פלנטה מופרכת: "פלנטה אחרת" יוצר זילות של השואה
יצירתו של עידן זעירא "פלנטה אחרת" היא אפילו לא ממש סרט. מה שכן, היא לועגת לסיפורי הישרדות של ניצולי שואה
פלנטה אחרת, ישראל, 2011

בין שהוא סרט עלילתי ובין שהוא מוקומנטרי, או חלילה דוקומנטרי. עצם ההגדרה המילונית של המושג "מופרכות" תלויה על בלימה לנוכח המתחולל בסצנות השונות המרכיבות את "פלנטה אחרת", שאכן נראה כאילו נוצר עבור יושביה של פלנטה שאיננה כאן או עכשיו.
השימוש בצירוף המילים "פלנטה אחרת", שנתקבע בזיכרון הקולקטיבי בעקבות עדותו של סופר השואה ק. צטניק במשפט אייכמן, הוא שימוש צורם משום שחלקים גדולים מהדבר-הזה-שקוראים-לוכאן-סרט עשויים כגרוטסקה הבאה ללעוג לסיפורי ההישרדות היהודיים, שנפוצו לאחר המלחמה הגדולה. ייתכן מאוד שלא זו היתה כוונתם המקורית של עידן זעירא, במאי הסרט, ויורם כסלו, שהיה שותף לכתיבתו ולהפקתו, אך זו התוצאה המשובשת הנראית על הבד.

צוות צילום ישראלי יוצא למרחבי אמא רוסיה כדי לאתר שם את מישקה זילברשטיין, שהאגדות מספרות כי זאבים גוננו עליו בילדותו, בעת שברח מהנאצים. נכון הוא שמישקה הקטן נמלט מגטו ביאליסטוק אל היער הסמוך ואילו צוות הצילום הישראלי מחפש אותו דווקא בסיביר, במרחק אלפי קילומטרים מזרחית מביאליסטוק, אבל למה להיות קטנוניים.
בדרכם למצוא את מישקה העלום נתקלים הישראלים בתופעות רוסיות מוזרות, שכנראה נראות להם מצחיקות מספיק לשלבן בסרט. כך, למשל, נפגע אחד מאנשי ההפקה ממכונית חולפת ונוטש גיחי גיחי את הצילומים, ואילו אחר נדרש להתחתן עם נערה מקומית, אחרת יבטל הבוס המקומי את הרשות שניתנה להם לצלם במקום.
צחוקים פה, עבודה בעיניים שם, ולבסוף
בחינת המוצר הזה - צילום, בימוי, משחק - באמות מידה של איכות מוציאה שם רע לעצם קיומו של סולם דרגות מקצועי. לכן מוטב היה שהאפיזודה הפילמאית הקרויה "פלנטה אחרת" כלל לא היתה מתרחשת.