לוסט בויז: הביסטי בויז מתו ביחד עם אדם יאוך
הטרגדיה של מותו של אדם יאוך עצובה לא רק בגלל אובדנו כאדם וכמוזיקאי. המשמעות שלה היא גם סופם של הביסטי בויז, הרכב היפ הופ שאין דומה לו ולא יהיה, ושבמובנים מסוימים אפילו אחראי לייסודו של ההיפ הופ העברי. מתן שרון מספיד את ההרכב שידע להיות מגניב, אבל גם לגעת לכולנו בלב

להודעת פטירתו של MCA (אדם יאוך) הגבתי באופן מוזר. כמו רבים מהעם שיושב בציון ניצלתי את תחילת הסופ"ש לטובת זריקת כסף על מזון ואלכוהול, מסורת ארוכת שנים. אחרי התגובה הראשונית של "לא, לא יכול להיות" חזרתי לארוחה עם משפחתי ולאחר מכן עברתי לקפיצה לפאב לטובת ביקור יום הולדת ידידותי. אבל משהו לא שיחרר אותי. במשך כל הערב הייתי מעט מרוחק ולא ממש הבנתי למה. כחובב היפ הופ, כבר הייתי מתורגל בנוהל "הראפר שאתה אוהב מת" והכנתי את עצמי לכמה ימי מרתון זכרון של האלבומים האהובים. אבל משהו היה שונה.
לקח לי זמן לעכל זאת, אבל בסיום הערב קלטתי שאני לא רק מתאבל על המוות הנוראי של יאוך, שנפטר ממחלת סרטן נדירה בבלוטות הרוק בגיל 47, אלא על גם על פטירתם של הביסטי בויז, אחד מהרכבי הראפ הכי קרובים ללבי. ההבנה שאין סיכוי שמייק די (מייקל דיימונד) ואד רוק (אדם הורוביץ) יושלמו שוב על ידי הצלע השלישית שלהם הוא מה שהכה בי כל כך חזק.
הביסטי בויז היו הרבה יותר מהרכב ראפ סטנדרטי. למעשה, הם היו הכל חוץ מהרכב ראפ סטנדרטי. הם הוקמו בכלל כלהקת הארדקור פאנק אנרכיסטית בשביל לחגוג את יום הולדתו ה-17 של יאוך, ותפסו חזק בסצנה הניו יורקית המתחדשת, בין הרכבים כמו הדד קנדיז, באד בריינז ועוד בלגניסטים צעירים שהדיפו ריח של טסטוסטרון טהור על הבמות. אחרי שעברו סבב החלפת חברים קטן שניפה החוצה את רוב נגני ההרכב, צורף אד-רוק והוקלט שיר הראפ הראשון שלהם - מתיחה טלפונית מטופשת לגלידריה ניו יורקית על ביט מחופף עם סקראצ'ים שעוד נשמעו רעננים ב-83'.
Intergalactic. אדם יאוך ביים:
אין בתולדות ההיפ הופ עוד הרכב עם חיבור עמוק כל כך בין חבריו כמו הביסטי בויז, ברמה הווקאלית, ברמת הסינרגיה וברמה החברית. הם לקחו את המהלך הקלאסי של Run DMC, שבו צמד הראפרים זורק אחד לשני את המיקרופון, ושכללו אותו למשולש שווה צלעות של החלפת שורות, חריזות והתאמה מושלמת. לאורך כמעט 30 שנות עבודה הם שמרו על הרעננות שבמשחקי המקרופון האלה.
אלבומם הראשון מ-86', Licensed to Ill, היה פרץ רענן של רוח נעורים פרועה, ייצוג הרבה יותר טוב לדור האקס מאשר נירוונה, וכלל מעבר ליכולות ראפ הכבר-אז מרשימות גם חיבור ראשוני ופורץ דרך, בהתאם לעברם, בין ראפ לרוק, בין התרבות השחורה לחלוטין דאז לבין שלושת היהודים המתמרדים מברוקלין. הסאונד הרענן שסיפק להם המפיק ריק רובין ילווה אותם לאורך כל הקריירה, גם כאשר הוחלף רובין בדאסט בראת'רז שהפכו את סאונד הדיסטורשן הפרוע של למלאכת מחשבת של סימפולים באלבום המופת Paul's Boutique מ-89'.

הביסטי בויז כמו פעלו בספירה אחרת משאר עולם ההיפ הופ. איכשהו, הם הצליחו להתנתק מהפרעות חיצוניות, שלא חסרות בעולם מלא הקרבות הזה, ולייצר את המוזיקה הכי טובה, מקורית ורעננה שניתן ועדיין לשמור על הזהות הייחודית שלהם, שאופיינה לא רק בחיבור גדול לעקרונות התרבות הפשוטים של ההיפ הופ ברמת ה"שמור את זה אמיתי", אלא גם כללה את ההומור, הדמיון והקסם האישי שהיה לכל אחד מחברי ההרכב.
יאוך היה אחראי להרבה מהאישיות הזו. כמי שבים הרבה מהקליפים שלהם תחת השם הבדוי נתנאל הורנבלוור, הוא ביטא את הטירוף הכללי שהיו הביסטי בויז עם קליפים מחופפים שכללו רובוטים ענקיים שרוקדים ברייקדאנס ונלחמים במפלצת תמנון מעל טוקיו או מלחמה בין לורדים ונינג'ה על אבקת מרק. הסרט הקצר בבימויו משנה שעברה, שפעל כפרומו לאלבומם האחרון, עומד כמורשת פנטסטית של קומדיה והיפ הופ כפנטזיה מחופפת שעושה מחווה לקליפ הראשון שלהם ומפגישה בין "בחזרה לעתיד" לסרטי ג'אד אפטאו. כמה הולם שהיא נגמרת במלחמת השתנות.
מורשת של קומדיה והיפ הופ. הסרט הקצר בבימויו של יאוך:
עם אובדנו של יאוך, איבדתי גם את הביסטי בויז. ההרכב הראשון שידעתי את כל המילים לשיריו באנגלית עוד הרבה לפני שידעתי אנגלית. ההרכב שהזיז את כולם וגרם לי לתהות איך אפשר לבטא כל כך הרבה מילים באופן כל כך חד ומגניב. והם לא השפיעו רק עלי. שב"ק ס', באלבומם הראשון, נשמעו כמו ילדים טובים מיבנה שרק רוצים להיות הביסטי בויז ובכך הציתו את הדבר הזה שנקרא היפ הופ בעברית. עבור הרבה אנשים, הביסטי בויז היו מי שגרמו להם להבין כמה מקוריות ורוח חיה יש בהיפ הופ.
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של מעריב בואו להמשיך לדבר על זה בפורום מצעדים וביקורות מוזיקה -
