כשהארי התגרש מסאלי: "סלסט וג'סי לנצח" שגרתי

"סלסט וג'סי לנצח" מתצפת על דור בני ה-30 שמסרב להתבגר, אך אינו מותיר על הצופה שום רושם או זיכרון

מאיר שניצר | 15/10/2012 17:00 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר

''סלסט וג'סי לנצח'' , בימוי: לי טולנד קריגר, ארה''ב 2012

אל הצפייה ב"סלסט וג'סי לנצח" מצורף מנגנון להשמדה עצמית, המוחק מיידית את עקבות הסרט מפס הזיכרון של מי שצפה בו. סרט מחיק זה, המתחולל בלוס אנג'לס, משתדל לרכוב על גל סרטי ההיי-זה-נורא-קול-להיות-מיושן, שהניב עד כה יצירות כבדות משקל דוגמת "ידידים פלוס" או "מה המספר שלך?", ולמען האמת הוא בהחלט ברמה האיכותית המשמימה של קודמיו. זוג נשוי, המשתייך באופן טבעי לדור הראשון של משתמשי פייסבוק, מחליט להיפרד.

אך השניים - היא סלסט, הוא ג'סי - נשארים החברים הכי טובים, ובהוויית היומיום שלהם לא משתנה דבר; הם ממשיכים לשוחח טלפונית כמה פעמים ביום, יוצאים יחד למסעדות ולערבי בידור ונהנים זה מהשטויות ומהשיגועים של זה. מהבחינה הזאת, ראוי היה לכנות את הסרט "כשהארי התגרש מסאלי".
דווקא בהתנהגותם החריגה מצליחים ג'סי וסלסט להוציא מהכלים את חבריהם הטובים ביותר, שנשללת מהם האופציה המוכרת לבחור צד צודק בסכסוך המשפחתי, ולהישאר מיודדים או איתה או איתו.
מתוך הסרט
סלסט וג'סי לנצח. צעירים המממשים את אישיותם רק דרך התשקיף הווירטואלי מתוך הסרט

ההתנהגות המגניבה הזאת מגיעה לידי משבר ברגע שג'סי, לגמרי במקרה, מכניס להיריון איזושהי גברת צעירה שבה הוא נתקל באחד הברים השכונתיים. שלבי ההיריון של הבחורה הזאת מקבילים לדרגות החמימות האינטימית ההולכת ומצטננת שבין סלסט לג'סי. הדברים מגיעים לידי כך שסלסט אפילו מתחילה לשמוט את ג'סי מזיכרונה ולהיענות לדייטים סתמיים עם זכרי הכרך המתוסבכים.

הסרט עצמו משתדל לתצפת על אותם בני 30-28 שמתקשים להסתגל לעול חיי הבגרות ויישוב הדעת וממשיכים לחמם את מדורת הקולג' שלהם, כאילו הם לנצח יישארו בגיל ההתבגרות. התסריט, שלכתיבתו שותפה ראשידה ג'ונס, שגם מגלמת את דמותה של סלסט, נע בין החיים המייגעים בתוך הטרנדים העונתיים, מנת חלקם של הבלתי מבוגרים בעליל, לבין הצצה אל הקונפליקטים המוכרים של שכבת הבורגנים הצעירים - קורס ההכנה ללידה, עיצוב חדר התינוק והכרה בעול האחריות המשפחתית.

אנדי סמברג, שלפני

זמן קצר גילם בקומדיה "זה הבן שלי" את דמותו של הבן הטמבל של אדם סנדלר האימבציל, כאילו, אבל רק כאילו, מוסיף ב"סלסט וג'סי" כמה שנות ניסיון לדמות ההיא. בעיקרון מדובר בדור אבוד של צעירים המממשים את אישיותם אך ורק דרך התשקיף הווירטואלי - צ'אטים, פוסטים וטוקבקים. בהיעדר נפש (או גוף) נידונים בני הדור הזה אך ורק לאספקת חמצן ממוחזר לצורך הפעלת תאי המוח שלהם. עיסוקם של גיבורי הסרט - סלסט היא מומחית לעיצוב טרנדים בתקשורת, ג'סי הוא תקווה שלא התממשה בתחום העיצוב האינטרנטי - משקף את הווייתם החלולה.

מותר להניח כי צרכני סרטים שהצטברו בהם חוויות הקולג' האמריקאי מסוגלים לגלות עניין לא מועט בפסקול "סלסט וג'סי", שגדוש בבדיחות הנגזרות מעגת הדיבור התינוקית ובהומור של גיקים. הבעיה העיקרית היא שהתכונה הכי בולטת בסרט - מחיקותו האולטימטיבית - אינה מותירה אפילו הד של זיכרון מהבדיחות הללו.

בואו להמשיך לדבר על זה בפורום סרטים וקולנוע -
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

פייסבוק

ביקורות וטורים

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים