אכזבה? "סמוך על סול" מחווירה לעומת המקור
שבועות טרם הצפייה בפרק הפתיחה של "בטר קול סול" תהו המעריצים האם יש חדש תחת שמש אלבקורקי. כעת ניתן לומר כי רף האיכות הגבוה נותר אמנם בעינו, אבל המורכבות של "שובר שורות" כנראה לא תשוחזר
עוד כותרות ב-nrg:
• איך נשמע השילוב בין בוב דילן לסינטרה?
• חמישים גוונים: צפו בתשדירים שנפסלו
• שיא: ציור נמכר תמורת 300 מיליון דולר
כל התכנים הכי מעניינים - בעמוד הפייסבוק שלנו
ברוכים הבאים ל"סמוך על סול", סדרת הבת המצופה של "שובר שורות" שתעלה הערב בפרק פתיחה כפול ועוקבת אחר סול גודמן, עורך הדין שליווה את מר וויט. האם יש חדש תחת שמש אלבקורקי, או שמא מדובר רק בנסיון לרכב על ההצלחה של סדרת האם?

''סמוך על סול''
יח''צ
"סמוך על סול" מתרחשת בתחילת המילניום, כשסול גודמן עוד ענה לשם ג'יימס מקגיל, עו"ד חסר בטחון שמתקשה לגמור את החודש. משרדו מסתתר מאחורי סלון מניקור ויאטנמי, הוא משמש כעורך דין ציבורי שמגן על הפושעים בלית ברירה, ובמקביל הוא נאלץ לממן את שגעונותיו של אחיו הגדול, צ'אק, שסובל ממחלה נפשית שקשורה בקרינה אלקטרומגנטית. מי שלימים יהפוך להיות סול גודמן, עורך הדין החלקלק ששמו מופיע על כרזות בתחנות האוטובוס ברחבי העיר, הוא בינתיים הלוזר המושלם.
הלוזר המושלם הזה, אותו מגלם בוב אודנקירק בכריזמטיות ובשנינות, הוא דמות משעשעת לצפייה, אך על פי פרקי הפתיחה מסתמן כי הוא אינו מצליח להחזיק את המורכבות
כל נסיון להפריד את סדרת הבת מהסדרה המקורית, מתברר להיות חסר תועלת. רוחו של מר וויט רודפת את הסדרה החדשה ומעידה כי היא אינה מגיעה עם בשורה חשובה. מעבר לקריצות הברורות למעריצים האדוקים (בדמותם של מייק וטוקו ששבים מן המתים), גיליגן שב לגולל סיפור דומה מאוד לזה שסיפר כבר ב"שובר שורות" - שוב אדם חסר אונים בעל קשיים כלכליים שמסתבך מעל הראש במטרה להשיג כסף, תוך כדי שהוא עוסק באותם הנושאים בדיוק - הצביעות הכל-אמריקאית, תרבות המותגים הריקנית, ושאלות מוסר שעומדות בדרכם של ערכי זהות ומשפחה, בעוד הוא שב ומשתמש באותן תחבולות קולנועיות שהפכו את סדרת האם לקאלט - סצינות שחור-לבן שמתרחשות בסניף של "סינבון", צילום מבעד לחפצים (למשל, אקווריום), וסצנות ארוכות שבהן הדיאלוג מושתק לטובת התמקדות במקלות לחם נשברים. הטריקים האלו הפכו את "שובר שורות" לסדרת מופת, אך קיומם ב"סמוך על סול" הופכים אותה למוצר נלווה מיותר.
"סמוך על סול" תספק את תיאבון המעריצים בתור אתנחתא קומית, שעריכתה והצילום הייחודיים שלה הופכים אותה לסדרת טלוויזיה ברמה גבוהה, כזו שמספקת נקודת מבט קלילה ובעלת הומור שחור - כמו שסול גודמן תמיד אהב - אל עולם הגנגסטרים המוכר. ולמרות זאת, היא עדיין אינה מצליחה להמריא למחוזות עצמאיים, משתמשת באותם הכלים שבהם "שובר שורות" השתמשה, בסיפור טרגי שהוביל את הצופים לקצה הספה, בכדי לספר כעת, ובכן, את אותו הדבר.

מוסר מפוקפק ברמה גבוהה. Better Call Saul
באדיבות הוט