האם גיבורות משחקי הכס והרעב נוצלו מינית?
נשים הן כוכבות מרכזיות בסדרה הפופלרית ובסרט המצליח. אלא שלא מדובר בהכרח על מהפיכה פמיניסטית. מאמר במגזין ה"רולינג סטון" טוען שהלוחמות הצעירות הן למעשה נשים שנוצלו מינית
כל התכנים הכי מעניינים - בעמוד הפייסבוק שלנו
מי שראה את העונה האחרונה של "משחקי הכס" לא יכול לשכוח כיצד אריה סטארק, הלוחמת הצעירה זונחת את כלב הציד, סנדור קלגאן, כשהוא גוסס מכאבים. הצאצאית של נד סטארק שהפכה לרוצחת קטלנית, לא מהססת לבגוד במי שהיה לה לשומר ומגן, דווקא כשהצופים חשבו שיצמח סיפור ידידות מפתיע בין "כלב הציד" למי שנשבעה להורגו.
אריה וקטניס הן שורדות. שתיהן מתמודדות עם סיטואציות קיצוניות ועם אובדן בני האדם הקרובים להן. ההורים נעדרים או חסרי יכולת. מי שמנסה להחליף את דמות האב, סנדור קלגאן (הכלב) או היימיטץ' אברנת'י, מתגלים כאנשים שבורים שלא ניתן לסמוך עליהם. גם בספר וגם בעיבוד הטלוויזיוני, נוצרו הלוחמות הצעירות לאחר שנאלצו להתמודד עם טראומה. אריה הולכת לישון כשהיא משננת את שמות אויביה, וקטניס לא יכולה לסמוך באנשים שחילצו אותה מתוך זירת המשחק.
מייקל דין כותב ב"רולינג סטון" שהדמויות הנשיות הללו מתאימות לארכיטיפ של נשים שעברו התעללות מינית. נשים שנפלו קורבן לתקיפה, ניצול, השפלה לא מחלימות מהר. לעתים, תהליך ההחלמה הנפשי אורך שנים ועשורים. אריה וקטניס, השורדות, שצריכות לחיות עם הפצעים שלהן, הן הגילום החזותי של מצבן של נשים רבות במציאות האמיתית.
למרות שהן שולטות היטב בכלי נשק, אין להן כוחות על טבעיים שיכולים לסייע להם בשדה הקרב של הנפש. הרצון היחידי שמניע אותן הוא הרצון להמשיך הלאה, לעבור מאתגר לאתגר. את המסע שלהן הן תמיד יעשו לבד, כשהן נדרשות לעזוב שוב ושוב את האנשים שמנסים לסייע להן.
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg