תמונת מצב: איך תראה קטגוריית הסרט הטוב ביותר באוסקר?
ההימורים על האוסקר תופסים תאוצה - מי יהיו המועמדים בקטגוריית הסרט הטוב ביותר?

התחרות על האוסקר לא מתחילה בהכרזה על המועמדים ומסתיימת בהכרזה על הזוכים: הרבה אינטריגות, תלאות ופיתולים בעלילה עוברים הסרטים בדרך אל האיש הזהוב הקטן, דרך שורה ארוכה של טקסי פרסים משניים וכיבודים אחרים. מהיום ועד טקס האוסקר (שייערך ב-26 בפברואר) נעקוב מדי שבוע אחרי מצב המירוץ בקטגוריות השונות - מהו ההימור הבטוח ביותר, המניות של מי נמצאות בעלייה בבורסת ההימורים ושל מי יורדות, ומיהם הסוסים השחורים, כלומר המתחרים הבלתי צפויים שעשויים להפתיע את כולנו.
עכשיו כבר אין ספק: אחרי שכ15- איגודי מבקרים חילקו את הפרסים שלהם, "הארטיסט," של מישל הזנוויציוס, מוביל עם מספר הפרסים הרב ביותר. זה לא היה צפוי. "הארטיסט" (מ19- בינואר גם אצלנו) הוא שחזור מדוקדק של סרטים מלפני 100-90 שנה, כולל השחור-לבן ובעיקר - ללא מילים. או סאונד בכלל. ובכל זאת הוא כל כך נעים לצפייה וסוחף קהל, עד שהשנה, לראשונה מאז ,1928 סרט אילם עשוי לזכות באוסקר.
שני סרטים הוציא ספילברג בארה"ב לקראת כריסמס: "הרפתקאות טינטין," המבוסס על קומיקס שכמעט אינו מוכר בארה"ב וכשל שם מסחרית; ו"סוס מלחמה" המצליח, שהוכיח שספילברג עדיין מומחה בתחומו: שמאלץ. הסרט, העוקב אחרי סוס המגויס למלחמת העולם הראשונה, הוא מסחטת רגשות מניפולטיבית - כך לפי הביקורות - אבל האוסקר, צריך לזכור, חי על מסחטות רגשות מניפולטיביות. עכשיו כשברור שהסרט אינו נפילה, הוא יכול לכבוש את לבבות מצביעי האקדמיה, על אפם ועל חמתם של המבקרים.

סטיבן דאלדרי ביים עד היום שלושה סרטים - "בילי אליוט," "השעות" ו"נער קריאה" - וכולם היו מועמדים לאוסקר. "קרוב להפליא ורועש להחריד," סרט של דאלדרי שבו מככב גיבור ילד (ששמו, במקרה או שלא במקרה, אוסקר) בצוותא עם טום הנקס, סנדרה בולוק ו,11/9- נשמע כמו מתכון אוסקרי שלא יכול להיכשל. כל זאת עד שהגיע לבתי הקולנוע. שם זה נגמר. תגובות פושרות והכנסות מזעריות בקופות מבהירות שהסרט פשוט לא במירוץ.

היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של מעריב