אסון התאומים: "ג'ק וג'יל" מביך

גם מעריציו הגדולים ביותר של אדם סנדלר יודו ש"ג'ק וג'יל" הוא אחד מרגעיו החלשים ביותר, אבל דווקא לא מדובר באסון כפי שהייתם מצפים. בכל זאת, פאצ'ינו שם

דורון פישלר | 28/11/2011 8:24 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר

ג'ק וג'יל, בימוי: דניס דוגן, ארה''ב 2011

הכרטיס שלי להקרנה של "ג'ק וג'יל" היה לשורה 7, כיסא 6. התיישבתי, ואז הגיעו שלוש בנות וטענו שאני בכיסא שלהן. טענתי שאני נמצא במקומי הטבעי וההיסטורי, והצבעתי על המספר שעל מסעד הכסא. 6. הן אמרו לא - זה 9. מתברר שמזוית הראיה של מי שיושב בכסא, המספר הפוך. אני יודע שזו לא אנקדוטה מרשימה במיוחד, אבל אני חולק אותה משום שזה היה הדבר הכי מצחיק שקרה במשך השעתיים האלה שביליתי בקולנוע.

"ג'ק וג'יל" היא קומדיה של אדם סנדלר, וברוב המקרים המשפט הזה הוא המקום שבו הביקורת יכולה להתחיל ולהסתיים. יש אנשים שנהנים מקומדיות של אדם סנדלר, יש כאלה שחושבים שפלוצים זה לא כזה מצחיק, ושום ביקורת לא תעביר אף אחד מקבוצה אחת לשניה. אבל אפילו אם אתם שייכים לקבוצה הראשונה, אתם צריכים לדעת ש"ג'ק וג'יל" הוא הסרט שבו סנדלר הפסיק להתאמץ.


יח''צ
עדיף אדם סנדלר בבגדי נשים מקייטי הולמס, בכל מצב. ''ג'ק וג'יל'' יח''צ

קשה להאמין שהסרט נולד בתור רעיון מבריק במוחו של תסריטאי. סביר יותר להניח שסנדלר היה מחוייב חוזית לנפק עוד סרט השנה, וכבר סגרו משהו עם אל פאצ'ינו וחברת ספנות כלשהי שילמה בוחטה גדולה בשביל תוכן שיווקי לספינת הנופש הענקית שלה. אבל עלילה אין. אז מה עושים? הטריק הכי ישן בספר: אדם סנדלר יתחפש לאישה. כזה עוד לא היה.

סנדלר מגלם את איש המשפחה המשעמם ג'ק וגם את אחותו התאומה המעצבנת והטיפשה ג'יל, שמגיעה להתארח אצל המשפחה ומסרבת לעזוב. ג'יל שייכת לסוג האיומות ביותר: הדביל המושלם שהורס את חיי הגיבור, ושאנחנו בכל זאת אמורים לאהוב כי הוא כזה אנושי, או משהו. דמויות כאלה לעתים קרובות גורמות לי לטוויצ'ים

בגבה, ורידים בולטים במצח ורצון עז להביא להן מכות. לא במקרה הזה.

לא שנאתי את ג'יל, אבל זה רק משום שלא האמנתי לרגע שהיא באמת קיימת. ג'יל לא נראית כמו אישה אמיתית, או לצורך העניין, כמו אישה בכלל: היא נראית כמו אדם סנדלר, עם שמלה ופאה. הוא מדבר בקול גבוה בחצי אוקטבה מהקול הרגיל שלו. אני עושה חיקויים טובים יותר של אישה כשדורכים לי על הרגל. הסרט יודע היטב שהתחפושת של ג'יל לא אמינה בגרוש, ומנסה להפוך את זה לבדיחה: באחת הסצינות מישהו מציץ מתחת לשמלה שלה כדי לוודא מה ‏באמת יש לה שם למטה. ברצינות? זאת הבדיחה שלכם - שגבר שמחופש לאישה נראה כמו גבר? זאת ‏לא בדיחה, זאת פאשלה של מחלקת איפור.‏

חה חה, פלוץ

הבדיחות הן הסנדלריות הרגילות - כלומר, פלוצים. המסר הוא הסנדלרי הרגיל - כלומר, משפחה קודמת לכל. הדבר היחיד שבאמת יוצא דופן בסרט הוא התפקיד, המוזר מאוד, של אל פאצ'ינו. סלבריטאים מופיעים בקומדיות בתפקיד עצמם לא מהיום. זאת דרך טובה עבורם להראות שהם אנושיים ולצחוק על התדמית הציבורית של עצמם. ג'וני דפ, למשל, מופיע גם הוא בסרט למשך דקה וחצי בערך, וזה עובד לא רע.
 

אתה אפילו לא יכול להיות גרוע כמו שצריך? סנדלר וסנדלר
אתה אפילו לא יכול להיות גרוע כמו שצריך? סנדלר וסנדלר מתוך הסרט

המוזר הוא שהתפקיד של אל פאצ'ינו ב"ג'ק וג'יל" הוא לא הופעת אורח, אלא אחד התפקידים העיקריים בסרט. הוא מוזכר בסצינה הראשונה ומופיע בסצינה האחרונה, וברבות מאלו שבאמצע. לאורך כל הסרט, פאצ'ינו הוא היחיד שבאמת משקיע: בניגוד מוחלט לשני השחקנים הראשיים האחרים, אדם סנדלר ואדם סנדלר, הוא בא לעבוד. וזה משונה, כאילו הצניחו שחקן אופי לתוך הצגת חנוכה בגן ילדים. 

"ג'ק וג'יל" הושמץ באופן כל כך קיצוני, שכשהגעתי לסרט ציפיתי לאסון. האסון הזה לא קרה. לא, זה לא סרט טוב. נדמה לי שאפילו מעריצים מושבעים של סנדלר יודו שזה אחד מהסרטים החלשים שלו, ובמשך דקות ארוכות הקהל באולם שבו נכחתי - לא מבקרים גבהי מצח, אלא אנשים שידעו בדיוק לאיזה סרט הם מגיעים - ישב בדממה מביכה. אבל הוא גם לא קטסטרופה, ולא מבשר את קץ התרבות כפי שאנחנו מכירים אותה. סתם קומדיה מטופשת שאף אחד לא השקיע בה מאמץ. לעזאזל איתך, סנדלר, אתה לא יכול אפילו להיות גרוע כמו שצריך?

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

פייסבוק

ביקורות וטורים

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים