הזקן והים: רוברט רדפורד בהרפתקת חייו
בגיל 77, רוברט רדפורד מתעקש לבצע את כל הפעלולים בעצמו ב"הכל אבוד", שמייצג את חזרתו של הקולנוע הטהור לזירה
עוד בתרבות: הקאמבקים הגדולים של 2013
העלילה נפתחת כאשר אדם במיטב שנותיו - ששמו לא מצוין ולא ייוודע לכל אורך הסרט - מגלה במהלך הפלגת סולו בלב האוקיאנוס ההודי שמים חודרים ל"וירג'יניה ג'ין", היאכטה שלו, שאורכה 39 רגל. הוא מתחיל לשאוב מים, ותוך כדי כך מגלה שמכשיר הקשר שלו, אופציית החיבור היחידה לעולם החיצון, מגמגם ולאחר מכן יוצא מכלל שימוש. כל מה שעומד לרשותו כעת זהו מכשיר ניווט, שבאמצעותו הוא יכול לרשום על המפה שברשותו נקודות ציון שבהן הוא נמצא בלב הים.

הכל אבוד
מתוך הסרט
ניסיונותיו לשייט לחוף מבטחים, שלא נראה באופק, מנוטרלים כאשר פוקדת את האזור סופת רוחות וגשמים אדירה. האיש הוא אמנם ספן מיומן וקר רוח, אבל הסערה כמעט מטביעה את כלי השייט הקטן שלו. בשוך הסערה, הדבר היחיד שנותר לו לעשות הוא להשתמש במכשיר הניווט שלו ולהסתייע בזרמי האוקיאנוס כדי לנסות להתקרב למסלולי שיוטיהן של ספינות משא ולקוות שאחת מהן תבחין בו ותציל אותו, כשאספקת המזון והשתייה שלו עומדת להיגמר.
"הכל אבוד" הוא סרטו השני של ג'יי.סי צ'נדור. הראשון היה "התמוטטות", שהוקרן בפסטיבל סאנדנס של רדפורד, וכך נוצרו החיבור וההבנה ביניהם בנוגע לפרויקט, שצ'נדור החליט ליצור אותו רק אם רדפורד ייעתר לככב בו (ברקע הסיפור, הוא מודה, הדהד כמובן "הזקן והים", של המינגוויי).
עבור השחקן זה היה סוג של תפנית בעלילה. אחרי שבמרוצת השנים האחרונות הוא לא רק שיחק, אלא גם ביים והפיק, זו הייתה עבורו הזדמנות להתמסר למשחק נטו, ועוד בפרויקט כזה שבו הוא האיש שאליו מכוונת העדשה כל הזמן. רדפורד אומר שזה היה אתגר עצום בשבילו ומגלה שהתעקש לעשות הכל, ללא כפילים או פעלולי מצלמה.
המינימליזם הזה מצוין גם לצ'נדור וגם לרדפורד. הם מצליחים לשרטט סיפור אדיר על רוח האדם, על איש הלכוד לבדו בלב ים בכלי השייט שלו שהפך למלכודת שלו, ועל מאמציו וניסיונותיו לשרוד בתנאים קשים עד בלתי אפשריים. רוטינת הפעולות שהוא מעסיק את עצמו בהן, הסערה האיומה שפוקדת אותו, ניסיונותיו הנואשים להסב את תשומת לב האנשים שעל ספינות משא החולפות ברדיוס שלו – כל אלה יוצרים מתח מקפיא דם ועוצר נשימה. בלי אפקטים ממוחשבים ובלי טריקים פירוטכניים, הכל באמצעים פשוטים ביותר שמרכיבים את השפה הראשונית של אמנות הקולנוע.
ב"להתחיל מחדש" (2000), סרטו של רוברט זמקיס, נקלע טום הנקס לאי בודד ושרד שם ארבע שנים תוך שהוא הופך כדורעף שנסחף איתו לשם לחברו, ומדבר איתו כל הזמן. ב"הכל אבוד" לא היה צורך בטריקים מסוג זה. פעולותיו של רדפורד לנסות ולהציל את עצמו ללא דיבור, מרגישות נכונות הרבה יותר. "הכל אבוד" מייצג את חזרתו של הקולנוע הטהור לזירה. נקי, עירום, ללא סרחי עודף.

הכל אבוד
מתוך הסרט