הזוכה בפרס הראשון בפסטיבל י-ם: שארקייה
סרטו של עמי ליבנה על אפליית שבטי הבדווים בדרום גרף את הפרס הגדול וזכה ב-100 אלף ש"ח. "המגיחים" הוכתר סרט הביכורים הטוב

מתוך הסרט "המשגיחים" צילום: יח''צ
פרסים נוספים שחולקו בטקס הסיום, שנערך אחר הצהרים בסינמטק ירושלים הם פרסי המשחק שהוענקו ליוסף כרמון עבור עבודתו ב"חיותה וברל", ולרבקה גור ("חיותה וברל") ואילנה בן יעקב ("אליס), שחילקו ביניהן את פרס השחקנית המצטיינת.
דנה גולדברג, שכתבה וביימה את "אליס", זכתה בפרס התסריט, ואילו מארק אליהו נטל את הפרס עבור המוסיקה המצטיינת שהכין ל"בלדה לאביב הבוכה". כדאי לציין ששני הסרטים המדוברים ביותר בתחרות – "רווקה פלוס" של דובר קוסאשווילי ו"רוק בקסבה", שביים יריב הורוביץ, לא זכו אפילו בשבריר של פרס.
הסרט התיעודי הטוב ביותר: חמש מצלמות שבורות
חבר השופטים שכלל את המפיק אילון רצ'קובסקי, השחקנית יעל אבקסיס, במאי התיאטרון מיכאל גורביץ', וכן את האורחים ג'סטין צ'אנג, מבקר סרטים ב"ווראיטי" וקייט אוגבורן, מפיקה מבריטניה, העניק ציונים לשבח לסרט "אליס", וכן לשחקן רועי אסף, המגלם את התפקיד הראשי ב"המשגיחים".
בתחרות לסרטי התעודה זכה "חמש מצלמות שבורות", סרטם של עימאד בורנאט וגיא דוידי. הסרט עוקב אחר תושבי כפר בילעין ומאבקם המתמיד בהקמת חומת ההפרדה. בתחרות
זו הוכתר רן טל כבמאי המצטיין על עבודתו ב"גן עדן", שמתעד את הווי הבילוי העממי בגן סחנה.
"טיפות" בבימוי פיני טבגר זכה בתחרות לסרטים קצרים עצמאיים, ואילו "טאטע" של יניב לינטון זכה בתחרות המקבילה לסרטי סטודנטים. שני סרטים ממכסיקו – "פה ושם" העלילתי וסרט התעודה "המקום הכי זעיר", זכו בתחרות "רוח החופש", המיועדת לסרטים המתמקדים בזכויות אדם, ואילו הסרט הארגנטיני "פפירוסן" זכה במסגרת תחרות "החוויה היהודית".
בואו להמשיך לדבר על זה בפורום סרטים וקולנוע -
