מלון גרנד בודפשט: שלמות חסרת מאמץ
בדרך פלא, הפרפקציוניזם הצבעוני של ווס אנדרסון מצליח לא לעצבן את הצופה. "מלון גרנד בודפשט" סוחף את הקהל לריקוד מופרע לצלילי סימפוניה מושלמת
עוד בתרבות:
הגיטריסט הטוב בעולם לא נוגע בסמים או בבשר
סיימון קאוול יסחוט מכם דמעות
נועה גולן בראל לא נרדמת

קשה לפספס את מגע ידו של אנדרסון בסרט: הטקסטורות והצבעים נכונים לתקופה ברמה כואבת, השימוש במודלים מוקטנים במקום סטים מצליח כל פעם עקב מינון מדוייק והסטיילינג מוקפד עד אחרוני הכפתורים. כל במאי אחר (חוץ מאולי ברטון, שדיסני מחזיקים בנשמתו בכספת כלשהיא) היה הופך את העומס הנ"ל לקקופוניה כואבת, אבל ווס גורם להכל להיראות כסימפוניה חסרת מאמץ שמתנגנת לצד הקאסט המדהים שבסרט.

והו, איזה סיפור בוחר מר וונדרסון לספר - דבר שאינו מפתיע ביחס להיותו אחד הבמאים הויזואליים הגדולים של זמננו. הסרט מוסר את סיפורם של גוסטב,
והשחקנים החדשים? בעוד שרבולורי מאוד משכנע ברצונו ללמוד מהמנטור שלו, מי שבאמת סוחפת את הסרט היא אגת'ה - סאורס רונאן, מה שלא מפתיע עקב תפקידה בהזייה הצבעונית והאלימה "האנה". היא מדוייקת בכל ביט ומילה, ולרוב היא גם יותר טובה מרבולרי בסצינות המשותפות שלהם.

אם נחזור לסוגיה איתה פתחנו, אנדרסון מצליח לייצר שלמות לא מעצבנת. הוא יודע שהדרך לייצר דבר שלם היא לפרום מעט את הקצוות: צילום מעט שבור, בגד מעט מהוה ומפורק ועוד שלל אלמנטים חצי עד רבע שלמים (עם דגש על הכתם על פניה של אגת'ה שיכול לקבל סרט משל עצמו). אותו שימוש בחוסר שלמות מראה כיצד עולם שלם של יופי ועבודת אמן נעלם לו לאט לתוך חדרים עם שטיח מקיר לקיר, כיסאות פלסטיק ותאורה עכורה, וכך אותה שנאה לשלמות הופכת לאהבה גדולה ליצירה של אדם מאוד מוכשר, או כמו שזירו אמר על גוסטב: "הוא הפסיק להיות שייך לעולם שממנו הוא בא, באותו הרגע שהוא הגיע אליו".
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg