכה. סיכוייה קלושים אל מול ההערכה העצומה שלה זוכה מרגוליס בקרב חברי האקדמיה ואל מול הרגשי של הקהל המעריץ את בריטון, אבל אנחנו נחזיק לה אצבעות.

מועמדים: שחקן משנה: ג'ון סלטרי על "מד מן", אנדריי בראוור על "גברים בגיל הזה", וולטון גוגינס על "צדק פרטי", פיטר דינקלייג' על "משחקי הכס", ג'וש צ'רלס על "האישה הטובה", אלן קמינג על "האישה הטובה".
שחקנית משנה: קלי מקדונלד על "אימפריית הפשע", כריסטינה הנדריקס על "מד מן", מישל פורבס על "The Killing", ארצ'י פנג'בי על "האישה הטובה", מרגו מרטינדייל על "צדק פרטי", קריסטין ברנסקי על "האישה הטובה".
הצפוי: שתי הקטגוריות לשחקני המשנה בסדרה דרמה הן הפתוחות ביותר, ולרוב השחקנים והשחקניות ברשימות סיכויים דומים לזכות. בקרב הגברים בולט מעט ג'וש צ'רלס על משחקו ב"האישה הטובה", ואילו בקרב הנשים בולטת חברתו לסדרה, ארצ'י פנג'אב.
הרצוי: ג'ון סלטרי, הלוא הוא רוג'ר סטרלינג אהוב הקהל, מצטיין במשחק שובה לב ב"מד מן" כבר כמה שנים, והשנה התאפשר לו לשחק אותה באמת בזכות תהפוכות הנפש שעברה דמותו הפאתטית. אם מתן הפרס לסלטרי בקטגוריה זו תמריץ את חברי האקדמיה לרענן את הבחירה בסדרת הדרמה של השנה, אנחנו בעד.
אצל הנשים בולטת בהיעדרה אמי רוסום, שמגלמת את פיונה גלאגר ב"חסרי בושה", שגם סוחבת את כל המשפחה על הגב וגם מצליחה לעשות את זה בחן עצום ובאמינות מעוררת השתאות.
מועמדים: ג'ים פרסונס על "המפץ הגדול", ג'וני גלקי על "המפץ הגדול", מאט לבלנק על "אפיזודס", לואי סי קיי על "לואי", סטיב קארל על "המשרד", אלק בולדווין על "רוק 30".
הצפוי: למרות הפופולריות העצומה של "המפץ הגדול" וכל האהדה לבולדווין, השנה היא השנה של סטיב קארל. אחרי חמש מועמדויות רצופות בלי פסלון, שנת הפרישה של קארל תהיה ככל הנראה גם השנה שבה יזכה השחקן הענק לכבוד המגיע לו. פרקי הפרישה שלו מהסדרה ייחקקו לעד בזיכרון כפרידה הכי מתוקה-מרירה שיש, בעוד אלה שבאו אחריהם רק מדגישים את חסרונו של הפנומן.
הרצוי: הדמות הכי לא מוכרת בקטגוריה היא גם אחת ההפתעות הנעימות ומרעננות ברשימת המועמדים השנה. לואי סי קיי הוא סטנדאפיסט שהפציע בתפקידי אורח שונים לאחר שכתב ל"סאטרדיי נייט לייב". הסדרה "לואי" המבוססת על חייו הפליאה בעונתה השנייה לשלב בין סטנדאפ שחור לפיסות חיים תלושות ששברו שיאי מבוכה, שם טמון כוחו הגדול של השחקן שלא מתבייש להתפדח עד אימה בשביל להצחיק.

מועמדות: לורה ליני על "מזל סרטן", אדי פאלקו על "האחות ג'קי", מליסה מקארתי על "מייק ומולי", איימי פול על "מחלקת גנים ונוף", מרתה פלימפטון על "לגדל את הופ", טינה פיי על "רוק 30".
הצפוי: עוד קטגוריה מכורה מראש - לורה ליני מ"מזל סרטן" משאירה אבק למתחרותיה. האמת? מגיע לה. ליני מצליחה לרגש מדי פרק במשחק אנושי וקרוב ללב ובעצם נושאת את עול הסדרה על כתפיה הצרות.
הרצוי: לא ברור איך טוני קולט, שזכתה לפני שנתיים בקטגוריה על משחקה המבריק ב"טרה", לא מועמדת השנה כלל. הסדרה המצוינת הורדה מהמרקע לאחר שלוש עונות בלבד, ואמי נוסף לשחקנית יכול היה להיות סטירת לחי מצלצלת למפיקים שהחליטו להרוג את הסדרה בטרם עת.
מועמדות: ג'יין לינץ' על "גלי", בטי ווייט על "שוות בקליבלנד", ג'ולי בראון על "משפחה מודרנית", קריסטין וויג על "סאטרדיי נייט לייב", ג'יין קרקובסקי על "רוק 30", סופיה ורגרה על "משפחה מודרנית".
הצפוי: ג'יין לינץ', המאמנת הפראית של "גלי", שגם תנחה השנה את טקס חלוקת הפרסים, תיאלץ להגיח מאחורי הקלעים לבמה הגדולה כדי לקבל שוב את הפרס שבו זכתה בשנה שעברה. האמת היא שבעונה האחרונה "גלי" איבדה את כל הקסם, ולינץ' הייתה היחידה ששמרה על אש גבוהה לאורך כל הסדרה. זה לא מצדיק זכייה, אבל זה כנראה מה שיקרה.
הרצוי: סופיה ורגרה נכנסה לחיינו כמו משב רוח לטיני רענן, עם מבטא כבד, חזה שופע וחיוך מכאן ועד מקסיקו, כדמות הכי בולטת ב"משפחה מודרנית". בזכות השחקנית שמגלמת אותה, ולא רק בזכות הכתיבה השנונה, גלוריה דלגדו פריצ'ט היא אחת הבריות המעלפות בטלוויזיה וראויה לכל פרס שלו היא מועמדת.

מועמדים: כריס קולפר על "גלי", ג'סי טיילר פרגוסון על "משפחה מודרנית", אריק סטונסטריט על "משפחה מודרנית", אד אוניל על "משפחה מודרנית", טיי בארל על "משפחה מודרנית", ג'ון קרייר על "שני גברים וחצי".
הצפוי: אילו יכולה הייתה האקדמיה לשבור פסלון אחד לארבעה חלקים, היו ארבעת הגברים המוכשרים של "משפחה מודרנית" חולקים בכבוד. אריק סטונסטריט לקח את הפרס בשנה שעברה וההערכה הסבירה היא שהפעם טיי בארל, שמגלם את דמות האינפנטיל האמריקאי חולה הגאדג'טים שמשקשק מאשתו, ייקח את הפרס ויחלוק אותו באהבה עם שלושת הקולגות.
הרצוי: כל התשבחות ש"מחלקת גנים ונוף" קיבלה על העונה השלישית נעלמו משום מה מעיני האקדמיה בבואה לבחור את המועמדים לשחקני המשנה. גם אם נסלח על ההתעלמות מהמשחק המצוין של עזיז אנסארי כתום האוורפורד הוונאבי ההודי, איפה לעזאזל ניק הופרמן, שמגלם את רון סוונסון, ראש המחלקה, האיש והשפם? כולנו תקווה שהתקלה החמורה תעודד את הופרמן להתעלות על עצמו שוב בעונה הבאה.