מטרופולין משיקה אלבום: הרבה מהכל

אפילו נוכחותן של דיוות מסוג אפרת גוש ודנה עדיני לא גנבה את ההצגה בהופעה של מטרופולין, שהצליחה לשאוב את הקהל בזכות שילוב מדויק של מראות וצלילים

לירון שליש | 14/2/2013 11:37 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
הקהל היה אוהד במיוחד אמש (ד') במועדון הזאפה בתל אביב, כשקיבל לאחר הפוגה ארוכה את מנת ה"מטרופולין" שלו. הפרויקט של עופר מאירי חזר לבמה אתמול עם הדיסק חדש, השלישי במספר, (כפי ששמו, "השלישי", מרמז) – שבשונה מקודמיו אינו אלבום קונספט, אך עם זאת ממשיך את הקו הייחודי, האלקטרוני קמעה והעשיר להפליא של מטרופולין.
 
העושר ההפקתי מתבטא גם מחוץ לדיסק. מטרופולין על הבמה
העושר ההפקתי מתבטא גם מחוץ לדיסק. מטרופולין על הבמה צילום: אורית פניני

העושר שבהפקה של מטרופולין מתבטא היטב גם מחוץ לדיסק, בגרסת תלת המימד, מתחילת ההופעה ועד סופה. מטרופולין תוקפים מכל הכיוונים. עם העליה לבמה הם שטפו את עיניי הקהל עם תאורה ווידאו-ארט מהפנטים, כמו גם את אוזני הקהל, כמובן, באמצעות שכבות על שכבות של כלים, באסים וקצב שמרעיד את כל הגוף. צליל דנין צעקה את "אתה גומר אותי", שיר חדש אמנם, אבל הקהל המשולהב שר איתה את כל המילים.

הזמרת השניה להופיע ברצף הפרפורמריות שמלוות את הלהקה היתה דנה עדיני. אחריה עלתה לבמה זמרת קטנטנה שקולה העוצמתי בלט במיוחד על רקע קומתה הנמוכה, בביצוע משובח ל- "Where Did You Sleep Last Night", שיר פולק הידוע בגרסת הכיסוי המפורסמת שעשו לו קורט קוביין וחבריו לנירוונה באנפלאגד הקלאסי שלהם. אחר-כך הוצגה הזמרת בהתרגשות ע"י עופר מאירי כבתו, מאיה מאירי.

מעט לאחר מכן גנבה את ההצגה, כצפוי, אפרת גוש, עם תסרוקת יוצאת דופן ותלבושת צעקנית, מטפסת על המוניטור ומקניטה את הקהל כפי שהיא מיטיבה לעשות. הנוכחות שלה בולטת מאד, לפרקים בולטת מדי, אבל אי אפשר להתכחש ליכולות הקוליות המרשימות שלה – ויותר מכל, אי אפשר להישאר אדישים אליה.
צילום: אורית פניני
מקניטה את הקהל. אפרת גוש צילום: אורית פניני

נוסף לכל האורחות הקבועות של להקת מטרופולין הצטרף להופעה אורח מיוחד, מיכה שטרית, לשיר "ישר ללב" (מתוך הפרויקט) ושיר אחד של "החברים של נטאשה" – "אם כבר לבד". שטרית לוכד בשיר זה את ההוויה הישראלית מכיוון קצת שונה מזה של עופר מאירי ומטרופולין, אבל ללא ספק הוא השתלב בהופעה היטב – השירה של הקהל יחד עם שטרית בפזמון לא יכלה שלא להעלות אסוציאציות ל-"התקווה".

לקראת סוף ההופעה ניגנה הלהקה שירים מתחילת דרכה,  כאלו בעלי נגיעה חברתית-פוליטית ("חזירים", "לישון בלי לחלום"). מטרופולין תופסים את האוזן עם עיבודים מורכבים אך נגישים, שמהווים פלטפורמה מצוינת למסרים החברתיים-פוליטיים הללו – מעין מגה-פון מוזיקלי.

נדמה שמטרופולין אוהבים הרבה מהכל – הרבה כלים, זמרות, אפקטים של תאורה, וידאו-ארט – והכל באותו הזמן. כמות הגירוי החושי ברגע נתון בהופעה יכלה בקלות, אם השילובים לא היו נעשים נכון, להעיק או לפספס. אך בפועל קרה בדיוק ההפך – העושר המוזיקלי והויזואלי רק שאבו את הקהל עמוק יותר פנימה אל תוך המתרחש על הבמה.



זו לא היתה הופעה של דיוות מוזיקליות, אף שהכילה כמה כאלה. אפילו נוכחותה המרצדת של אפרת גוש לא הצליחה לגנוב את ההצגה לכל שאר הנוכחים, הכלים, הקולות והמראות. מטרופולין מצליחים ללכוד הופעת סינת'פופ, מיצג אור-קולי, אמירות פוליטיות נוקבות, כמות מכובדת של ווקליסטיות מרשימות, נגנים מרשימים, כלים ועיבודים לכדי ערב אחד, באופן שמשאיר את הקהל צמא לעוד.

צילום: אורית פניני
אוהבים הרבה מהכל. מטרופולין צילום: אורית פניני

היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של מעריב בואו להמשיך לדבר על זה בפורום מצעדים וביקורות מוזיקה -
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...
קבלו עיתון מעריב למשך שבועיים מתנה

עוד ב''מוזיקה''

פייסבוק

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים